şükela:  tümü | bugün
  • 1 nisan 2009'da yapı endüstri merkezi'nde 'nesneye karşı' adlı bir konfreans verecek olan, 1954 japonya doğumlu mimar.
    tasarımlarında betonu az, doğal ve yerel malzemeleri özellikle de ahşabı kullanmasıyla tanınır. çevresiyle bütünleşen, mütevazı binalar tasarlayarak geleneksel japon mimarlığını sürdürmek onun stilini açıklamaktadır.
  • hakkında hiç entry girilmemiş olmasına şaşırdığım 3 nisan 2009 da istanbul da şahsımın da katılmış olduğu bir konferans vermiş olan capon mimar. global mimarlık ve tekdüze malzeme anlayışlarına karşı. doğaya saygıda kusur etmemek adına bazı yapılarını yeraltına gömmeyi tercih etmiş. duyduğum kadarıyla bir kaza sonucunda elini kullanmakta zorlanmaya başlamış ve çizimlerini tarif ederek yaptırır olmuş, bu da yaratıcığına yaratıcılık katmış. bak sen şu işe.
  • yapı endüstri merkezinde verdiği konferansta, betonu sevmediği ve kullanmak istemediği üzerinde sık sık durmuş, betondan bahsederken de tadao andoya gönderme yapmadan edememiştir.

    ayrıca kendisi, küçükçekmece kentsel dönüşüm yarışması için proje hazırlayan mimarlardan biridir. projesi için,

    http://www.arkitera.com/…roject&id=88&year=&aid=581
  • doğu akdeniz üniversitesi mimarlık bölümünün design week kapsamında konuğu olarak ağırlayacağı japon mimar. 5 mayıs 2011 de aktivite merkezinde konferans verecektir.
  • benim için şuan faal olarak mimarlık yapan en yetenekli en özgün mimardır. sadece google görsellerine bakarak bile ne kadar yetenekli ve farklı olduğunu görebilirsiniz.
  • psychedelic architecture diye bir kavram var olabilir mi diye düşündüren mimar. ışık ve ritm bir mekanı bu kadar mı güzel kılar.
  • japon mimar kengo kuma ve ekibi çağdaş sanatlar müzesi için eskişehir’e geldi.
    büyükşehir belediyesinin odunpazarı turistik geliştirme bölgesi’nde polimeks’in modernize edilmiş odunpazarı mimarisi ile yapacağı ‘çağdaş sanatlar müzesi’nin binası için firma, bu konuda dünya çapında üne sahip mimar kengo kuma ve asistanı yuki ikeguchi’yi önceki gün tokyo’dan uçakla eskişehir’e getirdi.
    polimeks yönetim kurulu başkanı erol tabanca yaptığı açıklamada, “ dünyada bu türlü müzelerin içinde sergilenecek eserler kadar, müze binasının mimarisinin de uluslararası üne ve ilgiye sahip olmasına özellikle önem veriliyor. elimizdeki sanat değeri yüksek eserlerin yer alacağı müzemiz için biz de bu alanda dünya çapında bir japon mimarla çalışmaya karar verdik. mimar kengo kuma ve ekibini, çalışmalarına esas teşkil etmek üzere odunpazarı’nın tarihi mimarisi ve kültürel yapısını yerinde incelemek için tokyo’dan şehrimize getirdik” dedi
    polimeks’in mimar ve mühendisleri ile birlikte bütün odunpazarı bölgesini gezerek, bilgi alan ve incelemelerde bulunan kengo kuma, bölgedeki tarihi binaların yüzlerce fotoğrafını çekti. ayrıca büyükşehir belediye başkanı prof. dr. yılmaz büyükerşen’i ziyaret eden japon mimari ekibi, aynı gün uçakla, japonya’ya döndü.

    https://www.facebook.com/…88.273072856207745&type=3
  • 2020'de yapılacak tokyo olimpiyatları hazırlıkları çerçevesinde, hayli çekişmeli ve tartışmalı geçen sürecin sonunda, stadyum tasarımı işi emanet edilen mimar.
    https://www.dezeen.com/…ics-japan-national-stadium/

    ayrıca eskişehir odunpazarı'na yapılması planlanan modern sanat müzesinin müstakbel mimarı.
    http://blog.kia.com.tr/…-modern-sanat-muzesi-mimari
  • ykendisinin yapacağı modern sanat müzesi şöyle bir şeymiş. eskişehirii odunopazarını bilenler bilir, bilmeyenler içinde, geleneksel yapıda evlerin ağırlıkta olduğu bir semttir diyelim kısaca. gözünüzü seveyim, yapılmak istenen "şey"le şehrin dokusunun, görünüşünün, yaşam tarzının nasılbir ilgi alakası var acaba? bak kabul ediyorum zaman zaman, geleneksel doku içine katılan modern yapıların yarattığı çelişki ve zıtlık muazzam etkiler yaratabiliyor ama bu değil be canım... olmamış, at bi şeysine konmuş kelebek gibi oturmuş odun pazarının üzerine...