şükela:  tümü | bugün
  • farklı anlayışta çalışan sanatçıların godard yorumları:

    "bugünün sanatı jean-luc godard’dır… çünkü düzensizliğin düzenini hiç kimse ondan daha iyi tanımlayamaz."
    (bkz: louis aragon)

    "tüm dünyada sinemanın en azından yarısı godard sinemasıdır. çünkü godard’ın koyduğu kurallara ve normlara uymaktadır."
    (bkz: pier paolo pasolini)

    "godard bir filmin sadece bir film olduğunu, oyuncuların sadece oynadığını, vücutlarının kanla değil, domates salçasıyla kaplandığını ve hala seyirciyi etkileyip heyecanlandırdığını kabul etmenin mümkün olduğunu göstermiştir (…) godard 60’lı yılların sinemasının çehresini değiştirmiş olan yönetmenler arasında en etkin olanıdır."
    (bkz: roy armes)

    "paris’te genç bir avrupalı oğlanken godard’ı izlemeye başladım… büyük bir şeyin parçası olmak duygusu gibiydi."
    (bkz: mick jagger)

    "...bu söylediklerim dışında bir tek, şimdilerde gerçek mükemmel sahne sunan jean-luc godard vardır. godard fransız küçük burjuvazisinin mantığına tutsak olmamış belki de tek kişidir. bazen rahatsız edicidir, ancak bakmanız için size verdiği şeye bakmadan edemezsiniz. bir godard filminde yaşayabilirsiniz. bu bana göre modern denilmeye değer tek şey olan imgelerle uğraşmanın bir yolu ve aynı zamanda farklı bir boyuttur. sonuç olarak, bu zihniyet içinde uğraş veren pek fazla film yapımcısı yoktur, hatta amerika'da bile; robert altman ve benzeri kişiler gibi, ancak yine de sayıları çok fazla değil."
    (bkz: jean baudrillard)

    "basit insanlar, rafine yazarları perdede görmek istediklerinde, kaynakla uyarlayan arasındaki ayrılık, her zaman bu sonucu doğuruyor. küçük romanları alıp büyük bir romancı gibi kullanan godard'ı daha çok tercih ediyorum. nitekim, bunu denedim. gerek, shoot the piano player gerekse godard'ın band of outsider'ı, raymond queneau'nun bir romanının sinemadaki eşdeğerlerini verme çabasıdır. ne ben, ne de o, queneau'nun romanlarından birini uyarlamayı gerçekte hiçbir zaman göze alamazdık."
    (bkz: françois truffaut)

    "godard araştırıcıdır. kafamdaki çılgın yönetmenin tam bir örneğidir godard."
    (bkz: tony gatlif)

    "jean-luc godard, en sevdiğim yönetmenlerin başında gelir."
    (bkz: bernardo bertolucci)

    "…arabalar olmadan (…) jean-luc godard’ın macerası kavranamaz… godard arabayı terk ettiği anda sanat da onu terk eder."
    (bkz: john orr)

    "…godard; görünen ve görünmeyenden söz ederken, aslında sinemanın görünmeyeni gösterme gücünden söz etmektedir."
    (bkz: david lynch)

    edit: güncelleme
  • az paramiz var, onun bunun maymunu olmadan ne yapsak supper olur, diyerek yola cikmis sahane bir sonuca ulasmislardir.weekenders ve serseri asiklar adli eserleri sahanedir, bi de kavramsal olalim, bicimcil olmayalim diyerek cektigi alfavil vardir ki, iyi midir kotu mudur bilinemez anlasilamaz.

