şükela:  tümü | bugün
  • insanların saygı duyduğu şeylere saygısızlık etme ve halkı kutuplaştırmaktan başka hiçbir şeye yaramayan söz.
  • wiki de bulduğu şeylere ilk kez duyuluyormuş gibi atlayıp kendi güdük yorumuyla birleştirip çıkarım yapanların savı.

    sağol kardeş kabe'de islam öncesinde putlar bulunduğunu biz bilmiyorduk, hele müşriklerin allah'a inandığından hiç haberimiz yoktu. bu gün de aydınlandık çok şükür.
  • saygının ötesinde tapılmasıyla net bir şekilde görülebilen gerçek.
    nasıl bir put tanrı değil ama tanrıyı simgeliyor ve ona yönelmeyi ifade ediyorsa kabe de tam olarak aynı işlevi yerine getirir. allah her yerde ise neden belirli bir taş yığına doğru secde ediliyor?

    hadi namazın yönü teknik bir mevzu diyelim, onu bir kenara koyalım.
    peki kabe'yi özellikle hacer-i esved'i öpmek, ona el yüz sürmek nedir?
    bu da mı tapınmayla ilgisi olmayan teknik bir mevzu?

    şimdi bu adam kendisine faydasız bir taşı öperek puta tapmış olmuyor mu?
    https://karanlikayetler.files.wordpress.com/…iz.jpg

    taş birader o, kuru bir taş. ne size ne de kendisine bir faydası olmaz, balyoz alıp girişsem kırılır gider, daha kendisini bile korumaktan aciz size hiç bir faydası olmayan bir kaya parçası, öpüp durmayın şu milyon kişinin tükürüğünün elinin kirinin bulaştığı şeyi. neymiş kutsal taşmış, taşın kutsalı mı olur? kutsal taş dediğin şey puttur.
  • altında ortaya atılan iddiaların ilk defa gündeme gelmediğini bilmemiz gereken suçlama.

    resulallahtan hemen sonra benzer şeyler tartışılmış özellikle hacer ül esved'e gösterilen hürmet konusu başta halife ömer olmak üzere şirke bulaşılmaması için irdelenmiştir. evet kabe de hacer ül esved de mahluktur kendilerine bile faydaları yoktur. kabe defalarca yıkılmış, yakılmış hacer ül esved de fanatikler tarafından çalınıp kırılmıştır.

    bunlar bilinen ve tartışılan şeyler. ama sanki bunlar islam tarafından yok sayılıyormuş, üstü örtülüyormuş gibi art niyetli başlık açmak yanlıştır. başlık da ilk entry de bu yönden taraflı, yeterli kaynak araştırması yapılmadan açıldığı için güdüktür.

    iyi niyetli ve objektif bir başlık nesnenin vasfı hakkında hüküm verici şekilde değil,
    (bkz: kabe'nin putlaştırılması) şeklinde kendisine yakıştırılanları tartışma amaçlı açılırdı.
  • yanlış önerme. allah'a ve allah'ın emrettiği şeylere secde edilebilir.

    bakara-34 : "hani meleklere, âdem'e secde edin demiştik de iblisten başka bütün melekler secde etmişlerdi"

    buna rağmen tabiki de secde edilen şey kabe değildir, kimse kabe'ye tapmıyor.
  • ateiste sorsan "islam'ı araştırdım da ateist oldum" diye böğürmeye başlar. bunların araştırmaları ancak bu kadar. bir müslüman kabe'nin taşına toprağına secde ederse kafir olur. secde kabe'nin maneviyatına yapılmaktadır. bir dönem mescid-i aksa'ya doğru secde edilirken daha sonra kıble kabe olmuştur. müslüman allah'tan başkasına secde etmez. kabe'ye doğru secde edilmesi kabe'nin fiziki varlığına secde edildiği anlamına gelmez. kabe'nin olduğu yerde daha önceden putların olması onun müslümanlar tarafından putlaştırıldığı anlamına da gelmez. bu nasıl mantık arkadaş?
  • (bkz: #69872948)
  • ayni görüşü savunsam da wikipedia daki bilgileri gerçekmiş, bilimsel veriymis gibi sunulmasi hatadir. akademik makalekere bakıp yazsaydın keske
  • puta tapanlar da putun fiziksel haline yani taşa tapmıyorlar.
    onlar da putun simgelediği ilahi varlığa tapıyorlar, putları sadece o ilahi varlığa yönelmeyi sağlayan bir simge. puta tapanlar da ibadetlerini kabeye yönelerek yapardı çünkü putları kabe'nin içindeydi. yeni bir din geliyor, allah her yerdedir, hatta şah damarınızdan bile yakındır diyor ama yine kabe'ye yönelerek secde ediliyor.

    bir de kabenin etrafında neden dönülür? tavaftan bahsediyorum. hadi tamam kabenin varlığı namazın yönünü tayin için teknik bir konu ve aslında kabe sadece bir işaret noktası. peki etrafında dönmek nedir? namazda yaradana secde ediyorsun ve bir yöne yönelmen lazım kıble de sana bir yön veriyor, tamam. ama taştan bir odanın etrafında dönmek nedir? dönerken de her turda o binanın belli bir taşını öpüyorsun, öpemezsen selam veriyorsun. bunlar da mı o binaya tapmak değil? ona doğru secde ediyorsun, etrafında dönüyorsun, fırsatını bulunca yüz sürüyor öpüyorsun... kabe'ye tapmış olmak için daha ne yapman lazım? bu sayılanların hepsi islam öncesi putperestlerin de yaptığı ritüeller bundan ne kadar haberdarsın?

    kabe'nin ve özellikle hacer-i esved'in put muamelesi görmesi konusunda bir başka delil de kırık bir taş parçasına bile kutsallık atfedilmesidir. mesela sultan süleymanın mezarında bulunan hacer-i esved taşı parçası: http://www.islamveihsan.com/…5958933598070506_n.jpg

    gördüğünüz gibi yolda görsen tekmeleyip bir kenara atacağın ufak bir taş parçasından açıkca kutsaliyet, dini bir fayda bekleniyor. binaların ibadethanelerin türbelerin üst kısımlarına yerleştirilerek bir şeyler umuluyor. hiç bir faydası olamayan bir taş parçası o, kendisini bile koruyamamış kopmuş, düşmüş, buralara kadar gelmiş. daha onu yukarılara asıp ondan ne umuyorsun acaba? bir faydası olsa önce kendisine olurdu, kabe'den kopmazdı.