şükela:  tümü | bugün sorunsallar (1)
  • insan ırkında dişi olarak sadece kendisinin kaldığını zannetmek. gerçi bunu sadece ilişkilerde değil normal yaşamlarında da yapıyorlar.

    hee yaptıkları bu hatada yani bu şekilde hissetmelerinde bizim de payımız oldukça çok. bazen gözümüzde çok büyüttüğümüz oluyor maalesef.
  • oğlum kadının hata yapmasına fırsat vermiyoruz ki; maşallahımız var erkekler olarak dediğim anket.
  • ön edit: buna bir hata denilir mi, yazımın tamamından çıkarılacak yoruma bırakıyorum.

    kendisi için iki erkek, hatta iki aile, hatta iki devlet, mümkünse iki galaksi kapışsın arzusu. geçen ilyada destanına göz atarken helen çağrıştırdığı için buna "helen kompleksi" diye işkembe-i kübradan sallayacağım. beyaz diş'i okuyorum; anne kurt, eşi ve genco yakışıklı kurtun kendisi için kapışmasını bir kenardan zevkle pediküdürü yaparak izliyor.

    kadının baş karakter olduğu romanlara baktığımızda, -kendi felaketine yol açsa da - bir yerde bu arzuya denk geliyoruz. (anna karenina, emma bovary, bihter ziyagil..) ama tüm bu anlatılar, biraz (bu romanların yazarında olduğu gibi) erkek imgeleminin türetimi de. "erkeğin gözünden kadın" ve onun hatası olarak okunabilir. hatta en sertlerini, filmlerinde pür bir kadın düşmanı olan sam peckinpah'de görebiliriz. (bkz: straw dogs)

    kadın-erkek ilişkilerinde arzuyu zinde tutan bir 3.'nün gereksinimi aşikar. dolayısıyla bu bir yerde kadının kabullenebildiği, oyun sahasıyken erkeğin gizli fantezisi olabiliyor. tersi ( iki kadın, bir adam) genelde erkeğin ya kabalaştığı, ya da kotaramadığı bir estetik oyun. başarısızla sonuçlanması çok olası. erkek dünyası çokça kendine inkarlar diyarı olduğundan, erkeğin arzusunun kokusu 3.'yü ilişkiye davet, gerçekliği vücut bulduğunda ya da fantezisi gün yüzüne çıktığında onu diplere sürükleyebiliyor. çünkü, erkek de diğerleri arasından her türlü ahval ve şeraitte, bir savaşın sonunda "kadını" onun olsun, istiyor. alan razı-veren razı. arada yok edilecek, galebe çalınacak bir erkek yutulmalı. tabii, burada da erkek, aslında kadını araçsallaştırıp erkeklik rekabeti için, erkekliğinin ispatı için kadınla oynamış oluyor.

    psikeart'ın "aldatma" odaklı son sayısında, bu fanteziyi "gözleri tamamen kapalı" odağında, pınar koksal üretmen, iyi bir yorumlamasına girişmiş.

    tüm bunlar, aşkın aktif, yaratıcı güçlerinden azade; anlamsız bir hayatın fonunu nafile yere doldurmak için oynanan reaktif ölüm oyunları. (bkz: more pricks than kicks)
  • tövbe de. kadın hata yapmaz. o erkeğin bok yemesidir.
  • insanız, erkek yada kadın fark etmez, hepimiz hata yapabiliriz ama biz kadınlar çok sevdiğimiz zaman maalesef o adamı hayatımızın merkezine oturtup o adamı krallar gibi yaşatıyoruz ve kendimizi unutuyoruz.
  • hmmm. onunla görüşmeyeceksin.
    vay be. lafa bak.
  • ona anası gibi davranıp sıkı giyin, terli terli su içme, sigarayı azalt, bla bla gibi direktifler vermek. nerdesin, ne zaman gelecen, beni niye aramadın amk? gibi sorularla boğmak. erkeğe ana gibi değil, onun geyşası gibi davranacak kadın lazım.
  • çok sevmek, çok güvenmek.
  • başkalarının görüşlerine çok önem vermek der geçerim. özellikle kadınlar birbirlerini çok rahat olumsuz etkileyebilmekteler ama bunu da çoğunlukla gerçek duygularını bastırarak gösterebilmekteler...

    edit: eleman kaçmış başlığı açan ben değilim...
  • kabız olduğunu söylemek.