şükela:  tümü | bugün
  • temizlerken ya bu küçücük kediden bu kadar şey* nasıl çıkıyor diye düşünülür. ayrıca kedinin tuveletini sıklıkla temizlemek, kumu değiştirmeden leğeni çamaşır suyuyla yıkıyıp dezenfekte etmek gerekir. iki çeşit kedi kumu vardır. iri taneli ve ufak taneli olanlar. ufak taneli olanlar daha sağlıklıdır. idrar topak haline geldiği için temizlemek daha kolaydır. amma velakin kedi kısmısı genelde kumu keyiflerin göre seçerler.**
  • boyle bir duruma maruz kalmamak icin birinci secenek kendi tuvaletini temizleyen bir kedi almaktir, cama kombi yazabilen bir kedi varsa bunun tuvalet temizleyeni de vardir*. ikinci secenek ise cok daha ucuza mal olur; hic kedi almamak.
  • bu küçücük şeyden bu kadar çok kaka nasıl çıkıyor diye düşündüren, bir yandan düşünürken elinizde kürek o kahverengi iğrenç kokulu şeyleri diğer elinizdeki torbaya boca etme durumu. kedimi çok seviyorum ama bu kaka olayı da dert yani
  • kedinizin ne yediğine bağlı olarak iğrençleşebilir..whiskas ve benzeri konserve mamalar ve ev yemekleri kedinin barsaklarında parazitlerin normalden 10-20 kat fazla üremelerine neden olup kakayı da bir o kadar kötü kokutur.her zaman kuru mama en iyisidir..bir de leğenin altına poşet geçirirseniz tuvaleti temizlemedeki tek sorununuz yerinizden kalkmaya üşenmek olacaktır.
  • pis kokulu kum havuzu genisce bir torbaya dokulur, torbanin agzi baglanir, kapinin onune konur, geri donulur, elektrik supurgesi ile sacilan kumlar supurulur, kum havuzu kuvetin icinde sicak ve tazikli su esliginde temizlenir, istege gore fircali sampuan darbesine girilir, hemen kurusun diye kaloriferin uzerine ters cevrilerek koyulur, kuruyan havuza yeni kum koyulur, bir daha ki sefere kadar hersey tamamdir. (bkz: hic de zor degil)
  • evdeki başka insanlara, yapmaları için para vermek en uygun yöntemler arasındadır. (bkz: bebeğin altını değiştirmek)
  • bir kısım kediler vardır ki bunlar küçük ve de büyük abdestlerini kuma değil, klozete veya küvete yaparlar ki diğer normal kedilere sahip zavallı insancıkları kıskançlığa ve hüzne boğarlar. çekersin sifonu biter..gider..(bkz: hayalimdeki kedi)
  • self-cleaning litter box alınarak zahmeti büyük oranda azalacak eylemdir.

    bu kendi kendini temizleyen kutuların elektrikli olanları var ki onlarda bi düğmeye basmak bi de ayrı bölmedeki poşeti çıkarmaktan başka bir zahmet yok: http://www.youtube.com/watch?v=yp5rwpbqd_k

    elektriksiz olanlarında (ki üstü de kapalı, daha şık duruyor) kutu 90 derece devrilerek kumun eleğin diğer tarafına geçmesi sağlanır. sonra gerisin geri aynı hareket, kum geri gelir, kum topakları ve kakası ayrı bölmede kalır. örnek için: http://www.youtube.com/watch?v=v5j-k4bgapy

    ben bunları arkadaşlarda görmekle beraber bendeki kedi tuvaleti bildiğiniz litter box ve delikli kürekten müteşekkil.

    şimdi yeni başlayanlar için sık sorulan sorular köşemiz:

    kedi aldım ama çişi var gibi, ıkınıyo sanki, ne yapmam lazım?
    hemen koş bi süpermarketten, petshoptan filan bir litter box (kedi tuvaleti/kum kutusu), delikli faraş (kutuyla beraber satılır genelde) ve litter bag (kum torbası, yok bu çeviri olmadı sanki) al.

    kaç tane kedi tuvaleti almalıyım?
    şatoda yaşamıyosanız bir tane yeter.

    ya birden fazla kedim varsa?
    bazı kediler paylaşır bazıları ayrı tuvaleti olsun ister (bkz: ağanın bokunun üstüne bok olur mu). diyelim ki hayvan besiciliğine iki kediyle başladınız, ben iki kedi tuvaleti alın derim.