    kimi 1.dakikasinda tiksinir, kimi 1.dakikasinda kendinden bisiler bulur bu yonetmende. ben kendimden bisiler buldum, kuzenim sunnet dugunu aklima geldi izlerken, onda da neyin neden oldugunu pek annamiyodum, ama cok hosuma gidiyodu.sonra buirileri soyledi ve anladim ki o anlasilmaz hoslugun adi marksist estetikmis.oysa ki karl marx hic estetik bi adam diildir.boyle suaviye benzer, ya da suavi ona benzer
  • "para karşılığında yapmak istemediğimiz işlerde çalıştığımız bu dünyada hepimiz fahişeyiz" demiştir...
  • yıllar önce "artık sadece iletişim araçları var, iletişimin kendisi yok" gibi bir laf etmiştir ki, dudağını uçuklatır adamın, elbette bu söyleyişi mcluhan'ın "araç iletidir" savıyla da desteklemek gerekir, yani bu durumda her mesaj gönderildiği araca göre şekillenir; sözgelimi kızgın bir sevgili anlık bir karar alarak sevgilisine bir ayrılık mesajı gönderebilir. oysa onunla yüzyüze konuşmayı beklese belki kızgınlığı geçecek ya da konuşmadan sarılacaktır. anlık bir kararla gönderilen mesaj iletişim aracının şeklini alır; iletişim kopar, olaylar gelişir; godard çok muhterem bir abimizdir.
  • bir keresinde sinemada yanlislikla filmi ters gostermelerine ragmen farkedilmemesine, filmin sonunda bi kac kisinin "bu godard iste o yuzden anlayamadik" denmesine sebep olan muhtesem yonetmen
  • "her fransiz aslinda iki meslek icra eder. kendi meslegi ve film elestirmenligi..." diye buyurmus zat.
    15 yıl sonranın edit'i: truffaut'muş bunu diyen. (bkz: onu seven bunu da sevdi)
  • amcanın cannes film festivalindeki son atraksiyonlarından biri:

    ''i always use an old typewriter. i wisely bought 12 of them to be sure that they would last me to the end of my existence.''

    -- director jean-luc godard explaining that he knows nothing about computers.
  • 1956'dan 1965'e cekilmis filmler arasindan, ustadin cahiers du cinema'da yayinladigi top ten listeleri yillara gore soyle siralanmaktadir:

    1956
    01. mr arkadin (orson welles)
    02. elena et les hommes (jean renoir)
    03. the man who knew too much (alfred hitchcock)
    04. bus stop (joshua logan`)
    05. slightly scarlet (allan dwan)
    06. the saga of anatahan (josef von sternberg)
    07. un condamne a mort s'est echappe(robert bresson)
    08. fear (roberto rossellini)
    09. bhowani junction (george cukor)
    10. my sister eileen (richard quine)

    1957
    01. bitter victory (nicholas ray)
    02. the wrong man (alfred hitchcock)
    03. will success spoil rock hunter? (frank tashlin)
    04. hollywood or bust (frank tashlin)
    05. les trois font la paire (sacha guitry)
    06. a king in new york (charlie chaplin)
    07. beyond a reasonable doubt (fritz lang)
    08. the criminal life of archibaldo de la cruz (luis bunuel)
    09. sawdust and tinsel (ingmar bergman)
    10. saint joan (otto preminger)

    1958
    01. the quiet american (joseph l. mankiewicz)
    02. journey into autumn (ingmar bergman)
    03. bonjour tristesse (otto preminger)
    04. montparnasse 19 (jacques becker)
    05. une vie (alexandre astruc)
    06. man of the west (anthony mann)
    07. touch of evil (orson welles)
    08. l'eau vive (francois villiers)
    09. white nights (luchino visconti)
    10. le temps des oeufs durs (norbert carbonnaux)

    1959
    01. pickpocket (robert bresson)
    02. deux hommes dans manhattan (jean-pierre melville)
    03. les rendez-vous du diable (haroun tazieff)
    04. moi, un noir (jean rouch)
    05. la tete contre les murs (georges franju)
    06. le dejeuner sur l'herbe (jean renoir)
    07. hiroshima, mon amour (alain resnais)
    08. les quatres cent coups (francois truffaut)
    09. les cousins (claude chabrol)
    10. du cote de la cote (agnes varda)

