şükela:  tümü | bugün
  • malum kişi ve takipçilerinin joker beyanatı. (bkz: really tall embesil)
  • bir deterjan markası, bembeyaz yıkadığı tüm kirleri temizlediği rivayet edilir, ama nedense çamaşırlar yıkama sonrasında leş gibi kokmaya devam ediyor.
  • sadece bizim memlekete özgü bir işin içinden sıyrılma taktiği değilmiş.

    varolmanın dayanılmaz hafifliği'nde milan kundera da bundan bahsetmiş:

    "derken herkes komünistlere bağırmaya başladı: ülkemizin başına gelenlerden (yoksullaşmış, çoraklaşmıştı ülke), onun özgürlüğünü kaybetmesinden(rusların eline düşmüştü), adalet önünde işlenen suçlardan sizler sorumlusunuz.

    suçlananlar cevap verdi: bilemedik! aldatıldık! bizler gerçekten inananlardık! yüreklerimizin derinliklerinde bizler masumuz!

    sonunda tartışma gelip tek soruya dayandı: gerçekten bilememişler miydi, yoksa öyleymiş gibi mi yapıyorlardı yalnızca?

    (...)

    tomas, komünistlerin kalbimiz temiz diye bağırarak kendilerini savunduklarını duydukça kendi kendine, 'sizin bilmemeniz sonucu bu ülke özgürlüğünü kaybetti, daha da yüzyıllarca kazanamayacak belki, hala kalkmış kendinizi suçlu bulmadığınızı nasıl söyleyebiliyorsunuz?' diyordu. 'yaptıklarınızı görmeye nasıl dayanabiliyorsunuz? nasıl oluyor da dehşete kapılmıyorsunuz? görecek gözünüz yok mu? gözünüz olsaydı, gözünüzü kör eder, tebai'den çıkar giderdiniz!"
  • kaçış cümlesi.
    devletin başı olunca yeterli bir açıklama gibi kullanıldığını görüyorum.
    kim yargılayacak kim işkence yapacak size?

    düşünüyorum da ben bu "darbeci" askerlerin yerinde olsam, tek bir savunma yaparım o da kandırıldık olur.

    kandırılınca hiç bir şey olmamış gibi suçu kandıran tarafa atıp, biraz da karşı görüş insanların gönlünü alarak hayatınıza kaldığınız yerden devam edebiliyorsunuz çünkü.

    işkembeci dükkanı mı lan bu devlet?
    işletme sahibi falan mı sanıyor kendini bizi yönetenler?

    kandırıldık.

    (bkz: ne ala memleket)
  • bu gece kabus ile uyanmama sebep olan sözdür. rüyamda o ara amerika'da black lives matter gibi iç çatışma olmakta. birkaç gün sonra bütün fetöcüler ülkeye dönmüş, üstleri başları kan revan elbiseler yırtık, suratlar motor yağı, uçaktan bir iniyorlar, bizimkiler ne yapacağını bilemiyor basın falan hep başlarında. kimse anlam veremiyor niye geldiklerine. amerika'da ki çatışmalar ile iliki var ama neden çatıştığını bilen yok. sonra feto diyor ki, biz kandırıldık, cia içimize sızmış, adamlar yerleştirmiş, kendi arkadaşlarımızı kandırmış. olanaklarımızdan kaynaklanmış. türkiye'ye ihanet eden biz değiliz. kendimizi cıa'den temizledik geldik diye.

    ne kadar saçma değil mi? rüya işte. neyse rüya bu ya, sanırım gerçek olan da bu, ya da bir şekilde gerçekmiş gibi inanılıyor. türkiye cıa ile aynı fetö gibi mücadeleye başlıyor, elçilikler, ajanlar derken, cıa diz çöküyor. cıa'de görevden alınmalar, açığa alınmalar, sınavların iptali şunlar bunlar. bizimkiler vakur, muzaffer. tam o ara cıa başkanı diyor ki: "kandırıldık, rusya içimize sızmış sinsice". haydaaa..

    burada da bitmiyor, israil, iran, almanya bilimum herkes birini kandırıp sızmış içine. rüyamda bizim için herşey iyi gidiyor gibi görünse'de rüyamdan uyandığımda bok gibi hissediyordum ne kadar çok basiretsiz var lan dünya'da diye.
  • bu ifadenin altında bir şey var. kandırılabilmeniz için önceden bir akit, sözleşme, söz veya anlaşma olması gerekir. neydi bu anlaşma? biz de bilelim. ne yapacaklarını söylediler de caydılar? aranızdaki akit neydi? yasal mıydı?
  • fetullah gülen cemaati ile alakası olduğu için tutuklanan sıradan bir vatandaşın beyanı. söz konusu kişi tutuklanmıştır ve yargılanacaktır.

    aynı zamanda cumhurbaşkanı'nın da beyanıdır. tutuklanmamıştır ve yargılanmayacaktır.

    edit: imla
  • akp'ye inanıp ona toz kondurmayanların günün birinde topluca sarf edeceği söz. tıpkı, akp'lilerin bir zamanlar cemaate toz kondurmayıp şimdilerde ise kandırıldık demesi gibi. sıkıntıyı ise kandırılanlarla, bir türlü ülkeden siktir olup gidemeyen kandırılmamışlar beraber çekecek. o gün yine birlik beraberlik mesajları ortalarda dolaşacak, ta ki kitleler kendilerini kandıracak yeni birilerini bulana dek.
  • kandırılması mümkün olmayanların en sık kullandığı ifade şekli.

    bir arkadaşım var, her gün başka bir kadınla karısını aldatır.

    her yakalandığında " kandırıldım " diyor.

    karısı boşadı bunu.