şükela:  tümü | bugün
  • mermer mi döşesinler amk adam kaldırımı beğenmiyor.

    (bkz: derdini sikeyim)
  • mantıklıdır. siz yolun dümdüz olduğunu mu sanıyorsunuz? yoldaki bütün eğim bu şekilde yedirilir. aradaki asimetrik boşluklar buzlanma durumlarında yolun kaymasını engeller. yağmur yağması halinde derz boşlukları suyu drene eder. darbe veya kırım durumunda lokal hasarlar oluşur. her türlü durumda lokal tamirat yapılabilir.

    alttaki arkadaş çok biliyor sanırım bu işleri.
    osmanlı'dan kalma arnavut kaldırımlarına bak bi istersen. romadan kalma yolların da betondan yapıldığını düşünmüyorum sayın çok bilge arkadaşım. burada asıl sıkıntı kalitesiz işçilik. hiçbir kimse projelendirme veya malzeme seçimine suç bulamaz, bulmamalı. o ihalelerin kime peşkeş çekildiğine bakarsanız işçiliğin neden bu denli kötü olduğunu görürsünüz.
  • lokal demiş, su demiş, buz demiş; ama o taşın altını yama sistemi ve en kötü kalite kumla doldurduklarına değinmemiş.

    kışın yolda yürürken hangi taşa basınca yerinden oynayacakta, üzerimiz çamur olacak diye seke seke yürüyoruz kodumun şehrinde

    yapın adam akıllı beton kaldırımı. sorun mu oldu ? eleman eline hiltiyi alıyo, local müdahalesini yine yapıyo.

    adamlar yüzlerce metre kazıp roma imparatorluğundan kalma bozulmamış yol bulurken, biz yapılan bi yolu 1 sene kullanamıyoruz.
  • siyasal islam estetiğinin bir yansımasıdır.
    (bkz: ak saray)

    geçen bizim köyde arkeolojiye meraklı bir abi göstermişti, muhtemelen friglerden kalma bir ticaret yolu. adamlar bildiğin mermer döşemiş hemde öyle muntazam ve estetik ki...

    birde bizim kaldırımlara bakıyorum leş. resmen zevksizlik ve varoşluk abidesi, ama ağzında sigara elinde tesbih hasan dayıya sorsan yollar çoh eyi yav, eskiden hep çamurdu bataklıktı, tayyip geldi yol yabdı.
  • omurilik felçli yakını olan birinin yapmayacağı, yaptırmayacağı uygulama
  • fotoğrafta nispeten balık sırtı eğimi verilmis düzgün bir uygulama var
    .altta kalan kablolama ve altyapı hatlarının kolay değişmesi , tekrar kaplama maliyetinin oluşmaması için sıkça tercih edilir. estetik yoksunu mudur evet, kolayca tahrip olur mu evet. altyapısı olmayan bir üçüncü dünya ülkesinde yadırganır mı hayır. böyle saça böyle tarak .
  • uzun ömürlü olmayacağı için sıkıntı olmayan belediye klasiği.
    amk, sanki türkiye'de kaldırım taşları ömürlük yapılıyor da isyan etmişler, altı ay sonra yeniden döşenecek rant kapısı için dert ettiğiniz şeye bak.