şükela:  tümü | bugün
  • varoslarin sicak, icten, gulucuklu, bol senlikli ve de muhabbetli insani, ama yeri geldiginde de aglamasini bilir... (bkz: cingene)
  • bir ara sesi iyiyken ve farklı yorumlar katarak "adeta" şarkıların boyutunu değiştirirken, şimdilerde boş bağırmaktan öteye gidemiyor. eski kibariye dinlenesidir, şarkılar güzel olursa dinlenesidir ama hoptirikten şarkıları söylemese daha iyidir.

    habire terk edilmesi, aldatılmasıyla acınacak bi halde ününü perçinlerken arada bir savurduğu doğaüstü kahkaha da insanlarda şaşkınlık yaratır... ruh hali olarak ergenleşememiş bu kadın, belki de sürekli "parası war" diye el üstünde tutultuğundan böyledir.

    ercan saatçi'nin ne şekilde yaptığı meçhul olan besteleri sesine gider, aferimdir.
  • bir yar için seni terkedip gittim
    şu gönnüme bir sor ne acı çektim
    kendimi ben sana emanet ettim
    eller kadir kıymet bilmiyor anne
    senin kadar kimse sevmiyor anne

    rastlarsan gözleri yaşlı yawruna
    suçunu bağışla, sarıl boynuna
    biz bize yaşarken geldik oyuna
    eller gadir gıymet bilmiyo aney
    senin gaden kimse sevmiyo aney

    sözlü şarkıyı en okkalı şekilde söyleyen ablamızdır...

    ayrıca bugün kibariye hakkında sözlü olarak bir haber duydum..
    caponyaya mı çine mi ne, bizim ünlü seslerden bazı numuneler yollamışlar. (yani şarkıcı dediklerimizden... ibosudur, sezosudur, sertabıdır, şusudur busudur) yapılan analizde, en kusursuz türkiye numunesinin "kibariye"ye ait olduğu tespit edilmiş...

    allah vergisi bir ses ne diyelim. weleti de oldu, daha ne ister ablamız? bi de habire kikirdeyip elaleme sarılmasa daha iyi olacak ya...

    ha ilginç bir nokta da kibariyenin okuma yazmasının olmayışıdır. hafıza ile okuma yazmanın bir orantısı yok tabii ki. repertuarı bayağı geniştir ablamızın...
  • asil adi bahriye tokmak. beyaz kelebekler'den turgut akyuz tarafindan izmir'de pavyonlarda sarki soylerken kesfedildi. 1981 yilbasinda trt'de soyledigi kimbilir sarkisi ile patladi. ozellikle ilk donem calismalari kayda degerdir. sonralari poplasan arabesk, arabesklesen pop ile birlikte kibariye de eski formunu kaybetti haliyle..
    ayrica turkiye'deki belki de en iyi arabesk cover sarkicisi. biraz fazla bagirir etkili olsun diye sarki, ama orjinalinden daha iyi okur cogu zaman. (bkz: sezen aksu) (bkz: tutuklu)
  • derler ki, okuma yazması olmadığından stüdyoda kayıt sırasında sufle verir gibi söylerlermiş şarkının sözlerini (konuşma tonunda tabi) ve bi yandan onu dinleyip aynı anda da öyle hissederek okumasının acaip bişey olduğundan bahsedilir. hem de detonasyonu en az olan sanatçılardan biriymiş.
  • başrollerini kemal sunal, erdal özyağcılar, ve adile naşit'in paylaştığı şabaniye adlı filmde, o dönem yıldızı parlayan kibariye ve bülent ersoy karikatürize edilmiştir. ikisinin karışımı olan şabaniye, hem erkeksi sesi, hem de bağırarak şarkı söyleyişi ile çirkin görüntüsüne rağmen iki ünlü ve zengin erkeğin kalbini çalar.
    fakat kibariye'de cahil, sevimli, saf bir yön vardır. katıldığı canlı televizyon programında esra ceyhan'ın kulağına doğru eğilerek 'aramızda kalsın' diye kocasıyla çocuklarının olması için neler yaptıklarından bahsetmesi, kocasının kendisini aldatması sonucu ağlayışı, ne olursa olsun yapmacık olamayan halleri, onun müziğinden kesinlikle hazzetmeyen insanlarda bile bir sempati uyanmasına yolaçar.
    nerden baksanız, birçok insandan iyidir, yalansız, yapmacık olamayacak kadar saf, sesinin gücü ile meşhur olmuş, kendisini son dönemin trendine göre seksi genç kız gibi göstermeye çabalamamış *, kocasıyla olduğu dönemde ona gönülden sadık kalmış, bence meziyet sahibi bir yaralı çingenedir. sesini sevmeseniz de sokaktaki tek gözü kör kediyi okşamaktan iğrenmeyenlerdenseniz, onu seversiniz..
  • (bkz: gullu)
  • harbi kadin. saf kadin. süper sesli kadin.
  • bir sene önce okumayı öğrenmiş, şimdi sıra yazmada imiş, seneye de fransızca öğrenecekmiş...