şükela:  tümü | bugün
  • polonyalı tiyatro adamı.1960'lı yıllarda teorize ettiği "yoksul tiyatro" biçemi ünlüdür.bu biçem temelde ruhu açığa çıkaran arı ve yalın bir yöntemi savunur.
  • (bkz: grotowski)
  • varşova'nın en yoksul adamı..
    "ben iskender'im" diyemez, napolyon gibi. politik bir azizdir o.
    stanislavski olmak istemiştir azıcık, gandhi biraz da.
    eğer rüyalarının bir otoportresini yapabilseydi, tam merkezinde; kurtarılmış bir yaşam, özgün hal ve özgürlük bulunurdu. dayanma gücüne hiç güvencesi yoktu bu adamın.
    "insanlardan korkuyor musunuz?" diye sorsak, bence "evet" derdi.
  • "..benim alanım tiyatrodur.bir tiyatro adamı için,önemli olan sözcükler değil,o sözcüklerle neler yapılabildiğidir,sözcüklere nasıl can verileceğini ve onları söz yapan şeyin ne olduğunu anlamaktır.."
  • 1999 yalında kansere yenik düşen polonyalı yönetmen bir çok ödüle layık görülmüştür:
    1971'de arjantin'de en iyi yabancı yönetmen ödülü,1972'de polonya'da en yüksek polonya devlet ödülü,1973'de pittsburg üniveritesi'nce verilen fahri doktora ödülü,washington ulusal müzesi tarafından verilen liyakat diploması
  • 1933'de rzrszow polonya'da dogdu. once ayni ulkede opole sehrinde calismalarina basladi sonra da wroclaw'a gecip unlu polonya laboratuvar tiyatrosunu kurdu. tiyatro'da cigir acan onemli eserleri; "akropolis", "the constant prince" ve "apocolypsis cum figuris"dir. 1984'de toplulugu dagitarak tiyatro kuramcisi olarak yasamini surdurdu ve 1999'da pontedera italya'da oldu.

    olumunden sonra varisi olarak gosterdigi favori ogrencisi thomas richards ayni temeli kullanarak tiyatro yapmayi surdurmus olsa da sadece cikis noktalari ayni olan bu tiyatro toplulugu, grotowski'nin tiyatrosundan oldukca farklidir.
  • 1960-70'li yıllarda tüm dünyayı dola$arak tiyatro tarihinde köklü bir deği$im yaratmı$tır..
  • deneysel tiyatronun öncülerinden, polonyalı tiyatro yönetmeni ve eğitimcisi. izleyicinin oyuna katılması anlayışının önde gelen savunucularındandır. grotowski tiyatrosunda çok önemli bir yere sahip olan oyuncu, en değerli enstrümanı olan vücudunu etkin biçimde kullanmayı bilmelidir. bu sebeple grotowski'nin oyuncuları beden ve ses esnekliğini, şiddet ve inceliği birleştirebilen ve neredeyse inlemelerden oluşan diyaloglar kullanarak oynama konusunda ustalaşmış oyunculardır. grotowski'nin kendi adını verdiği ve oyuncuların esneklik kazanmaları ile vücutlarını etkili biçimde kullanabilmeleri amacıyla geliştirdiği teknikleri, bugün hala oyuncular için en geçerli beden çalışması teknikleri arasında sayılmaktadır.
  • kendi tiyatro kuramı* doğrultusunda tiyatro sanatını "tiyatro insan doğasının keşfinin törensel bir eylemidir" şeklinde tanımlayan aşmış tiyatro adamı.
  • "ilerlemeyen sanatçı geriler" vecizesinin sahibi pol tiyatro kuramcısı.. hakkında norgunk yayınlarından bir kitap da çıkmıştır..
    grotowski ile fiziksel eylemler üzerine çalışmak