• her yeni cikan oyunun oncekilere gore asmis grafiklere sahip olmasi gerektigini dusunen hardware sapiklarindan olmadigim icin grafiklerini oldukca guzel buldugum oyundur. hatta zaten biraz daha abartili olsaymis grafikleri oynayamayacakmisim.

    yaslaniyor muyum nedir bilmiyorum ama artik bilimkurgu cakmasi fps oyunlarindan igreniyorum resmen. bir kere bu oyunda oyle 750bin tane ayri silah yapalim diye kasmamislar. gayet siradan silahlar var. kullanabileceginiz en hayvan silah rpg, o da atinca bitiyo zaten. ayni anda 70 tane silah tasiyamiyor bi kere kahraman, bir tabanca bir de tufek ya da turevi..

    oyle bolum sonunda 8000 kursun yiyip de olmeyen yaratiklar da cikmiyor karsiniza. en babasi kafadan tek kursunla oluyor.

    grafikleri abartili, konusu olmayan, bilimkurgu cakmasi fps ve tps'lerden sikilan insanlar icin oldukca iyi bir secim bence.
  • filminin vizyona girmesine pek gerek olmayan oyun. gerek sokakta otomatik silahlarla yapılan polis kordonlarını yara yara girilen çatışmalar, gerek aksiyon havası, gerek kocaman soygun çantaları olsun, buram buram heat kokan oyun.
  • oyuna danışman olarak katkı sağlayan michael mann sayesinde bize heat, collateral gibi filmlerin en güzel sahnelerini oynama fırsatını sunan yapım.
  • bu tarz oyunları bir mantık çerçevesine oturtmak her zaman zor olmuştur. gerçekcilik sunuyorsa özellikle, mutlaka bir yerleri defolu gözükür. en azından bu oyunda binbeşyüz kişiyi anında rambo gibi öldüremiyorsunuz. saklanmanız, mantıklı hamleler yapmanız gerekiyor. özellikle tek olmamanız, yani yanınızda 3-5 adamın olması da çatışma atmosferini veriyor. yine de oyunu bitirdiğinizde şöyle bir dönüp baktınığızda milyon tane adamı sikip atmış olduğunuzu görüyorsunuz. dedim ya pek mantık aramamak lazım.

    artık oyun yapımcılarının yeni şeyler üretmesi gerekiyor. artık insanlar doydu böyle oyunlara, sarmıyor milleti işte. bunun selefileri olan max payne, hitman gibi oyunlardan sonra yüzlerce, binlerce yapıldı böyle oyunlar. milletin psikopatlar gibi mmorpg oynamasının nedeni single player olayının tıkanmasıdır. bana göre atmosferi, ambiyansı, müzikleri, diyalogları harikulade ama yapay zekası osurmuş bir oyun bu. bir sürü sırtı dönük düşman çıktı karşıma. götlerine namluyu soka soka öldürdüm, haberleri bile olmadı. gerçi dediğim gibi hepsi mükemmel olsa ne olacaktı sanki, millet doydu artık böyle oyunlara.

    bu arada sokak çatışması ve havana'lı sahneler çok etkileyiciydi.

    --- spoiler ---

    edit : oyunu tam olarak bitirdim, oyun sonunda kane'in "ne yapmamı bekliyorsun, her zaman ki gibi öldürmeye devam edecem" tarzı konuşması süperdi...kızından da "i hate you" cevabı gecikmedi tabii.

    oyunun son kısımları daha bir güzelmiş, daha bir adrenalin yüklüymüş.

    --- spoiler ---
  • şu anda steam üzerinden 5.10 usd'ye alabilirsiniz.
  • iki farklı sonu olan oyun. 15. bölümün sonunda helikoptere binmek yerine kilisede ateş altında kalan grubunuzun kalan kısmını kurtarmaya gidebiliyorsunuz.

    --- spoiler ---
    oynanacak bir bölüm daha varken oyunu silmeye kıyamıyor bünye ve diğer bölümü de oynamak üzere yola koyuluyoruz. son bölüm gerçekten zor sayılabilecek bir bölüm şöyle ki kıçımızda jenny varken yoğun çatışmalara giremiyoruz ve yavaş yavaş da oynayamıyoruz çünkü zaman geçtikçe kilisedeki adamlarımız teker teker ölüyor. önce shelly (hikaye gereği ölüyor biraz da yoksa kimsenin o kadar hızlı oynayıp kurtarabileceğini sanmıyorum), daha çok zaman kaybedince diğer adamımız rific de ölüyor ve replay. defend komutu kesinlikle bir işime yaramıyor. naparsak yapalım jenny elinde tabancayla çatır çatır crossfire arasına giriyor kesinlikle sinir bozucu. adamları bir yerde bekletememiz can sıkıcı.

