şükela:  tümü | bugün
  • (bkz: unutamadım)
  • bugün fizy'de turlarken pamela spence'in albümünü dinleyiver diye ibarelerle karşılaşıp "nasıl albümmüş, bir bakayım" diyerek tıkladıktan sonra arabesk bir kaç şarkıyı coverladığını görüp dinlemeye başladım. belki bütün albüm arabesktir ama benim arabesk kültürüm o kadar iyi olmadığı için bilemiyorum. bu şarkıyı da daha önce duymuştum ama kimin söylediğinden emin değildim, müslüm gürses'miş.

    fakat şimdiye kadar hiç etkilenmediğim, çok umursamadığım bu şarkıyı pamela öyle bir söylemiş ki ağzıma bira tadı geldi, aşk acısı çekmediğim halde çekiyormuşum gibi hissetirdi. beş altı kere dinlediğim halde hala dinleme isteği uyandırıyordu.

    uzun zamandır dinlediğim en iyi cover olabilir, yakında çoğalır buralar zaten. eline rakısını alan damlar.

    not: şarkının orijinal adı " unutamadım" ama pamela spence'in "yara" albümünde "kaç kadeh kırıldı" olarak yazıldığı için buraya yazdım.
  • iyi bir türkü/şarkı adını ilk dizesinden alır genelde. bir başlığa ihtiyaç duymaz. müslüm gürses'in bu parçasını unutamadım olarak adlandırıyorlar. pamela spence bir albümünde bu isimle albümüne koydu diye biliyorum.

    bu parça en güzel cuma akşamı iş çıkışında rakı içmeye giden plaza erkekleri tarafından söylenir. kimisinin kravatı hafif açılmıştır, kimi çözüp iki yana salmıştır, kimisi tamamen çıkarmıştır. dirseklerine kadar katlı beyaz ya da açık mavi gömleklerle ellerinde kadehlerle söylenir bu parça. söyleyecek özgüveni bulmak için en az iki kadeh parlatılmalı tabi.

    o kadar güzel bir parça ki kesin geçmişte bir eski sevgili kırıntısı vardır ve ona gider. eski sevgili kırıntısı yoksa hayal kırıklıklarına gider. gider de gider bu parça.

    nakarattan hemen önce bir yudum alınır. o acı at yüzü hafif ekşitir ve şarkıya oradan girilir. sağ el havadayken "kim bilir kimler var şimdi kalbindeğğğğ" diye bağrılır ama yanlış anlaşılma olmasın diye karşında oturan iki erkeğin arasına hizlanır o el. ne olur ne olmaz. gey damgası yemeyelim değil mi akşam akşam. "sen beni unuttum çoktan belki değğğğğ" kısmında tam ben derken kendi böğrüne iki defa sert vurulur. "her şeyde sen varsın" kısmında ise işaret parmağı ile iki erkeğin arasını işaret edilip (sen) geri çekerken avuç açılarak boş çekilir. orada sağlam mesaj verilir.

    "ne yaptım saseni unutamadım" kısmı söylenirken de iç sesle muhabbet edilir. "bu ulama mı oluyordu amk? saseni ne amk ya? japonca kelime gibi. hay sikecem şarkısını. inşallah detone olmuyorumdur" tam o sırada şarkı müzik kısmına geçer ve karşı çaprazdaki arkadaşın eliyle keman çalma hareketi yaparak sempatik olduğunu sandığını hissedip iç sesle" tipini siktiğime bak ya" denir ve önce bir yudum rakı alınır ve bir çatal peynir atılır ağıza.

    rip müslüm baba.
  • müslüm gürsesin 86 yılında çıkarttığı unutamadım adlı şarkının giriş sözleri.

    küçükken amcamınoğlu yurtdışından gelmiş kumandalı teyple son ses açarak yengemi (o zamanki sınıf arkadaşı) ev telefonundan arar dinletirdi.

    şimdi oğlu yanımda başlığı görünce ona anlattım.

    22 yaşında ve yorumu: “abi bu ne ya hiç romantik değil gözüme şahin araba geldi”

    ne anlarsın oğlum.
  • her dinlediğimde kaç kadeh kırıldı minnoş gönlümde diye eşlik ettiğim şarkı. zara güzel söyler.
  • nerden aklıma estiyse.. müslüm babanın seslendirdiği bu şarkıyı dinliyorum, rubatu'dan..

    sözleri yazılmamış. hayret!

    kaç kadeh kırıldı sarhoş gönlümde
    bir türlü kendimi avutamadım
    kaç gece ağladım böyle gizlice
    ne yaptımsa seni unutamadım

    kim bilir kimler var şimdi kalbinde
    sen beni unuttun çoktan belki de
    ben hala yaşarım eski günlerde
    herşeyde sen varsın unutamadım

    her sevgi zamanla bitermiş derler
    benim ki bitmedi anlayamadım
    bu aşktan hayır yok unut dediler
    ne yaptımsa seni unutamadım