şükela:  tümü | bugün
  • laik yasalarına göre mirası bi güzel bölüşen fakat müslüman geçinen bacılarımızın tabi ki işine gelmeyen konulardır. çünkü din, sadece işine geleni yapmaktır.
  • islam hukuku miras hakkını kadına az verirken, erkeğe kadına ömür boyu bakma ve nafaka hakkını da yüklemiştir, kadın çalışmak zorunda değildir, çalışsa da çalışmasa da bakılacaktır erkek tarafından, yani erkekler, siz kadına bakmakla yükümlüsünüz madem alın size mirastan iki pay demiş, adalet bu şekilde sağlanmış. medeni kanun ise hem kadına hem erkeğe mirastan eşit pay verilsin, hem de erkek kadına ölene kadar nafaka ödeyip baksın, bu daha adil demiş. şayet benim fikrimi soran varsa, tabii ki medeni kanun der geçerim.
  • parçalar bütün içinde değerlendirilir, yorumlanır. bir gün bir islam devleti kurulursa elbette bu hüküm de onun bir parçası olabilir. at kulağı at vücudunda manalı olur, kelebeğe at kulağı takmaya çalışmayalım, hoş durmaz. (bkz: karmaşık sistemler)
  • işin garip tarafı medeni kanunun hükümleri bu ülkede harfiyen uygulanır çünkü kadını korur. şeriatta ise kadının aleyhine olanlar elenir ve onlar da din diye eklenir.

    dinde işine geleni al, işine gelmeyeni alma durumu var yani. başörtüsü kat'i emir ama allahın bu emri olsa da olur olmasa da????
  • bir de ayrılık durumunda nafakayı tartışalım he gençler?

    *
  • başlığı açan ve destekleyen kişilere soruyorum. kuranin hangi dediğini yapiyosunuz hanginiz beş vakit namaz kılıyor zekat veriyor oruç tutuyorsun uz? hanginiz harama bakmaktan cekiniyor? en son ne zaman bu haram diye imkânınız olan biseyden vazgectiniz ? önce böyle birisi olun sonra sorgulayin.

    simdi dağılın
  • o zamanlarda geçimi erkekler sağlıyordu. bu nedenle erkeklere daha fazla pay verildi.

    demek ki kitabı yazarken 1300-1400 yıl sonra olacakları tam tahmin edememişler.

    milyar yıllık süreci yönettikten sonra sadece 500-600 yıllık bir hesap hatası çok ta büyütülmemeli.

    -tabi yersen.
  • zaten tavsiye eder denilmiş. yani kesin ve net bir emir değil. kendi içinde tutarsız bir tavsiye de değildir. detay da burada gizli. islam bazı konularda keskin ve net çizgileri koymamış ve hukukta da olduğu gibi içtihat müessesine yönlendirmiştir. çünkü şartlar ve ihtiyaçlar değişkenlik gösterebilir. güncellemeler, eklemeler, zorunluluklar kaçınılmaz olduğuna göre son derece normal bir yönlendirme.

    müslüman olmayan ve islam'ı benimsememiş olanları da bağlamayan bir tavsiye. başlığı açan arkadaşın maksadı daha önce kendisinin de belirttiği gibi önemli olan bir değerin içini boşaltmak. fakat bilmediği ve atladığı bir gerçek var ki; islam çağlar ötesi ilahi bir söylemin ve öğretinin vücut bulmuş halidir. belki de farkında bile olmadan, içini boşaltmak istediği islam'ın üzerine bulaşmış kirleri temizleme işlevi görecek bu çabası/çabaları sayesinde. araştırmalarına ve eleştirilerine devam etmesini diliyorum.
  • "islimdi kidini bikmi vi nifiki virmik zirindidirler"

    ulan düdük kimin parasıyla kime bakıyorsun? benim payımı ver bana sahiplik taslama.

    bir de ya anne, baba öldüyse ve 2 kız kardeş tek erkek kardeşsek. erkek kardeş hem eşine hem ikimize mi bakacak? hassssaaas bir dengede saçmalıyorsun.

    kaldı ki 2 kadının şahitliği 1 erkeğinkine denk, ona ne diyeceksiniz "irkik imir biyi kidin için şihitlik yipir" mı diyeceksiniz?

    (bkz: bakara 282. ayet)

    hadi lan oradan.

    edit: erkeğim lan mesaj atmayın.
  • türkiye'de kadının miras hakkı yok gibidir. çoğu zaman ailede mallar erkek çocukların üzerine yapılır. baba öldüğünde belki oturduğu evden kızlara miras kalır. o da belki diyorum çünkü ben oturduğu evine kadar oğlunun üzerine yapan adam gördüm. adam öldü, oğlu eve kondu, eşi evsiz kaldı. bu gibi miras paylaşımları kardeşlerin arasını bozar. adam yaşlanır kızı bakmak istemez. babam herşeyini oğluna bıraktı gelin baksın der. yani dini bütün nice insan gördüm ki mallarından kızlarına bir fiske bırakmadılar. eşi ölmüş bir kadın ölmeden önce kalan mallarını satıp yemek istiyor. ne de olsa 2 kızım var, damatlarıma mı miras bırakayım düşüncesinde. keşke insanların allah korkuları olsa da kızlarınaaz da olsa bir parça miras bıraksalar.
    köylerde kızlar evlenip başka eve gelin giderler. kızın babası zengin olsa bile artık alınan tüm tarlalar oğlanın üzerine olur. kız da zaten baba evine bir emek harcamıyordur, bu nedenle kız çocuklarının miras için ağızlarını açtıkları, isyan ettikleri de görülmez. hepsinin özünde ise her zaman söylerim soyadı kanunu vardır. erkek çocuk soyadının devamı olarak görüldüğü sürece bu düzen aynı kalacaktır.