    eee sonra?
    kutunun içine poşeti yay. poşetin tutma kısımları kutunun dışında kalsın ki sonra değiştirmesi kolay olsun. poşetin içine kumu dök. kutu yüksekse abartma, kedi boğulmasın sonra içinde. çok az da koyma, kedi onu deşecek, içine kakasını gömecek sonuçta. kum yüksekliği 10 santim gibi olsun. kumu sık değiştirecekseniz ekleme yapmaya gerek yok. ama tembelseniz içinden aldığınız kum topağı kadar kum ekleyin.

    bi de poşete para vermiyim, bim poşeti, çöp poşeti filan kullansam?
    olmaz. bim poşeti küçük gelir kutuyu kaplamaz. çöp poşetinin ağzı dar, kutuya yayamazsın.

    e hiç poşet kullanmıyım o zaman, he?
    sana kalmış. kutuyu her temizleyişte iyicene yıka, sonra tekrar kumla doldurmadan önce iyice kurut o zaman. zaten poşet kullansan da yırtılıyor veya kutunun içine büzüşüyor, kum illa ki kutuya temas ediyor yani. her halükarda o kutu yıkanacak.

    poşetsiz oluyosa, kutu almaya da gerek yok. evde boş carte d'or kutusu var, onu kullansam?
    olmaz. kutu büyük olsun biraz. hayvan içine yerleşecek, içinde sağa sola dönecek sonuçta.

    kutuyu evde nereye yerleştirmeliyim?
    kalorifer, soba dibinde filan olmasın. serin bir yer tercih edin. hayvanın yem tabağının yakınına da koymayın. balkonda da olmasın (bkz: boku donmak)**. televizyon dibinde de olmasın, sonra tam kakasını yapıcakken gol filan olur (bkz: ödü bokuna karışmak). kakasını çöpe atması kolay olsun diye kutuyu mutfakta çöp kutusunun yanına koyanlar gördüm ama bunu benim bile midem kaldırmaz. ben banyoda klozet yanında bulunduruyorum. ama banyonuzun havalandırması iyi değilse nem yapar, o zaman başka bir yer bulun derim. bi de bunu yapacaksanız banyo kapısını açık tutmanız lazım. dediğim gibi banyo havalandırması iyi değilse yine sıkıntı. banyo harici bir yere koyacaksanız çok ulu orta bi yer olmasın, misafir gelir, kedi boku görür, ayıp. hem kedinin de bi gururu var sonuçta, ulu orta yapmayı kendine yediremeyebilir.

    kutuyu banyoya koyarsanız banyo kapısı açık kalsın dedin ya, geçen gün duş aldıktan sonra ev arkadaşım gözüme soksaydın dedi, kötü bi niyetim yoktu, herşey minnoşum için, yalnış mıyım?
    yanlışsın. duş alırken banyo kapısını kapatabilirsin. minnoş çıkmanı bekler dert değil. çişlerini tutmada insanlardan daha başarılı olduklarını gözlemledim.

    nasıl bir kum tercih etmeliyim?
    bence scoopable (clumping) yani idrar değen kısmı topak topak olan kumdan kullanın, temizlemesi kolay olsun. bi de odor free yani koku yapmayan kum kullanın. bunların içinde küçük mavimsi parçacıklar filan oluyor, hakkaten öbür kumlara göre çok daha az koku yapıyorlar.

    o kadar uğraştık ama evin ortasına etmesin şimdi bu?
    etmez, köpek değil ki bu eğitesin. fabrika ayarları öyle kedilerin, kuma eder illa ki. ben kedimi daha 6 haftalıkken aldım (ki aslında annesinden o kadar erken ayrılmaması lazımdı ama kader örmüş ağlarını, yavrucak napsın). kediyi eve koydum, gittim, bi marketten kutuyla kum aldım, biraz da oyalandım. geldim ki kitty ıkına ıkına beni beklemiş. kumu görür görmez üstüne zıpladı, rahatladı. kedi tuvaletini bulamayacağı bi yere koymayın, gerçi o yine arar bulur ama yine de kuytu bi yere koyarsanız kediye yerini gösterin. bunun istisnası olabilir tabi. hayvan hastadır veya azmıştır (in heat), o sebep kıçını başını kontrol edemiyordur, o başka. her iki halde de veterinere götürmek lazım. hayvanı cezalandırmayı denemeyin, pavlov'un kedisi değil bu, anlamaz öyle şeyden. hasta olduğu için tutamıyorsa vet onu iyileştirir. azmışsa da kısırlaştırın derim, bi ömür o da rahat etsin siz de edin. küçükken beni de vete götürüp hadım etselerdi 3 nobelim vardı şimdi.

