şükela:  tümü | bugün
  • bir tur hat sanati. hat sanatindaki simetri ve duzenin tersine karalama tarzi yazilarda karmasha ve ich iche gechmishligin uyumu gozlenir.
    (bkz: hat sanati)
  • hattatların, eli durmasın diye gelişigüzel karaladığı yazılar olarak bilinir..

    hattatlar boş zamanlarında harf ve kısa cümleleri, noktalarını koymadan, tekrar tekrar yazarlarmış.. hatta yolda giderken veya bir yerde otururken, parmaklarının arasında, zeytin büyüklüğündeki bir cismi yuvarlayarak parmaklarını çalıştırırlarmış..

    ord.prof.dr. süheyl ünver'in notları arasında yer alan ve kazasker mustafa izzet efendi'ye ait olan şu örnek karalamanın önemi çok güzel vurgulamıştır:

    ''haftada bir gün yazmazsam, ertesi gün elim* hemen değişir.. bu bir günlük istirahatten dolayı yazının bozulan tarafını yalnız ben hissederim, kimse farkında olmaz.. eğer iki gün yazmazsam, başkaları da bunu farkeder''
  • msgsü grafik tasarımı bölümü öğrencilerinin nisan ayının ilk haftasında ilk sayısını çıkaracağı x zamanda bir çıkacak dertsiz, tasasız, gridsiz dergi. doğru yazılmış hali bir adet lama içerir.

    (bkz: lama)
  • msgsü grafik tasarım bölümü kökenli bir sanat inisiyatifidir.

    daralan'ın karalama tanıtımı:

    karalama x zamanda bir dergi yayınlar, sergiler düzenler. ilk kurulduğunda sadece grafik tasarım bölümü öğrencilerinin çalışmalarına açık olan karalama, ii. sergisi "uçuş korkusu" ile birlikte tüm yaratıcı beyinlere kapılarını açmıştır. bütçesiz olan bu girişim, şu ana dek uğurcan ataoğlu, ayşegül izer ve emre senan gibi birçok tasarımcının katkısıyla süregelmiştir.

    peki karalama kimdir ve nedendir?

    karalama, mimar sinan güzel sanatlar üniversitesi'nde ıssız bir rıhtım üstü yuvarlak masa etrafında toplanan tasarımcı geçinen şövalye lamalar tarafından ortaya atılmıştır. iki deli lama (ceren aksungur, burcu dayanıklı) bir boğaza taş atmış ve bin akıllı lamanın bu taşlamayı derin sularda sektirmesi öngörülmüştür. göstergebilimin sınırlarını zorlayarak and dağları'nın çorak çayırlarından kaçıp kendisini mimar sinan'ın rıhtımında bulmuş, patlak gözleriyle hayata gülümseyen karalama, en iyi niyetlerin belki de en fütursuz girişimidir. akıbeti elbette tükürüğünü yalamaktan öte gitmeyebilir ya da "hatasız lama olmaz" ezgisiyle dört ayağında ikişer parmaklı yastıklı tabanlarıyla enginlere koşabilir.
  • dokuzuncu nesil çaylak.
  • geçmişime sürgün diye gittiğim yalan
    senden önce sevdiklerim
    resmini çizen ellerimin egzersizi
    senden önce gördüklerim
    büyük aşkımızın karalanan eskizleri...
  • kötüleme manasında da kullanılabilen. *
  • karalamalarda insan yüzleri çizenler materyalist olmayan kişilerdir.
  • (bkz: eskiz)