    bu bölümün de handikapı gereği kilisedeki adamları kurtadıktan sonra napalım ne edelim jenny ölüyor, ve kucağımızda jenny ile tek elde tabanca yavaş yavaş oynuyoruz bölümün kalanını.

    gerçekten hoşuma giden bir inşaat bölümü de var. elemanın teki kane'in karısını vurduktan sonra ki cinnet sahnesi müthiş kotarılmış. insanın gözü kararıyor, blackout yaşıyor olayını çok güzel yapmışlar. ekran siyahlar içindeyken kürekle elemanın kafasını dağıtıyoruz.
    --- spoiler ---
  • harbiden bir hayli özenilmiş bir oyun. binadan kaçarken sokakta yaşanan heat'vari çatışmaların olduğu bölüm ve gece kulübünde kimin düşman, kimin dost, kimin dansçı olduğunu ayırt edilemediği bölüm favorilerim. kısa, zevkli ve oyuncuyu yakalama (gerçekçilik) hissi oldukça yüksek olan bu oyunu tüm maceraperestlere tavsiye ediyorum.
    (kenan pars)
  • cod4 ve crysis ile karşılaştırılmaması gereken tps oyun. kalitesi yine bu yıl çıkmış aksiyon oyunlarından gears of war ve lost planet ile yarışabilecek düzeyde değil, ancak konusunun bilim kurguya dayanmıyor oluşu kendisini bu oyunlardan farklı kılıyor.

    grafikler kötü değil, ama iyi de değil; "ortalama" denilebilir. bazı bölümler görsel olarak oldukça güzel hazırlanmışken, oyunun başları dahil bazı bölümler demode durabilmekte. patlama efektleri ise oldukça başarısız. gerçek hayatta kibrit yaksanız daha doyurucu olur, o derece. ama bunun dışında yıkılan sütunlar, parlak zeminler ve kalabalık insan toplulukları çok başarılı. seslendirmeler de öyle..

    yapay zeka ve oynanabilirlik konusunda kıyaslama yapacak olursak, gears of war ile benzerlikler yakalamak mümkün. yapay zeka pek zeki olmasa bile half-life 2'de olduğu gibi kabak gibi ortada durup ateş etmiyorlar, bir siper noktası bulup öyle ateş ediyorlar. aynı gears of war'da olduğu gibi en zor zorluk seviyesinde haritada güle oynaya ilerleyemiyorsunuz, mutlaka siper alarak adım adım ilerlemeniz gerekli. oyunda health, ammo toplamakla da vakit kaybetmiyoruz. health sistemi aynı gears of war, cod4 ve daha birçok yeni nesil oyunda olduğu gibi "siper al, bekle, iyileş" mantığıyla işliyor. ammo ise bittikçe ekip arkadaşlarımızdan istiyoruz.

    oyun görüldüğü üzere her konuda çok iyi olmayan ama kötü bir oyun olarak da tanımlayamayacağım ortalama üzeri eğlencelik bir aksiyon oyunu. eğer az önce saydığım oyunları bitirdiyseniz ve oyun sıkıntısı çekiyorsanız denenebilir, ama oynamamanız da size bir şey kaybettirmez.
  • karakter odaklı bir tps. hikaye orjinal bir şey değil, benzerini defalarca gördüğümüz bir konuya sahip. oyunu farklı kılan ise karakterleri; hain kane ve şizofren lynch. hikayeyi anlatırken tamamen bu adamların aralarında kurulan çıkar ilişkisine dayalı dostluklarına, verdikleri kararlara, pişmanlıklarına odaklanmışlar. bu sayede bir farklılık yakalamaya çalışmışlar.

    oyunun diyalogları ise özellikle akılda kalıcı one liner'ları ile oldukça başarılı. diyalogta en önemli husus konuşan karakterin kişisel özelliklerini, düşünce yapısını oynayana, izleyene, okuyana tanıtmaktır. lynch bir şizofren, oyunun ilk kısımlarında bir yerde ilaçları bittiği için yeri geliyor sağı solu tarıyor yeri geliyor yıllar evvel çalınan arabasından bu yüzden bahsediyor.
  • buz gibi bir grafik bugı ile bütün chapterı baştan geçmek zorunda bırakmış oyundur. üst katta bıraktığımız rific adlı kardeşimiz, binanın kolonunun içine giriyor ve oradan dışarı çıkamıyor.
hesabın var mı? giriş yap