şükela:  tümü | bugün
  • vertov un gelenek sinemaya karsı geliştirdiği kuram: sinema-göz ,sinema - gerçek.
  • (bkz: kino eye)
  • vertov’un kino eye filmindeki mekanik gözün kullanımı bir empozisyon niteliğindedir. filmde insan gözünün göremediği detayların verildiği kısımlar adeta bize yeni bir bakış açısının sunulduğunu müjdeler. vertov'a göre kamera heryerde olabilir ve her objeye close-up yapabilir. vertov’un filmi 3 bölum içerir; birincisi kameramanın çektiği materyallerin olduğu kısım, ikincisi seyircinin filmi sinemada izlediği kısım ve son bölüm ise filmin kendisi.
  • (bkz: gözlü tarih)
  • ulus baker'in bir çok metninde referans gösterdiği kuramsal filmdir. edebiyat ve tiyatroyu burjuva sanatı olarak gören baker, sine-göz dili üzerinden sinemanın bu burjuva sanatlarından özgürleşeceğini vurgular. beraberinde, eisenstein'ın yeni bir dili değil yumruğu savunduğunu da ekler.