şükela:  tümü | bugün
  • electronic arts'ın yeni açık dünya rol yapma oyunu. mevcut oyunlardan en belirgin farkı klasik sınıf sistemi yerine kader dedikleri dinamik bir sınıf sistemi kullanmışlar. sınıfınızı seçmeden başlayacağımız oyunda puanlarımızı istediğimiz sınıf ağaçlarına atayarak devam edebilecekmişiz. eğer güzel bir cross-class sistemi de olursa hayalimdeki gandalfı yapabilirim belki :)

    diğer klasik rpg öğeleri yine var: steal, sneak, persuade, dispel, forge, zindanlar...öte yandan warcraftı andıran çizimler kullanılmış (biraz fazla mı renkli ne :s), sanırım yine düzgün bir izometrik kamera açısı olmayacak.
    ama bekleyip görmek lazım. şahsen benim oyundan umudum var. özellikle bu rpg yokluğunda.

    oyunun çıkış tarihi:
    amerika 7 şubat 2012;
    avrupa 10 şubat 2012

    not: bu arada hırsızlık yapınca polisin?? gelmesi iyi olmuş. acaba hapise girince ne olacak.

    kaynak video: http://www.gametrailers.com/…ern-walkthrough/720420
  • r.a. salvatore'nin yazarlığını yaptığı oyundur.
  • çıkış tarihi bu kadar yaklaşmasına rağmen adından yeterince söz edilmeyen oyundur. hem rpg öğeleri hem de dövüşlerdeki aksion çok iyi görünüyor. umarım oynanabilirliği ve sürükleyiciliği de iyidir de en azından rpg severleri uzun süre meşgul edebilecek bir şey çıkar ortaya.
  • 2 gb'lik demosu steam üzerinden indirilebilir durumdadır.
  • daha demo sürümünden ne kadar detaylı, derin, gizemli ve keyifli bir maceranın bizi beklediğini belli eden bir oyun.

    tek cümlelik bir incelemeyle: fable serisinin detaylandırılıp, mükemmel hale getirilmişi.
  • gün itibariyle malum ortamlara düşen oyun.
  • oyundaki tuş işlevleri çok salakça. sağ tıkla büyü atılırken shiftle kalkan çekiliyor. koşma ise ctrl tuşuna atanmış. değiştirmek ise kısıtlı. ben bir warrior karakter olarak ve mantıken kalkanı sağ tıka atamak istiyorum.
    yapamazsın bilmemne diyor. numara tuşlarına büyüler atanmış ama önce numaraya basıp sonra sağ tıkla büyü atıyoruz. tamamen işlevsiz çünkü hedefleme sistemi auto aim üzerine kurulmuş. halbuki direkt numaraya basıp atabilsek hiçbir dert olmayacak.

    sonuç olarak demek istediğim siktiğimin özgünlüğü tuşları diğer rpglerden farklı biçimde saçma sapan dizmekle olmuyor. oyuncular bu aptal oyun tarzına alışmak zorunda değil.
  • item sisteminin diablo gibin olmasıyla beni feci halde kendine bağlamış olan oyun.
  • hikayesi r.a. salvatore, tasarımları ise todd mcfarlane tarafından yapılmış oyun. 1mb internetle indirince 3 sene alıyor lan. bitse de oynasam dedirten.

    edit : 2012' in en iyi rpgsi olmaya şimdiden aday. pc için olan versiyonunda kontrollere alışması biraz zor olsa da(bir de talent ağacında bir saçmalık gördüm) gayet eğlenceli ve güzel atmosfere sahip bir oyun. kesinlikle kaçırmayın. fable ve elder scrolls karışımı bir şey olmuş, pek de güzel olmuş.
  • bölge haritasının tasarımı kötü olan oyun ama grafiklerden bahsetmiyorum, dünya haritası ya da bölgedeki konumumuza baktığız haritanın tasarımı yetersiz. ilk bir kaç saatlik bir göz attım kaybolmak yok gibi gidebilecek yerler bir sınır içersinde yoldan ayrılmak yok, yollar kolay bulanıyor sınırlı bir bölgedeyiz. giderken hayali engellere takılabiliyorsunuz yollun orta yerinde olmuyor ama agac kenarlarında, dağ taşın yanında çok oluyor. aşağıya düşmekte yok, bir yerlere zıplayayım da yok, sınıra geldiğimizde koşma efektiyle olduğumuz yerde duruyoruz. dövüş sisteminde de görüş açınızı ayarlamak zor oluyor fakat daha ilk bir kaç saat içersindeyim kontrollere alışılır gibi geliyor. şimdilik bir kaç eksiğiyle gayet başarılı duruyor, aksiyonu bol güzel bir rpg deneyimi sunuyor.