şükela:  tümü | bugün
  • bgst'nin yeni oyunu. güzel oyun. hatta baya baya güzel oyun. hamlet'in sahneleri ile muhsin ertuğrul'un geçmişini, tiyatroya bakışını, anılarını ve olası fikirlerini çok iyi bir çalışma ile iç içe geçirmiş izlemesi gayet zevkli bir iş olmuş.
  • afife jale ödülleri'nde adaylıkları olduğunu görünce bilet aldım, afiş dikkat çekici gelmemişti.

    oyun, tiyatro tarihi; ermeni soykırımının türk tiyatro tarihini şekillendirişi; cumhuriyet dönemi tiyatrosunun kuruluşu ve amacı ile ilgili ansiklopedik bilgileri aklınıza kazıyor. muhsin bey'in hayatına yön veren iki önemli insanı tanıtıyor. * * onun yaşadığı iç hesaplaşmayla pişmanlıkları ve çaresizliğinin onu ittiği seçimler göz yaşartıyor.

    ekip, araştırarak oyunu kendi çıkarmış. muhsin bey'in hayattaki eşine de izletmek ve fikrini almak istiyorlar. şimdiye kadar birebir tanıyanlardan geçer not almışlar ki bu önemli: ekibin gerçekleri sahneye yansıttığının ve dramaturji açısından üstün performans gösterdiğinin kanıtı. minicik bir yanılgıları olmuş: muhsin bey köpeklerden korkmazmış.

    nilüfer tiyatro festivali kapsamında bursa'da gösterilmiştir. 15/04/2016 tarihinde de 20:30'da sanat mahal'de sahnelenecektir. kaçırmayın.
  • dün kadıköy belediyesi tiyatro festivali kapsamında izlediğim, muhsin ertuğrul'un yaşadıklarına ve o dönemde tiyatrolarda yaşanılan zorluklara değinen oyun. muhsin ertuğrul'un pişmanlıkları çok güzel yansıtılmış, biraz da eleştirilmiş kendisi. şimdiki zaman ve geçmiş arasındaki geçişler, sembollerin kullanılışı, oyuncuların performansları ve son olarak müzikler, anlatım şahaneydi. kesinlikle kaçırılmaması gereken oyunlardan.
  • muhsin ertuğrul'un tiyatro-sinema hayatı ve o zamanki politik durumlar etrafında şekillenen ve kalbimi kıran oyundur. oyun metni gerçekten çok başarılı. ve metin ekibin çalışmasıymış, keşke bassalar da okusak. online yayınlasalar da olur. ara ara giren hamlet sahneleri, fazlaca yaptırılan empatiler, tarih geçişleri çok çok güzel. konu hakkında hiç bilgim olmadığı için kendime mi kızsam, cumhuriyet dönemi tepeden inmeciliğine mi kızsam, sürekli aynı döngü içinde olmamıza mı isyan etsem ve tabii en önemlisi ermenilerin geçmişte yaşadıklarına mı lanet etsem bilemedim. oyun bittiğinde alnımda 5 çizgi daha çıkmıştı kaş çatmaktan. eve dönünce cumhuriyet dönemi öncesi türkiye'de tiyatroyu googlelatmıştır. daha çok okumak lazım.

    reji ve metin: ekip çalışması
    metin düzenleme: cüneyt yalaz, ilker yasin keskin
    oyuncular: banu açıkdeniz, cüneyt yalaz, ilker yasin keskin
    proje danışmanı: ömer f. kurhan
    müzik: aybars gülümser
    dekor: özgür eren
    ışık: levent soy, özgür eren
    kostüm: banu açıkdeniz, duygu dalyanoğlu
  • kim var orada / muhsin bey'in son hamlet'i bgst tiyatro'nun belli ki uzun bir araştırma, dramaturji ve metin oluşturma sürecinden sonra sahneye koyduğu çok iyi bir oyun olmuş. tiyatro tarihimizle sahne üzerinde esaslı bir yüzleşme fırsatı yaratıyor. arkasında bu kadar emek ve akademik altyapı bulunan bir oyunu ödenekli ya da bir ticari tiyatrodan bulmak neredeyse imkansız. bu anlamda kim var orada / muhsin bey'in son hamlet'i üniversite tiyatrosu geleneğinin de taçlandığı bir başyapıt olmuş. tüm emeği geçenlerin ellerine sağlık.
  • iyi oyun, izlenmeli. oyunu dün akşam moda sahnesi'nde izledim.
    öncelikle eleştirim fiyata. gerçekten de böyle ödüllü bir oyun boş koltuklara oynamamalı ama fiyat 40tl olunca, sonuç kaçınılmaz oluyor.

    spoiler içerebilir...

    oyuna gelince, insan develt tiyatrılarının kurulması için bu kadar emek sarfedildikten sonra, bugün gelinen ve ilerleyen günlerde gelinecek noktaya daha da üzülüyor. malesef o emeklerin kıymeti bilinmiyor. bir diğer konu ise, ermeni meselesi. muhsin ertuğrul da eleştiriliyor, dönemin yöneticileri de vs vs... neyse izleyin görün. yaşasın tiyatro!