• tabi canim onu yerine milleti kandirip sirat'tan hızlı geciren terlik, yanmaz kefen ucan hali vs satmak yabanci karilara vurmak gerek. ulan teker teker degil soyle toptan defolup gitsenize. su insanlari yakalarini biraksaniz.

    din bezirgani lakirtisi.
  • velakinki kul hakkı caizidir hatta kul hakkıyla hacı olmakta da sakınca yohtur.

    ama inşaat şirketleri %500 kar ederken risk almış oluyorlar onun karşılığı oluyor.
  • calismadan da para kazanmanin en garanti yolunu bulmus, haliyle kidem tazminati falan gibi fani seylere ihtiyac duymayan birinin iskembeden salladigi aciklamalari. insanda utanma olmayinca, dedigi lafin nereye gittigini tartm geregi bile duymuyor haliyle.
  • "sen alma lan o zaman!" diye yanıtlanabilecek zırvalamadır.
  • hangi patron neyle ikna ettiyse artık, gereksiz bir insanın beyanı.
  • biri söyle demiştir, söylemiştir. yoksa kıdem tazminatının ne olduğundan haberi falan yoktur.
  • tek tanrılı dinlerin varoluş amacına uygun bir açıklama. tanrı kapital sahibini korumak için var. işçiyi, köleyi değil.
  • neye hizmet ediyorsun be hoca !
  • yaptığınız akitte varsa bal gibi helaldir. o akitte her detay yazmaz da topu iş kanununa atarsa yine helaldir. ha çalışanla "senin sigortanı yatırmayacağım, sen suriyelisin/etiyopyalısın/ermenisin/gürcüsün/afgansın vs sana asgari ücretin yarısını veririm, hafta sonu tatili filan yok, sabah 7 akşam 9 çalışırsın" gibi şeyler söylerse aldığın kadarı sana hak alamadığın sana vermeyene haramdır.

    çalışanın "hakkını" "alnının teri kuruyana kadar" veriniz.
    ser defter-i kainat...

    şimdi birisi de "maaş almak caiz değil yevmiye almak şart" derse ne diyeceksin sayın kabak hazretleri? maaş' a cevaz nasıl veriyorsun? iş akdi böyle ister yazılı ister sözlü, toplu halde verilebilir ya da verilir.
    başta verilecek hak konuşuldu mu? evet. o zaman maaş olur.
    iddet süresince kadınlara para vermeyi neden emrediyor allah? kadını bir başına sokakta bırakmayın demektir bu. dinen nafakayı sağlama almaktır. ulan tek bir kadının hakkını emreden allah ve resulu bir belki de birden fazla aileye bakan bir adamın sebepsiz yere sokağa atılmasında hak hukuk gözetmez mi? öyle bir kadın bile değil belki kadın çoluk, çocuk, belki yaşlı ana-baba, hatta hasta kardeş vs. (tanıdıklarım var, biliyorum) koca bir aile hiç bir sebep olmadan aile babasını işten atan adam yüzünden aylarca aç kalacak öyle mi?
    neyin peşindesin?
    senin okuduğun fıkıh bunun haksız olduğunu söylüyorsa yukarıdaki örnek bana bunun daha islami olduğunu söylüyor. kaynağı beğenmediysen şöyle bir hadis var;
    hikmet müminin yitik malıdır, kimde görse alır. hala bu gavur adeti, haram vs diyorsan?
    neyin peşindesin?
hesabın var mı? giriş yap