• her türlü resimsel düzenin çerçeve sınırlarının belirlenmesi işlemi. özellikle fotoğraf sanatı ürünleri için kullanılır.
  • öznenin, yaşanmış ve yaşanmamış tüm boyutlarına bakarken, kurguladığımız çerçevenin içinde kalanla gerçeğin bütününden çıkardığımız izlerimiz, yaşam duvarlarında asılı duran çerçevedir.
    yaşanmamışlığın soyut sürecinde düşlerimizle, yaratıcılığımızla, üretkenliğimizle belirlediğimiz kadraj, yaşamı öznel ve özgür kılar; boşluklar üzerine kurgulanan yaşam özetidir. (kadraj bir görme-bilme düzeyidir.)

    bardağın (kadrajın) boş tarafından yana duruşumuz, yaratıcı, üretken, özgürce kendinizi ifade edebilme gücünü de gösterecektir.

    bardağın (kadrajın) dolu tarafından bakarak yaşama bir mutluluk penceresi açtığımızı düşünürsek kendimizi aldatırız; doluluk kadar kendimizi sınırlarız.

    bardağn (kadrajın) boş tarafıyla hesaplaşmama, üreterek çoğalmaya çalışan yaratıcı iradeye haksızlık olur.

    önemli olan boşluğu görmektir, bakmak ya da ıskalamak değil.

    boşlukta yaşamın derinliği, kendini ifade üretkenliği vardır.

    boşluğu, iradenizle, birikiminizle, sezgilerinizle, yaratıcı üretkenliğinizle doldurursunuz.

    doldurulan boşluklar sizin yaşam biçiminizin kadrajları olarak yaşamda yerlerini alırlar.

    sonsuzluğun içinde yeni boşluklara, heyecanlara özgür ve özgün yolculuklar devam eder.

    bardağın (kadrajın) yalnızca dolu yanını görmeye zorlayan irade, boşluğun yaratıcı üretim gücünden yoksun bırakır.

    yaşanmamışın boşluklarını iğfal ederek, yaşamınızın yaratıcı, üretken alanlarını, geleceğinizi istila eder, sizi yaşamınızın içinde tutsaklaştırır.

    bardağın (kadrajın) dolu tarafından yana duruşunuzla bütünü göremezsiniz; aynı noktada yaşam boyu oyalanırsınız.

    sonuçta yaratıcı özne açısından şu söylenebilir: gösterilmek istenilen değil, görmek istediklerinizle yaşamı sorarak sorgulayarak, iradenizi boşluklarda egemen kılarak, anlamlı, özgür ve özgün yaşayabilirsiniz.

    ahmet yeşil

    artist mart 2007 sayısından alıntıdır.
  • fotograf cekilirken, filmin icine yerlestirildigi cercevedir. gereksiz objeler itina ile ayiklanarak kompozisyon hazirlanmalidir. zira en baba makinaya sahip olsaniz bile kadraja dogru yerlestiremedikten sonra hayalkirikligi kacinilmazdir.
  • fotograftaki vurgulamanın en önemli öğelerinden. tarza ve kişiye göre çok değişken tabi. hata bile tarz olabilir.
  • çerçeveleme.
  • göze almaktır.
  • çok mühim bir şey.

    dün ntv spor bakü'deki avrupa oyunlarını yayınlıyordu, jimanstikçi bir arkadaş barfiks barına çıkıp salınmaya başladı; azeri (muhtemelen) kameraman da gitti mal gibi çok dar bir alana yakınlaşıp jimnastikçinin bar üzerindeki aşağı yukarı hareketlenmelerinde kamerayı bir aşağı, bir yukarı hareket ettirip izleyicinin gözünü, midesini sınadı.

    son zamanlarda gördüğüm en dangalak televizyonculuk olayıydı.
  • fotoğraf çekmeyi seviyorum ama o kadar bağımlısı değilim.
    güzel resim yapamıyorum, güzel müzik te yapamıyorum.
    ama kendimce güzel "o an" yakalamayı seviyorum.
    işte tam o noktada kadraj konusunda hassas ve detaycı davranmaya çalışıyorum.
    zira fotoğrafın bir şey anlatabilmesinin en önemli noktası kadrajı olduğunu düşünüyorum.
    renkler, ışık elbette çok önemli ama kadraj güzelse, kadrajın içindekiler gerçek anlamlarını daha net yansıtabiliyorlar bence.
    kadraja sevdiğin bir şeyleri sokabilmişsen eğer ve uyumu yakalamışsan o zaman o fotoğraf güzel olur.
    baktıkça tebessüm ettirir.
  • (bkz: quatre) (bkz: los endülüs)
hesabın var mı? giriş yap