şükela:  tümü | bugün
  • masaki kobayashi filmi. çekildiği döneme göre (1965) inanılmaz görselliği ve kameranın ustaca kullanımı yanı sıra oyuncuların yetkinliği ile de dikkat çeker. kobayashi eğitimini aldığı geleneksel japon sanatlarını da filme bol bol yansıtmış,akira kurosawa'nın filmlerinde görülene benzer tarzda operavari bir anlatım tarzı benimsemiştir, ama bunu filmin dokusunu asla zedelemeden yapmıştır. film geleneksel japon korku öykülerinden seçilerek uyarlanmış 4 öyküyü birbirinden bağımsız olarak anlatmaktadır.
  • divxini bulamadığım film fakat orta dünyada vcd'si mevcut en kısa zamanda edinilmeli die düşünüyorum..
  • 1965 yili cannes film festivali'nde juri ozel odulu almis film.
  • (bkz: yume)...
  • criterion dostlarinin yakindan tanidigi, amerikalilarin isim hafizasinin toplam uc japona izin vermesi sebebiyle (kurosowa, mifune, ozu) pek de kadri ve kiymeti bilinmedigine inandigim masaki kobayashi'nin 4 cektigi film. hazzetmedigim agir, agdali, duragan, dingin bir anlatimi olan kwaidan'in kanimca en dikkat cekici ozelligi gorsel estetigi, amerikan sinemasi disinda pek siklikla rastlanmayan olcude masraf yapilmis production designidir (turkcesi ne? sanat yonetmenligi mi?)

    korku filmi olarak nitelemeyi dogru bulmadigim kwaidan 6th sense de kirmizi'yi hayaletlerle bir arada kullanmayi yeniden kesfeden, dvd commentarysine dahi kendi fikriymis gibi koymaktan, "su yuzden seyettim" demekten zerrece cekinmeyen hintli yavsak night shsimilim- ibnesinin esinlendigi filmdir. sadece renkleri, gorselligi, gorsel motiflerin kullanisi sebebiyle dahi tahammul edilip izlenmesi gereken filmde bir de enteresan detaya daha dikkat cekmek isterim.

    nightmare before christmas'in ikonu haline donusan "kivrilip sarmal olmus tepenin ay onunde durmasi" goruntusu link vereyim (http://www.cartoni.it/…gini/278x182/nightmare09.jpg) bu filmden apartilmistir. the woman of the snow hikayesinin hemen basinda dikkat kesilin.

    sevgilerimle.

    (kiyak gecmisim gibi bitiresim geldi entryi)
  • erenlere evliyalara karışmış japon öykülerinden oluşan film. çok teatral oyunculuk, stüdyo çekimi planlar ve ağır bir tempoya sahip olsa da pek çok sahne estetik açıdan çok güzeldir. kompozisyonlar çok iyidir. bir de döneme göre makyaj tekniği özellikle "siyah saç"ta enteresan, bayan oyuncuların makyajı değil tabii bu yanlış olmasın.
  • jp. korku, hayalet hikayesi
  • jp. merdiven