şükela:  tümü | bugün
  • eskişehir de vişnelik mahallesi porsuk çayının bir kolunun kıyısına düşen dinlnme yeri doğal park.söylentceye göre burada bir kavak altında yaşamlarına son veren sevgililer nedeniyle bu adı almıştır.
  • ayrica, eskişehirdeki bu yerin zina ortamı olduğu rivayet edilir
  • adıeskişehir de ölüm öyküleri ile anılan piknik ve dinlenme alanı,park yeri. birbirlerine kavuşamadıkları için iki gencin kendilerini astıkları öyküsü hep söylene gelen kavak ağacının büyükçe bir dalı , bugün esen sert bir rüzgarın etkisi ile oradan geçmekte olan aykut kuzu adlı bir öğretim görevlisinin üzerine düşerek ölümüne neden olmuş ,böylece kanlı kavak'ın içinde kan bulunan öykülerle anılma geleneğine yeni bir ivme katılmıştır.
  • k.maraş'ın göksun ilçesine bağlı bir köy.
  • göksun ilçesinin şirin bir köyü, adını yakın tarihli bir efsaneden aldığı söylenir.

    derler ki, vakti zamanında ikisi erkek, üç kardeş varmış. babaları öldüğünde miras olarak sahibi oldukları tarlayı bu iki erkek kardeşe bırakmış (anadolu'da miras sorunu nasıl halledilir, bilirsiniz). kardeşler de tarlanın hemen ortasındaki kavağın gölgesinde oturup, konuşmuşlar nasıl paylaşacaklarını. söz önce büyüğün olmuş:
    - tarlanın sulak olan yukarı kısmı benim, sen de aşağıdaki ile idare edersin. ahan bu kavak da tarlalarımızın sınırı olsun..

    küçük kardeş razı olmamış, tartışmışlar. büyük kardeş nasıl olduysa eline bir taş almış ve kardeşinin başına vurmuş (bir başka habil ile kabil öyküsü). kardeşi orada ölüverince ne yapacağını şaşırmış, aklına bir fikir gelmiş: kardeşini bir urgan ile kavağın dalına asmış. köye döndüğünde herkese "kardeşim intihar etti" diye ağıtlar yakmış.

    ancak en ufak kız kardeş inanmış olanlara, tarlaya gitmiş, abisinin nasıl öldüğünü anlamış. büyük ağabey ağacın yanına geldiğinde de (nasıl oluyorsa artık) yanındaki tüfek ile öldürmüş. büyük kardeşin karısı da intikamını aynı yerde almakta gecikmemiş.. böylelikle kavak gerçekten kanlı olmuş.

    ve yine anlatanlar der ki, bu olaydan sonra kanlıkavak köyü ikiye bölünmüş; büyük kardeşin yanında olanlar ile iki küçük kardeşin yanında olanlar. iş büyümüş, kan davasına dönüşmüş. dönemin (dediklerine göre 1950'ler) savcısı bunların davasından illallah demiş, onları barıştırmaya çalışmış. görünürde barışmışlar ama hala kavgalılar (son belediye seçimlerinde iki taraf da farklı adaylar çıkarmış. kahvede nasıl olduysa yine birbirlerine girmişler, adaylardan biri rahmetli olmuş).

    neyse efendim, bu kavak üzerine çok şey söylenir; gölgesinde yüz davarın gölgelendiği, bu kavak kesildiğinde elde edilen odunların hala yakıldığı (yak yak bitmemiş yani) vs vs vs..

    benim bildiğim, kanlıkavak'ın hala iki parça olduğu, kuzey (yani göksun'a doğru olan kısım) büyük abinin; güney (yani afşin/elbistan'a bakan kısım) küçük kardeşlerin olduğu.. ha bir de, bunları bana anlatan amcanın benimle fena halde dalga geçme ihtimalini de gözardı etmemek lazım..
  • eskişehir'deki istiklal mahkemeleri burada kurulduğu ve idamlar da burada gerçekleştiği için bu adı almış olan parktır.
  • eskişehir'de bu adı taşıyan parkın sote bir mekan olmasının haricinde bir özelliği yoktur. ya da hep kışın gittiğimiz için bana öyle geldi.
  • teması doğaüstü olaylar olan karagöz hacivat oyunlarından birisidir. kanlı kavak hikayesinin çıkış noktası olarak serez ile selanik arasının gösterilmesine göre buradaki karagözcülerin yazdığı bir oyun olması muhtemeldir. muhaverenin ardından karagöz ile hacivat dolaşmaya çıkarlar. perdeye dibinde çeşme akmakta olan bir kavak ağacı göstermeliği konulur. karagöz bu ağacın yanından geçerken düşünce, hacivat ona ağacın hikayesini anlatır. çift gelenin tek gittiği, tek gelenin hiç gidemediği bir ağaç olduğunu, serez ile selanik arasında dikili bulunduğunu ve çevresinde dolaşmanın pek tekin olmadığını söyler. karagöz onu dinlemeyip çeşmeden su içmeye kalkar ve görünmez bir elden dayak yemeye başlayarak kaçar. bu sırada perdeye aşık muslu ile oğlu tiplemesi girer. aynı hikayeyi aşık muslu oğluna anlatır ve önden gitmesini, çünkü bulundukları yerin hiç tekiin olmadığını, cinlerin kendisini kaçırabileceğini söyler. neticede aşık muslu'nun oğlu saygı icabı babasının önüne geçmez, bu sırada cazular ve ejderhada olduğu gibi zil zırıltısyla gelen cin tasviri aşık muslu'nun oğlunu kaçırır. aşık muslu'nun yalvarmaları üzerine oğlunu geri bırakır. karagöz ağacın musibetliğini gidermek için elinde balta kesmeye gelir ama cin tasiviri onu alıp götürür ve perdeye çarpılmış karagöz tasvirini bırakır. onu kurtarmaya gelen hacivat'ta duayı yanlış okuduğu için aynı şekilde çarpılır. fakat oyunun sonunda doğru duayı hatırlar ve her şey eski haline döner. karagöz sonunda ağacı kesmeye muvaffak olur. tabi başka versiyonları da mevcuttur, kırmızı ve sarı cin vardır ve oyunun sonunda satıcıların şenliği gösterilir v.s.

    tema olarak uğursuz ağaç veya lanetli ağaç olarak halk arasında anlatılagelen memoratlardan kaynağını alan bir oyundur. bugün bazı yörelerde yanında dolaşmanın uğursuzluk getirdiğine inanılan ya da sahipli denilen ağaçlar vardır. bundan başka dilek dilenen ve yatır mezarından çıktığı rivayet edilen olumlu anlamda ağaç inanışları da mevcuttur. hem şamanizmden gelme ağaç kültü ve yer-su inanışlarına hem de anadolunun yerli tabiat ana kültüne dayanan bir inancın yansımalarındandır.

    cin tasviri için: http://www.karagozvehacivat.com/cin.html
    kavak tasviri için: http://www.mkutup.gov.tr/karagoz/12

    (bkz: teması doğaüstü olaylar olan karagöz oyunları)
  • an itibarı ile eskişehir'de sezonu açılmış olan park. sonuna kadar kışçı olsam da bu şehre bahar da yakışıyor.
  • kanlı kavak görseli
    eskisehir 'de sehrin ortasinda bir park