şükela:  tümü | bugün
  • modernite, kimlik, latin amerika ve özellikle ideoloji üzerine yazıp çizen şilili bir abi. kapısına kilit vurmadan önce uzun yıllar birmingham kültürel çalışmalar bölümünde çalışmış. marxist gelenek içinde negatif ve pozitif ideoloji ayrımını yapmıştır.

    the concept of ideology, hutchinson, 1979
    marxism and ideology, macmillan, 1983
    a reconstruction of historical materialism, allen & unwin, 1986
    theories of development: capitalism, colonialism and dependency, polity, 1991
    ideology and cultural identity: modernity and the third world presence, polity, 1994
    identity and modernity in latin america, polity, 2000
    bu kitaplardan tarihsel materyalizmi yeniden yapılandırmak (toplumsal dönüşüm yay.), ideoloji ve kültürel kimlik (sarmal yay.) türkçeye çevrilmişti.
    ideoloji ve kültürel kimlik’i türkçeye çeviren neşe nur domaniç interpellation kavramını önce ‘sorgulamak’ (türkçe, s. 88, 99; ingilizce, 60, 68) olarak çevirmiş sonra ‘politics as articulation, ideology as interpellation’, s. 73-84, (‘bütünleştirme için siyaset, belirleme için ideoloji’, s. 105-121; 'eklemlenme olarak siyaset, adlandırma olarak ideoloji' olarak okuyun) altbölümünde rotayı ‘belirlemek’e doğru kırmış. fakat asıl bombasını logocentrism kavramında patlatmış.

    logocentrism (133, 138): markamerkezcilik (s. 185, 191)
  • "tarihsel materyalizmi yeniden yapılandırmak" kitabı, özellikle ikinci enternasyonal'den antonio labriola, sonrakilerden de troçki, luxemburg, pannekoek gibi şahsiyetlerin eksikliği hissedilse de müthiş bir çalışma olmuş. ortodoks yorumun içerdiği gerilimleri marx ve engels'ten moment alarak çözmeye girişen ve pratik vurgusunu öne çıkaran bir tarihsel materyalizmi yeniden kurmak bugün de önemli bir gereklilik ama bu konular pek ilgi görmüyor artık. zaten kitap da 1986'da yazılmış.