    1960
    01.les bonnes femmes (claude chabrol)
    02. the savage innocents (nicholas ray)
    03. give a girl a break (stanley donen)
    04. sansho dayu (kenji mizoguchi)
    05. moonfleet (fritz lang)
    06. nazarin (luis bunuel)
    07. poem of the sea (alexander dovzhenko)
    08. psycho (alfred hitchcock)
    09. le testament d'orphee (jean cocteau)
    10. tirez sur le pianiste (francois truffaut)

    1961
    01. two rode together (john ford)
    02. la pyramide humaine (jean rouch)
    03. le testament du docteur cordelier (jean renoir)
    04. les godelureaux (claude chabrol)
    05. paris nous appartient (jacques rivette)
    06. rocco and his brothers (luchino visconti)
    07. exodus (otto preminger)
    08. lola (jacques demy)
    09. era notte a roma (roberto rossellini)
    10. the thousand eyes of dr mabuse (fritz lang)

    1962
    01. hatari! (howard hawks)
    02. vanina vanini (roberto rossellini)
    03. through a glass, darkly (ingmar bergman)
    04. jules et jim (francois truffaut)
    05. le signe du lion (eric rohmer)
    06. vivre sa vie (jean-luc godard)
    07. the flaming years (alexander dovzhenko)
    08. sweet bird of youth (richard brooks)
    09. une grosse tete (claude de givray)
    10. ride the high country [g.b. guns in the afternoon] (sam peckinpah)

    1963
    01. proces de jeanne d'arc (robert bresson)
    02. the exterminating angel (luis bunuel)
    03. the birds (alfred hitchcock)
    04. the chapman report (george cukor)
    05. adieu philippine (jacques rozier)
    06. donovan's reef (john ford)
    07. muriel (alain resnais)
    08. the nutty professor (jerry lewis)
    09. irma la douce(billy wilder)
    10. two weeks in another town (vincente minnelli)

    1964
    01. i fidanzati (ermanno olmi)
    02. gertrud (carl dreyer)
    03. marnie (alfred hitchcock)
    04. man's favourite sport? (howard hawks)
    05. the red desert (michelangelo antonioni)
    06. a distant trumpet (raoul walsh)
    07. love with the proper stranger (robert mulligan)
    08. cheyenne autumn (john ford)
    09. la ragazza di bube (luigi comencini)
    10. l'amour a la chaine (claude de givray)

    1965
    01. the enchanted desna (alexander dovzhenko)
    02. winter light (ingmar bergman)
    03. journal d'une femme en blanc (claude autant-lara)
    04. young cassidy (ford-cardiff)
    05. shock corridor(samuel fuller)
    06. gun hawk (edward ludwig)
    07. vidas secas (nelson pereira dos santos)
    08. yoyo (pierre etaix)
    09. lilith (robert rossen)
    10. the unworthy old peter and pavla (forman-allio)

    ayrica, yine cahiers du cinema kaynak olmak uzere, godard'a gore:

    (aralik 1963-ocak 1964 sayisindan)

    ten best american sound films
    01. scarface (howard hawks)
    02. the great dictator (charles chaplin)
    03. vertigo (alfred hitchcock)
    04. the searchers (john ford)
    05. singin' in the rain (kelly-donen)
    06. the lady from shanghai (orson welles)
    07. bigger than life (nicholas ray)
    08. angel face (otto preminger)
    09. to be or not to be (ernst lubitsch)
    10. dishonoured (josef von sternberg)

    (ocak 1965 sayisindan)

    six best french films since the liberation
    01. le plaisir (ophuls)
    02. la pyramide humaine (rouch)
    03. le testament d'orphee (cocteau)
    04. le testament du docteur cordelier (renoir)
    05. pickpocket (bresson)
    06. les godelureaux (chabrol)
  • "lsd'ye paranız yetmiyorsa renkli televizyon alın."

