şükela:  tümü | bugün
  • mayıs ayından beri oynadığım eğlenceli oyun. 0.17 versiyonu ile bir sürü gezegen eklenmiş. yakıt yeterse gideriz onlara da...
  • bilgisayarım kaldırmadığından dolayı oynayamadığım oyun... ama çok güzel oyun lan. 5-6 tane gezegen ve uyduları falan var şimdi.
  • alabildiğine eğlenceli oyun. daha adam gibi çembersel bir yörüngeyi kıvıramadım, ama az kaldı. sonraki adım da geostationary orbit. onu da halledersem, mun'a kadar yolu var.
  • kernel space program sandığım oyun. kafa nerelere gitmiş artık. bi de user space program vardır o daha bi şenliklidir efenim.
  • gideceği gökcismine (target) atmosfer dışına çıktıktan sonra karar veren bir astronot olarak ben'i yaratmıştır.
  • içinde vandal bir hayvan yatan oyuncular için enteresan manzaralara sahne olabilmektedir.
  • onca bug, hatalı yörünge vb.'ye rağmen duna'ya (kerbin sistemindeki mars eşdeğeri) ulaştırmayı başardığım insansız aracımın, taa en başta yaptığım bir tasarım hatası (retro roketlere fazla güvenip, paraşüt takmayı unutmak) nedeniyle inişe 1 kilometre kala yakıtının bitmesi nedeniyle bade olduğu oyun.

    ne yolculuktu beah!

    dürüst olmak gerekirse, bana hiçbir oyunda yaşamadığım başarı ve tatmin hissini yaşatan muhteşem oyun.

    tasarım hatasını düzeltirim. bir sonraki hedef, jebediah kerman'ı duna'ya götürüp geri getirmek. onun için yörüngede kenetlenme işini çözmem gerek.
  • insanı kendine bağımlı edebilen garip oyun. aslında oyun gibi de değil. sinir bozucu olabiliyor bazen. amaç bildiğiniz rocket science. roketi yapıp uzaya yolluyorsunuz. ister atmosferin içinde biraz tur atıp ekibi paraşütle dünyaya indirin. isterseniz dünyanın (dünya deil aslında başka bir isim takmışlar) ya da etrafındaki gezegenlerin yörüngesine girip benzin harcamadan dönün, isterseniz başka bir gezegene gidin. hayvanlar gibi zor ama bir o kadar da eğlenceli oyun.

    henüz emekleme aşamasındaki bir projedir bu ayrıca. bağımsız bir yapımcı tarafından yapılıyor. millet "oynamak isteyrük" diye ayaklanınca steam üzerinden 23 dolara satışa çıkarılmış. az da olsa astronomi ya da fizikle ilgili olmayanlar için dünyanın en sıkıcı şeyi olabiliyor. ama hevesiniz varsa yörüngeye oturup o güneş panellerini açarken kendinizi lord gibi hissedebilirsiniz.
  • bu programdaki gök cisimleri için:

    kerbol: yıldız. herşey bunun etrafında dönüyor. yüzeyine inmeye kalkarsanız fantastik şeyler olabiliyor.

    - moho: merkür eşdeğeri. aydan hallice bir çakıltaşı. kutuplarında kuyu var.

    - eve: venüs eşdeğeri. atmosferi venüs kadar manyak olmasa da oldukça kalın. bu yüzden sistemde katı bir yüzeyi olan cisimler arasında yüzeyinden kalkması en zor cisim. denilene göre mor okyanusları roket yakıtından oluşuyor. oyunun geliştiricileri ileride madencilik arayüzü eklemeyi düşündüklerini, bu sayede eve okyanuslarından yakıt ikmali yapılabileceğini söylüyorlar. ama mevcut durumda kalın atmosfer ve yüksek yer çekimi yüzünden genelde gönderdiğiniz araç orada kalıyor.

