şükela:  tümü | bugün
  • insanın içine oturan zamdır. 1999 yılından bu yana bu başlık nasıl açılmadı çok garip.

    yüzde 5'i geçmemesi gereken zam ama her sene farklı oranlarda yükseliyor. varsa net bilgi verebilecek yazarlar başlığa yazabilirlerse sevinirim. yeşillendirme yoluna da gidebilirler.

    edit: bana göre en fazla yüzde 5 olmalı. ama saçma sapan enflasyon rakamları ile daha çok zam geliyor halbuki alınan maaş o oranda zamlanmıyor.
  • her sene farklı oranlarda yükselmesinin nedeni, muhtemelen her sene farklı enflasyon oranlarının gerçekleşmesi olabilir.
  • (bkz: kira sinn)
  • vay be zam oranı %15.82 iymiş. benim ev sahibi zam yapalım dedi (eve girerken kira çok dedim indirim yapmadı bir sene zam yapmayız ama dedi) bir sene sonunda zam yapalım dedi kiram 400, 450 olsun dedi. ben de 450 çok napıyorsun bir anda 50 tl zam bunlar tefe tüfeye göre falan yapılmıyor mu daha uygun bişi olsun dedim 430 da anlaştık.

    ama bu %15 küsür orana göre 63 tl zam yapma hakkı varmış adamın vay anasını.
  • 2018 yılı temmuz ayı için yasal olarak maksimum %16.57 olarak gerçekleşecektir.

    kaynak

    ev sahipleri ev kiralarını usulüne uygun olarak alıp* vergisini tamı tamına verdiği için* tabii ki bu yasal zam oranına riayet edeceklerdir.*
  • bakan damadın yeni ekonomi programından kiracı ve ev sahibini ilgilendiren bir gelişme olmuş. kira zamları üfe üzerinden değil tüfe üzerinden belirlenecekmiş.

    http://www.gayrimenkulhaber.com/…-ile-belirlenecek/
  • bugünkü enflasyon açıklaması sonrası ruhumu darlamaktadir. bu ay sonu kira artışım var. 600 tl den 750ye yükselttim dese diyecek tek lafım yok. enflasyon %20 olsa 720 yapabilirdi maks derdim ki 700 olsun. olmuyor olamıyor. sadness.
  • %20 dedi ev sahibi inanabiliyor musunuz gençler. %20 benim aylık mutfak masrafım ulan.
  • kira artış oranlarının tüfe ile belirlenmesi sayesinde kiracılar enflasyona göre avantaj sağlamışlardır. çünkü enflasyon dediğimiz olgunun üfe ile tüfe ortalaması olduğu gerçeğinin yanında devletin düşük oranı kullandırtması kira zammı sırasında enflasyonun altında zam anlamına geliyor.

    bu uygulamayı konutlar için doğru buluyorum. zira ev kirası ödeyenlerin çoğunluğu çalışan kesim ve iş yerleri çalışanlara üfe ile tüfe ortalamasının altında zamlar yapıyorlar. bu yüzden kiracının zam yapma gücü kısıtlı oluyor. fakat bu uygulamayı iş yerleri içinse yanlış buluyorum. çünkü iş yerleri ürünlerine veya hizmetlerine enflasyon oranında zam yaptıkları için kar açısından enflasyonla paralel gidebiliyorlar. kazançlarını enflasyonla paralel götürebilirken, kira zamlarında iş yerlerine avantaj sağlanmasına anlam veremiyorum. üstelik burası türkiye ve insanlar pazarlık yapıyorlar, yani kira artış oranlarının tüfe ile belirlenmesi denmiş olmasına rağmen üzerine de bir şey koparılmaya çalışılıyor. tabii bu pazarlıklar konut olduğunda mantıklı, ama iş yerlerinin çamura yatması cidden mal sahipleri için çok rahatsız edici.

    sonuç olarak kira zammı dediğimiz zaman konutlarda avantajın kiracının yanında olması, ofislerdeyse kira zammı dediğimiz zaman hakkaniyetli bir artışın olması gerektiği fikrindeyim.