    jean-luc godard

    ***

    "lcd'ye paranız yetmiyorsa tüplü televizyon alınız."

    edgenabby
  • dünden bugüne jean luc godard filmografisi;

    operation beton (1954)
    une femme coquette (1955)
    tous les garcons s'appellent patrick (1957)
    une histoire d'eau (1958)
    charlotte et son jules (charlotte and her jules, 1958)
    a bout de souffle (breathless, 1959)
    le petit soldat (the little solder, 1960)
    une femme est une femme (a woman is a woman, 1961)
    la paresse(sloth) - segment in les sept peches capitaux (the seven capital sins, 1961)
    vivre sa vie (my life to live, 1962)
    le nouveau monde (the new world, 1962)
    le mepris (contempt, 1963)
    les carabiniers (the solders/the riflemen, 1963)
    le grand escroc - segment in les plus belles escroqueries du monde (1964)
    reportage sur orly (1964)
    une femme mariee (a married woman, 1964)
    bande a part (band of outsiders, 1964)
    pierrot le fou (1965)
    made in u.s.a. (1966)
    montparnasse-levallois (1965)
    alphaville (1965)
    masculin/feminin (1966)
    deux ou trois choses que je sais d'elle (two or three things i know about her, 1966)
    anticipation, ou l'an 2000- segment in le plus vieux metier du monde (1967)
    l'enfant prodigue/l'amore" - segment in amore e rabbia/vangelo `70 (love and anger, 1967)
    la chinoise (1967)
    camera-oeil - sequence in loin du viet-nam (far from vietnam, 1967)
    weekend (1967)
    le gai savoir (joyful wisdom, 1968)
    un film comme les autres (a film like any other, 1968)
    sympathy for the devil\one plus one (1968)
    1 a.m. (one american movie, 1969)
    communications (1969)
    british sounds/see you at mao (1969)
    pravda (1969)
    vent d'est (wind from the east, 1969)
    lotte in italia (stuggle in italy, 1969)
    jusqu'a la victoire (palestine will win, 1970)
    vladimir et rosa (1971)
    tout va bien (everything's fine, 1972)
    letter to jane (1972)
    ici et ailleurs (here and elsewhere, 1974)
    numero deux (number two, 1975)
    comment ca va? (how goes it?, 1976)
    six fois deux/sur et sous la communication (1976)
    france/tour/detour/deux/enfants (1977)
    scenerio de sauve qui peut (la vie) (1979)
    sauve qui peut (la vie) (every man for himself/slow motion, 1979)
    lettre a freddy buache (1981)
    changer d'image - sequence from le changement a plus d'un titre (1982)
    passion (1982)
    scenario du film passion (1982)
    prenom: carmen (first name: carmen, 1983)
    petites notes a propos du film je vous salue, marie (1983)
    je vous salue, marie (hail mary, 1985)
    detective (1985)
    grandeur et decadence d'un petit commerce de cinema (tv - 1986)
    soft and hard (1986)
    meetin' wa (1986)
    king lear (1987)
    soigne ta droite (keep up your right, 1987)
    armide - segment in aria (1987)
    on s'est tous defile (1988)
    puissance de la parole (the power of speech, 1988)
    le dernier mot (the last word) - segment in les francais vu par (1988)
    le rapport darty (1989)
    nouvelle vauge (new wave, 1990)
    l'enfance de l'art - sequence from comment vont les enfants (1990)
    allemagne annee 90 neuf zero (germany year 90 nine zero, 1991)
    contre l'oubli (against oblivion/lest we forget, 1992)
    helas pour moi (woe is me, 1993)
    les enfants jouent a la russie (the kids play russian, 1993)
    jlg/jlg - autoportrait de decembre (1994)
    histoire(s) du cinema 1a/1b (1989) - 2a/2b (1994) - 3a/3b (1996)
    2 x 50 ans de cinema francais (1995)
    for ever mozart (1996)