şükela:  tümü | bugün
  • kemal tahirin bir eseri. sinemaya da uyarlanmıs ve basrolunu kadir inanır* oynamıstır.
  • kadin ba$rolde de hulya kocyigit var idi.
  • nazım hikmet ten en çok söz edilen türk filmlerinden en başta gelenidir.emin değilim ama nazımdan söz edilen tek türk filmi bile olabilir.
  • suç işlemiş kadınların hapishanede koyuldugu koguşun argoda dile getirilmesi (bkz: argo)
  • kemal tahir'in hayatından otobiyografik kesitler görebildiğimiz kitap ve film.
    hiç unutmam bu filmin tanıtımını yapan show tv rolleri anlatırken hülya koçyiğit'in canlandırdığı karakter için "ve tözey; malatya genelevi'nin en büyük sermayesi" ifadesini kullanmıştı ben çok üzülmüştüm; ağlamaklı olmuştum.
    filminde nazım hikmet'in sadece ismi değil sureti de söz konusudur zira kemal bey'in koğuş duvarında nazım'ın bir portresi mevcuttur.
  • perihan savaş'ın canlandırdığı köylü kadının idam edildiği sahnesiyle tüyleri diken diken eden ve gecelerce uyutmayan film.

    80 kuşağı idamlara tanık olmadı. idamları dinledik, okuduk, belki anlamaya çalıştık belki de karşı çıktık ama bugüne dek nikolay cavusesku'nun kurşuna dizildiği o gergin günleri hatırlayan çok azımız dışında saddam hüseyin'e kadar gerçek bir idama hiç tanık olmadık. o yüzden bizim için sanki engizisyon mahkemesi gibi bişeydi idam, soğuk, korkutucu ama politik ve uzak.

    o zamana kadar politik veya insani gerekçelerle karşı çıkmış ve üzerinde kafa yormuş olsanız da gerçek bir idama tanık olmak kadar iyi anlatıyor idamın ne olduğunu bu film. gece yarısı herşeyden habersiz uyurken uykusundan uyandırılıp darağacına götürülen kadının çığlıkları, üstüne birşey giymek için yalvarışları, cellat'ın "siz bana adam asıcaz dediniz, ben karı asmam" diyerek ipi çekmeyi reddetmesi, hepsi bütün gerçekliğiyle sadece idam fikri üzerine kurgulanmış tüm filmlerden çok daha başarılı.
  • romanı okumadan seyredilince gayet başarılı bulunacak filmdir. uzun filmler genelde izleyeni sıkar ama bu 2 saati aşkın süresine karşın hiç sıkmıyor. başrolü kadir inanır'a oynattığı için halit refiğ'e içinizden ettiğiniz sitem filmin sonunda kayboluyor. oyunculuklar baştan aşağı güzel.

    bu da karılar koğuşunda kadın mahkumlar arasında geçen bir diyalog:
    - ne düşünüyorsun hubuş bacı?
    - maphustakileri düşünüyorum. bunca erkek, dişisiz ne yapar biçareler? bunlar hep ölür!
    - bunu düşünmek sana mı kaldı? onların ki hiç olmazsa ele gelir; bizimki için için yanar tutuşur ya!
    - kardeş desene bize bir yangın hortumu lazım.
  • türkiye'de yapılmış en güzel sinema afişlerinden birine sahip eser..

    http://www.mkutup.gov.tr/sinema/51