    kutudaki idrardan, kakadan nasıl kurtulabilirim?
    boşuna scoopable kum alın demedim. kedi idrarı temas ettiği kumu topak topak yaptığı için delikli faraşla kakasıyla beraber kolayca alınabiliyor. makbul vatandaşlar bu artığı çöpe atarlar, ben biraz tembelim, o yüzden kutuyu banyoda klozetin yanına koydum. faraşla alıp direk klozetin içine boca ediyorum, sonra sifonu çektim mi oh mis. ama kum klozet içinde leke bırakabilir, uyarayım. bir de kutusunu çok sık temizlemezseniz o kum topakları kedi işedikçe birbirine yapışıp büyür, bir de bekledikçe sertleşir beton gibi olur. o koca beton toplarını löp löp klozete atarsanız tuvalet tıkanır, aman diyim. siz iyisi mi bana bakmayın, çöpe atın.

    kutudaki idrarı, kakayı ne sıklıkla boşaltmalıyım?
    ne kadar sık o kadar iyi. benimkinin kutusu klozet yanında olduğu için her banyoya girdiğimde temizliyorum. askari sabah kalkınca ve gece yatmadan önce temizleyin derim, koku, bakteri, böcek yapmasın sonra.

    kutudaki kumu/poşeti ne sıklıkla değiştirmeliyim?
    kutuda poşet varsa poşeti ne sıklıkla atmalıyım diye okuyabilirsiniz. poşet yoksa, içindeki kumu ne sıklıkla komple boşaltıp yenisini eklemeliyim diye okuyun. uzmanlar haftada bir diyor ama ben daha o sıklıkta değiştiren görmedim. ayda bir, hatta iki ayda bir değiştiren tanıdıklarım oldu. kedileri pislikten ölmedi ama koku yapar be anam. gereken değiştirme sıklığını zamanla oturtursunuz. kişiden kişiye, evden eve değişir. idrar topaklarını sık temizliyorsanız kutu içindeki kumu sık sık komple değiştirmenize gerek yok. eviniz nemliyse bu süre kısalır.

    kutunun sağı solu battı, her tarafa kum saçıyor şerefsiz, napıyım?
    çişini püsünü gömerken biraz kum sıçratır haliyle. kutusunun kenarları çok alçak olmasın (abartıp kutu yerine kova kullanmayın, hayvan içine rahat girip çıkabilsin). kutuyu köşe bi yere koyun, böylece sadece iki cenahtan sıçratabilir. saçılan kumu toplamak için evde bir el süpürgesi bulundurmak faydalı olabilir.

    kedim kakasını yaptıktan sonra tuvalet kağıdıyle poposunu temizlemeli miyim?
    nasıl desem bilemedim şimdi. şöyle diyim, kedi hayvanı kendisini başka türlü temizliyo arkadaşım. epey esnekler diyim sen anla. yalnız özellikle uzun tüylüyse nadir de olsa kakası poposundaki tüylere yapışabilir. o durumda ıslak mendille kakayı ordan almak size düşüyor.

    ya bu iş baya karmaşıkmış, kediyle aynı eve çıkmasam mı?
    yok be yav. kedi kakası küçük olur, bakma burda yazılanlara. tamam koku yapar ama insan hayvanının kokusunun yanında bişey değil. çişi de azdır, konsantre işerler baya.

    evet evet, kedi kakası temizmiş. civet kedisi mi sumatra kedisi mi ne, onun bokundan yapılan kahve çok pahalıymış mesela. benim kedinin kakasını böyle değerlendirsem mi?
    (bkz: allah belanı versin)

    ev arkadaşım tuvalete gireli iki saat oldu çıkmıyor, kedi tuvaletine yapsam olur mu?
    (bkz: hayvansın rıza)

    edit: patlak linkler değiştirildi
  • eğer kedinizin tuvaleti kendi sıçtığınız klozetle karşı karşıyaysa, ve kediniz sizin sıçma zamanınızla kendi sıçma zamanını aynı saniyeye denk getiriyorsa, o tazecik kokusuyla beraber hayatınızı ve kararlarınızı sorgulatan eylem.
    bazen de aynı anda karşılıklı gözleri kısa kısa sıçınca,*sıçmanın verdiği mutlulukla beraber yüzde hafif bir tebessüm bırakır.
  • aslında uzun uzun yazmaya hiç gerek yok, çünkü bunun çooookkkk basit bir yolu var: kapalı kedi tuvaleti.

    kolunu çeviriyorsunuz, 10 saniyenizi bile almıyor tuvalet temizleniyor. altındaki çöp poşetine doluyor pislikler. temiz kum üstte kalıyor. haftada bir kere de poşeti değiştiriyorsunuz ne koku oluyor ne de kum etrafa dağılıyor. evde iki kedim var kedilerimle hayatimın en kolay dönemi'ni yaşıyorum. kesinlikle tavsiye ederim.

    http://urun.gittigidiyor.com/…-kedi-tuval-167924143