• old joy filmiyle iyi bir çıkış yakalayıp çeşitli festivallerde ödüller almış kadın yönetmen. son filmi wendy and lucy'nin galası cannes film festivalinde yapıldı. ilginçtir todd haynes, yönetmenin son iki filmine yürütücü yapımcı olarak ondan önceki bir kısa filmine de poster tasarımını yaparak katkıda bulunmuş, çocukluk arkadaşı falanlar herhalde. gerçi kendisi gayet ilgiye değer bir yönetmen. son filminde de michelle williams'ı oynatmış, belki gelecekte adını daha sık duyarız.
  • first cow, 1964 florida doğumlu yönetmenin yakın zaman filmlerinden.
  • yalnızca bir film yönetmeni olarak değil, röportajlarında savunduğu fikirlerle de bilinmesi gereken enfes bir sanatçı kendisi. yazıhane'deki bir yazıya da konu olmuştu: oregon hikayeleri
  • her filmi ile çok özel hikâyeler, detaylar ve insanın yaşamına parlak noktalar kadar bu ışıktan nasibini alamamış olanların da sözünü de anlatır. hikâyelerini anlatırken atmosferin dokusu bozulmasın diye reklam altında kalan oyuncuları bilinçli bir tercihle seçmez.

    saygı duyulası kadın yönetmendir, ayrıca canlılara/hayvanlara olan duyarlılığı ise çok kıymetlidir.

    izleyip çok beğendiklerim;
    (bkz: first cow)
    (bkz: wendy and lucy)
    (bkz: old joy)
  • (bkz: showing up)
  • first cow filmi ile kendisinden haberdar oldugum amerikalı yönetmen
  • (bkz: river of grass)
    (bkz: ode)
    (bkz: old joy)
    (bkz: wendy and lucy)
    (bkz: meek's cutoff)
    (bkz: night moves)
    (bkz: untitled kelly reichardt movie) (isimsiz yeni filmi)

    *michelle williams'la sıkça çalışması göze çarpıyor. wendy and lucy, meek's cutoff ve 2016'da gösterime girecek yeni filminde williams'la çalıştı.
    *farklı türlerde filmler çekse de genelde yol türünü kullanıyor. mesela wendy and lucy arabasıyla alaska'ya giden wendy'e değinir. meek's cutoff da evlerini terk eden bir grubun yolculuklarını anlatır. meek's cutoff'ın asıl türü western, night moves gerilim, wendy and lucy dramedi ama hepsinde yol türünün trüklerini bulmak mümkün. kısacası yol türünü seviyor reichardt.
    *filmlerinde karmaşık bir öykü anlatmaz. olabildiğince basit öyküler, basit diyaloglar kullanır. en azından wendy and lucy ve meek's cutoff'da öyleydi. vittorio de sica'nın realizminden etkilendiği de göze çarpıyor. wendy and lucy, de sica'nın umberto d.'sinin biraz farklı bir hali diyebilirim.
    *filmlerinin ortak noktalarından bir tanesi de durağan olmaları... filmleri sıkar.

    çok da beğendiğim bir yönetmen değil. meek's cutoff'ı çok sıkıcı ve kötü, wendy and lucy'si vasattı. yeni filmini merak etmemin tek nedeni williams'ın varlığı.
  • reichardt, 1964 yılında miami'de polis memuru olan bir ailenin çocuğu olarak doğdu. genç yaşta fotoğrafçılığa ilgi duyan reichardt, fotoğrafçılığa babasının olay yeri incelemede kullandığı fotoğraf makinesi ile başladı. school of the museum of fine arts, boston’da eğitim gördü.
    kelly reichardt, ilk filmi river of grass’ı 1994'te çekti. film sundance film festivali ve bağımsız ruh ödülleri'nde adaylıklar kazandı. daha sonra ode, then a year ve travis adında kısa filmler yaptı. 2006 yılında oregonlu iki arkadaşın kamp yolculuğunu anlattığı old joy filmini yönetti.[2] old joy los angeles film eleştirmenleri birliği ve uluslararası rotterdam film festivali'nde ödüllerle döndü. yönetmen bir sonraki filmi wendy and lucy’de iş için alaska'ya gitmeye çalışan ve oregon'da yolda kalan wendy ile köpeğinin hikâyesini anlattı. film olumlu eleştiriler alırken, wendy karakterini canlandıran michelle williams birçok festivalden ödül ve adaylık kazandı.
    reichardt, 2010 yılında vizyona giren meek's cutoff’ta ise western türüne yöneldi.[3] tarihi bir olaydan esinlenen filmde 1845 yılında yük arabalarıyla oregon'a ulaşmaya çalışan bir grup ailenin çöl yolculuğuna değinildi.[3] film 67. venedik film festivali'nde altın aslan için yarıştı.yönetmenin son filmi night moves 2013 yılında vizyona girdi.
hesabın var mı? giriş yap