    - - gilly: eve'in tek uydusu. çakıltaşından hallice. oyundaki en ufak cisimlerden biri. inip kalkmak çok kolay olsa da arazi çok engebeli. ama kerbonotunuzun roket çantasıyla yörüngeye oturabiliyorsunuz (- ismail abi 1000 metre zıpladım abi! - iyi halt ettin eve de yürüyerek gidersin o zaman.)

    - kerbin: memleket. yola çıkış yeri. bir yerden sonra haritası ezberleniyor.

    - - mün: her kerbonotun ilk hayali. her oyuncunun da ekseri ilk hedefi. iniş yapmak sanıldığından daha zor. bir hayli engebeli. inip de kalkamamak da var.

    - - minmus: bir başka çakıltaşı. kerbin'in ikinci uydusu. ilginç bir şekilde gidip gelmek mün'den daha kolay - bir yerçekimi destek manevrası imkanının olması (mün), düşük yerçekimi sayesinde kalkmanın kolay olması ve deniz seviyesindeki muazzam düzlükleri sayesinde kolay inilmesi yüzünden mün'dense acemi bir kerbonotun ilk denemeleri için çok daha uygundur.

    - duna: mars eşdeğeri. gidip de gelinen bir gezegenlerarası uçuş için ideal hedef. kırmızı gezegen.

    - - ike: duna'nın çakıltaşı uydusu. yörüngesi tam duna'nın yörünge düzlemiyle çakıştığı için duna'ya yaklaşma manevralarında araya girebilir. inmesi kalkması aşırı engebeli olduğu için derttir.

    - dres: kılıksız bir yörüngede dönen bir çakıltaşı. geliştiricilerin dediğine göre "buraya asteroid kuşağı gelecek" bu da demek oluyor ki dres bizdeki ceres'in eşdeğeri oluyor.

    - jool: barzo gezegen. sistemin gaz devi. yeşil. yüzeyine inmeye kalkınca fizik motoru sapıtıyor.

    - - laythe: atmosferli bir ay. okyanuslarla kaplı. atmosferinde jet motorlarının çalışması gibi bir ilginçliği var, bu da oksijen olduğunu gösteriyor.

    - - vall: buz kalıbı. haşmetlicene bir ay. inip kalkması atmosfer olmadığı için hayli zor.

    - - tylo: diğer adıyla "yuh neyle beslediler seni", boyutu neredeyse kerbin kadar olan kallavi bir ay. atmosfer olmadığı ve dolayısıyla paraşüt kullanılamadığı için inmek imkansıza yakın.

    - - bop: jool'un dış aylarından biri. yakalaması zor, ama inip kalkması az yakıt istiyor. yine de yüzey engebeli olduğu için iniş zor. kallavi bir krateri var.

    - - pol: çiçek polenine benzeyen sarı bir jool ayı. gilly'den sonra sistemdeki en küçük cisim. aşırı engebeli olduğu için iniş yapmak çok zor.

    - eeloo: pluto eşdeğeri kartopu. ara sıra jool'un yörüngesinin içine giren kıl bir yörüngesi var. bu arkadaşa kerballi görev göndermek biraz fantezi sınıfına girse de, ufak boyu sayesinde inmesi kalkması nispeten kolay bir taş.
  • kontrolleri zor olan oyun. atmosferden çıkana kadar illallah ettirir. çözümü oynadıktan sonra alışılabilir ayrıca roketi sabitleyebiliyorsunuz ki bunu sonradan öğrendim.

    mühim olan aşamalı olarak roket inşa etmekte. fakat bunu yaparken baya hesaplama yapmak gerekmekte. her yakıt tankı farklı birimlerde yakıt ve değişik maddeler içeriyor. ayrıca farklı motorlar mevcut kimisi hemen ısınma gösterirken diğerlerinde problem çıkmıyor.

    yeni başlayanlara güzel bir video ile açıklanmış buradan bakılabilir