şükela:  tümü | bugün
  • kaygusuz abdal benem
    fartı furtu bilmezem
    tek tüyünü koymazam
    şu sakalı kırkarım
  • asil adi alaeddin gaybi diye bilinir. 14.yuzyilda ya$ami$tir. kanimca donem icin super bi nicktir.
  • seyh bedreddinin öğrencisi ve yoldaşıdır.erol toyun azap ortakları kitabında ayrıntılı bir şekilde anlatılır.
  • en güzel şathiyye şiirlerini yazan ozanlardan. (bkz: şathiyye)
  • sergenenin köprüsü/susuzluktan bunalmış/edirne'nin minaresi/eğilmiş su içmeye...
  • aynı zamanda devlet tiyatrolarinin bu aralar sergiledigi bir oyun. kaygusuz abdal rolunu oynayan basarili sahsiyet russell crow a oldukca benzemektedir gerek tarz gerk fizik olaraktan. (suser in bakis acisi:) oyunun muzikleri basarili.
  • aşağdaki şiirinin bir kısmı, bahaddin ögel'in türk mitolojisi adlı eserinin birinci cildinin, türk tarih kurumu basımevince basılan 1993 tarihli baskısının 486. sayfasında hatalı bir şekilde behlul dana'ya ait olarak gösterilmiş. benim bildiğim bir behlul dana var o da abbasi halifesi harun reşit döneminde yaşamış bir nevi diyojen. yazar kitabında o alıntıyı yaparken behlül dana'dan "bir bektaşi şairi" diye bahsetmiş ama böyle bir bektaşi şairini ne duydum ne de işittim.

    ademi balçıktan yoğurdun yaptın,
    yapıp da neylersin, bundan sana ne
    halk ettin insani saldın cihana
    salıp da neylersin bundan sana ne

    bakkal mısın teraziyi neylersin
    işin gücün yoktur gönül eğlersin
    kulun günahını tartıp neylersin
    geçiver suçundan bundan sana ne

    katran kazanını döküver gitsin
    mümin olan kullar didara yetsin
    emreyle yılana tamuyu yutsun
    söndür şu ateşi bundan sana ne

    sefil düştüm bu alemde naçarım
    kıldan köprü yaratmışsın geçerim
    şol köprüden geçemezsem uçarım
    geçir kullarını bundan sana ne

    kaygusuz abdal der cennet yarattın
    cehenneme nice kulları attın
    nicesin ateş-i aşk ile yaktın
    yakıp da neylersin bundan sana ne
  • devlet tiyatrolarinda sergilenen, hayatinin anlatildigi oyunlardan biri. ben cok sevmis olsamda yanimdaki arkadalarimin ilk yarisinda uykuya gecisi, oyun arasinda linc girisiminin akabinde yurdum insanin her nedense tiyatroyu sadece gulduru, eglence, hosca vakit gecirmek icin gidilen bir yer olarak gordugunu bir kez daha anlamami saglayan oyun.

    bir kaz aldim ben karidan
    boynu da uzun sorudan
    kirk abdal kanin kurudan
    kirk gün oldu kaynadirim kaynamaz

    sekizimiz odun çeker
    dokuzumuz ates yakar
    kaz kaldirmis basin bakar
    kirk gun oldu kaynadirim kaynamaz

    kaza verdik birkaç akça
    eti kemiginden pekçe
    ne kazan kaldi ne kepçe
    kirk gün oldu kaynadirim kaynamaz

    kaz degilmis be bu azmis
    kirk yil kaf dagini gezmis
    kanadin kuyrugun düzmüs
    kirk gün oldu kaynadirim kaynamaz

    kazi koyduk bir ocaga
    uctu gitti bir bucaga
    bu ne haldir haci aga
    kirk gun oldu kaynadirim kaynamaz

    kazimin kanadi selki
    disi koyun emmis tilki
    nuh nebi'den kalmis belki
    kirk gün oldu kaynadirim kaynamaz

    kazimin kanadi sari
    kemigi etinden iri
    saglik ile satma kari
    kirk gün oldu kaynadirim kaynamaz

    kazimin kanadi ala
    var yuru git gule gule
    basimiza kalma bela
    kirk gun oldu kaynadirim kaynamaz

    suyuna biz saldik bulgur
    bulgur allah deyü kalgir
    be yarenler bu ne haldir
    kirk gün oldu kaynadirim kaynamaz

    kaygusuz abdal n'idelim
    ahd ile vefa güdelim
    kaldirib postu gidelim
    kirk gün oldu kaynadirim kaynamaz
  • 15. yy'da
    " yucelerden yuce tanri
    gunduzlerden gece tanri
    ismin vardir cismin yoktur
    sen benzersin hice tanri "
    dizelerini yazacak kadar cesur olan halk ozani..