şükela:  tümü | bugün
351 entry daha
  • söylediği şeyin herhangi bir bilimsel dayanağı yok, söylediği tek şey acıkmadan kahvaltı yapılıyor acıkmadan kahvaltı yapılmaz onun yerine brunch yapın diyor. bu mehmet öz’ün tamamen kendi yorumu yani ortada bir bilimsel veri yok. zaten akşam yemeğini 8 ya da 9 gibi yiyen biri sabah kalktığın da muhtemelen acıkmamış olur. o zaman biraz hak verebilirim kendimden örnek verirsem akşamları genelde yemek yemiyorum en son 6 gibi akşam yemeğini yiyip bi daha yemiyorum. doğal olarak sabah aç uyanıyorum ve 10 gibi filan kahvaltımı gayet dolu dolu yapıyorum. ama akşam takılıp yemek yiyorsam ertesi sabah tabi ki öğlene kadar acıkmadıgım için yemiyorum. acıkmadan kahvaltı yapmak yasaklasın derse bunu anlayabilirim.. zaten bu söylediği şey amerikalılar için bayağ geçerli bir durum olabilir sabah kahvaltıda kruvasan, donat ile kahvaltı yapıp kan şekerini tavan yapmak yerine tabi ki yasaklanmalı kahvaltı buna da katılırım. ama sağlıklı kahvaltı yapan akşam öğünü yapmayan biri için şuursuzca söylenmiş bir şey.
  • yıllardır haftasonu hariç yapmıyorum zaten. hele o her sabah poğaça-borek yiyen çevremdeki insanları uyarmaya çalışıyorum
  • kahvaltı kırmızı çizgimizdir sayın öz
  • sabah 8:30 gibi iki dilim ekmek peynir, zeytin, kırmızı biber eşliğinde yaptığım kahvaltıyı fazla görmüyorum açıkçası. nutellası, reçeli, balı, poğaçası, böreği, meyve suyu devreye girerse o fena tabi. fazla
  • birkaç farklı yeme düzenini deneyimlemis biri olarak kesinlikle desteklediğim olay. önce 16 -8 ile başladım ve 1 buçuk sene sürdürdüm. sonra 20 - 4 e cektim iki öğün. yaklaşık 6 aydır tek öğün besleniyorum. enerjim direncim sürekli bir şeyler yediğim zamanlara göre kat kat fazla. eğer deneyimlerseniz zihninizin bir süre sonra berraklastigina sahit olacağınıza eminim. hayatınızdaki yeme telaşının sona ermesi de çok değişik. bence deneyimleyin. önceleri zorlanıyorsunuz insulin direncinin kırılması hemen olmuyor çünkü. ara ara çok saçma vakitlerde tatlı istiyor canınız, işte bu noktada şeker bağımlısı olduğunuzu da anlıyor ve şaşıyorsunuz. yine ilk zamanlar aksam doyurucu beslemezseniz sabah ac uyanıyorsunuz bu da zorluyor ama sabrederseniz organlarınızın rahatladığını , baş ağrılarının neredeyse sifirlandigini, dinamiklestiginizi, psikolojik olarak rahatladiginizi ve bence en önemlisi zihninizin berraklastigini fark edeceksiniz.
  • intermittent fasting biçimiyle yemek saatlerimi düzenlediğimden beri kahvaltı yapmayı da bıraktım. aslında dr. oz da hangi bilimsel savunmalarla böyle bir beyanda bulunmuş bilmiyorum ama kahvaltıyı bıraktığımdan beri yaşadığım değişimlerin iyi yönde olduğunu söyleyebilirim. sabahları yaşadığım bitkinliğin, uyku bastırmalarının, dikkat dağınıklıklarının kendi adıma eskisine göre daha az yaşadığımı söyleyebilirim. en azından bu şekilde beslendikten sonra kahvaltının günün en önemli öğünü olduğunu söylemenin pek de doğru olmadığını düşünüyorum. kimse birinin söylediğine göre beslenme biçimini değüştirmek zorunda değil. aynı zamanda adamın söylediği şeyi de zorla dayattığını düşünerek yorum yapmak ne kadar doğru onu bilemiyorum.

    kahvaltı yapmak ya da yapmamak hakkında bir fikir sahibi olmak istiyorsanız deneyip görebilirsiniz. neticesinde "x besinini tüketmenin kanseri engellemede %y,z oranında etkili olduğu görüldü" gibisinden doğrulamasını yapmanızın imkansız olduğu bir savunma değil. deneyerek fark görülebilir. bir süre kahvaltıyı es geçin ve farkı görün. tabi ağır iş yaptığından ötürü enerjiye ihtiyacı olan insanlar için aynı şey öneri geçerli olmayabilir de.
  • bence diyetisyenlik yasaklanmalı, fırıldağa çevirdiler milleti. seneye şekerin ne kadar faydalı olduğu açıklayıp, üstüne ot yiyen inekler şişmanlıyor diye marulu yasaklamalarını bekliyorum.
  • kahvaltıdaki kasıt o ne idüğü belirsiz salam, sosis, peynir ve tereyağlar ise haklılık payı var, derim ama yine de "yadaklansın" demem. bu lafa uyuz oluyorum.

    tanım: tıbb doktoru ünvanına sahip bir kişinin beyanıdır.
  • tatil zamanlarında sabah 9-10 gibi es geçmeden yaparım kim ne derse desin.fakat akşam 8 den sonra birşey yemiyorum bu sene başladım bu alışkanlığa.reflü denilen illet bulaştı çünkü akşam 10-11 de haşlanmış yumurta tavuk pilav yemekten reflü olduk.
  • su hayatta belki de en buyuk zevkim haftasonu kahvaltisidir. onu da elimden almayin, valla isyan cikaririm.
41 entry daha