şükela:  tümü | bugün
  • janti..janti..kulaginizda cinlamasina izin verin.. janti..
    janti argoda bir sifat. kiyak anlaminda. gerci kiyak da argo.
    argos bir girinti oldu bu da.
    daha cok trak medeniyetlerinde kullanilirdi. belki simdi yurt sathina yayilmistir. janti cocuk denir. aferin cocuga bak gitti yogurtcu ismail'in kizini kacirdi, evlendi. donu yoktu gotunde, bak simdi kadillaklara biniyor. ama helal olsun beya janti cocukmus, hala gelir sorar hatirimizi. abi leblebi ister misin?
    buradan goruldugu gibi janti daha cok canlilari nitelemeye yarayan bir sifat olarak kullanima acik.
  • kibar, düşünceli anlamında kullanılır fransızcada. dişisi için sonuna bir "l" sesi eklenir. misal kibar erkek janti olursa kibar kadın jantil olur. dilimizde bu yok henüz. kötüye yorulacak bir sıfat değildir.
  • bir köpek adı. adıyla müsemma değil ama, ne de olsa köpek işte (bkz: #10722885)
    *
  • inanılmaz şık deri bir kutuda ve bir sürü yedek kartuşuyla gelen, eczanelerdeki eczacıların söylediğine göre piyasanın en ucuz ve en kaliteli elektronik sigarası.
  • nazan öncel ve palimpsest aranjörünün* rolleri değiştirip yeniden sahne alacakları hamit ündaş albümü.

    janti için "farklı tatlar ve tınılarda şarkı dinlemek isteyenlere ilaç gibi geleceğini sanıyorum; çocuklar gibi heyecanlandım, uzun zamandır gözüm bu kadar yaşarmamıştı, hamit adına çok mutluyum.." diyor nazenin öncellik.

    " nazan öncel janti'yi erikler çiçek açmadan, güneş uyanmadan, dinleyiciyle buluşturmayı düşünüyor " *

    - beklemedeyiz, tamam !
  • türk müzik piyasasının ürettiği gürültü kirliliğinin had safhaya ulaştığı bir dönemde kaliteli müzik beklentisi ve arayışı içinde olan müzikseverlerin bu beklentisine cevap olabilecek kadar iyi olacağına inandığım nazan öncel yapımı hamit ündaş albümü.
  • hamit ündaş'ın kısık güçsüz kasıntılı sesine büyük miktarda tahammül gerektiren albüm. sözler ve müzikler çok sıradan, yan yana fotoğraf çektirelim ve 7'n bitirdin'den arta kalanlarla yapılmış gibi. yine de bu iki albüm gibi neşeli, şirin, dinlemesi (yukarda da belirttiğim gibi, sese tahammül edildiği kadarıyla) zevkli şarkılar.
  • üzerinde çok büyük emek harcandığı belli olan, dinlemeye doyamadağım hamit ündaş albümü. dinlerken keman seslerinin yükseldiği sıcak akdeniz gecelerinde hissediyorsunuz kendinizi.
  • "türk pop müziğinin kalite markası nazan öncel”in ilk prodüktör deneyimi olan janti projesi için sıcak fransız chansonları ve nazan öncel”in müzikalitesine uyan serbest bir çalışma diyebilirim.

    seyhan müzik etiketi ile yayınlanan albümde ciddi bir müzikalite var, ticari bir ürün değil, bu yönü ile seyhan müzik ve nazan öncel”i ellerini taşın altına koydukları için tebrik etmek gerekiyor.

    altı tane şarkının beş tane de versiyonun yer aldığı albümde janti namı ile şarkı söyleyen hamit ündaş , nazan öncel”in yıllardır aranjörlüğünü yapan özel bir müzisyen.şarkılarını tiyatral biçimde ve şarkıcı edasından çok bir fransız tiyatron oyuncusu gibi yorumluyor. albümde yer alan şarkılar bu yönü ile fransız chanson havasına sokulmuş, düzenlemeler yalın ve konuşarak şarkı söyleyen bir yorumcu. akustik tatların çoğunlukta olduğu bir düzenleme anlayışı, vals gibi unutulan tınıları sunan gayet kaygısız kaliteli bir albüm.

    albüm nazan öncel”in yorumladığı “tuttum bırakmam” ile açılıyor, bu şarkı tipik bir nazan öncel şarkısı , sempatik – kaliteli ve pozitif duygular içeriyor.

    latin tınılı “ağlamaya devam” ile sahneye janti”de çıkıyor ve nazan öncel ile düet yapıyor.bossanova tınılara sahip bir aranjman , janti burada daha light söylüyor şarkısını “ah anam”da ise olayı abartıyor ve artiküleli tiyatral yorumunu ortaya çıkarıyor. tabii ki bu albüme bir yorumcu albümü olarak bakılırsa janti”nin şarkıcılığından dolayı sıkıntıların ortaya çıkacağını söyleyebilirim. ama albüm iddialı bir yorumcu albümü değil bir müzisyen albümü, bundan dolayı o chansonların dinlendirici yönü ile farklı bir yolculuğa çıkabiliyorsunuz.

    vals tadındaki “cehennem çocuğu” , latin tadındaki “sus” …kısacası albümün tamamında yer alan akustik latin tınılar çok sıcak ve samimi ve bir o kadar da kaliteli. albümün sonlarında yer alan akustik daha doğrusu enstrümantal versiyonlar albümü bir müzisyen albümüne çevirmiş ve o başarılı şarkıları enstrümantal olarak müziksevere sunmuş.

    şarkıların enstrümantal hallerini dinlerken bu albümün normalin de üstünde kaliteli bir albüm olduğunu anlayabiliyorsunuz. ciddi ciddi müzik var bu albümde.

    nazan öncel adına yakışanı yaparak farklı bir müzikal projeye imza attı, seyhan müzik nazan öncel”in bu riskli ve ticari yönü olmayan projesini yayınlayarak çok ciddi bir müzik prodüktörlüğü dersi verdi ve sanatçıların sadece ticari ve iyi günlerinde değil özel denemeler ve riskli projelerinde de arkalarında olduğunun sinyallerini verdi. hamit ündaş bir yorumcudan çok bir müzisyen gibi şarkıları seslendirdi , müzisyenler babalar gibi şarkıları çaldılar ve ortaya kaliteli bir iş çıktı. ticari yönü fazla yok belki ama kaliteli müzikten anlayanların mutlaka arşivlerine katması gereken bir albüm projesi. kafelerde , arabalarda , hastanelerde kısacası umuma açık her yerde dinlenebilecek ayrıca bir terapi özelliği olan bu albüm için nazan öncel”i – hamit ündaş”ı ve seyhan müziği tebrik ediyorum."
    >*<

    albümde yer alan şarkılar :

    1. tuttum bırakmam (vokal: nazan öncal)
    söz: nazan öncel beste: hamit ündaş

    2. ağlamaya devam (nazan öncel ile düet)
    söz: nazan öncel beste: hamit ündaş

    3. ah anam
    söz: nazan öncel beste: hamit ündaş

    4. cehennem çoçuğu
    söz & müzik: nazan öncel

    5. sus
    söz: nazan öncel beste: hamit ündaş

    6. neva (akustik)
    beste: hamit ündaş

    7. ağlamaya devam (akustik)
    beste: hamit ündaş

    8. tuttum bırakmam (akustik)
    beste: hamit ündaş

    9. cehennem çoçuğu (akustik)
    beste: nazan öncel

    10. ah anam (akustik)
    beste: hamit ündaş

    11. sus (akustik)
    beste: hamit ündaş