şükela:  tümü | bugün
  • müzikleri ile iç sızlatan bir ömer kavur filmi..
    (bkz: kadir inanir)
    (bkz: humeyra)
    (bkz: cahit berkay)..
  • muziginin yanisira dialoglari ve finalide ic sizlatan bir turk filmi.
  • ozellikle finali cok etkileyici bir bicimde kalbimizde yer etmis olan bir filmdir. gercekten de bir ask hikayesi ancak bu kadar kirik olabilir diye dusundurtur insani.
  • briseis ve achilles in hikayesi...
  • türk sinemasinin en güzel üc bes ask filminden biridir. cocukken ilk seyrettigimde bogazimda olusan yumrugun sebebini anlayamamistim. simdi ne zaman bir kanalda rastlasam yine ayni yumruk bogazimda, hicbir sey degismemis.
    hümeyra hanimin tanricalastigi bir eser ve bugün yönetmeni hayata gözlerini yummus. ne diyelim, en azindan arkasinda böyle bir saheser birakmis, topragi bol olsun...
  • 1981 yapımı ömer kavur filmi. kadir inanır'ın kadir inanır'ı değil fuat adlı karakteri oynadığı, neriman köksal'ın varlığının hiçbir seksüel anlam ihtiva etmediği, hümeyra'nın güzelim kocaman gözleriyle hepimizi kendine aşık ettiği film. ancak, en can yakıcı kişisi, denize önce resimlerini sonra kendini bırakan, göründüğü kısa sürede karakter oyunculuğu dersi veren kamran usluer. olmayacak işlerin, olmayan düşlerin peşinden koşarken kısılıp kalınan küçük çevrenin, en az bir hayatı ne kadar rayından çıkardığı üstüne, boğulma üstüne, daralma üstüne, aşk üstüne 95 dakikalık bir kısa öykü.
  • filmin adı o kadar güzel anlatmıştır ki aşkı... kırıktır en başından beri, belki de bu sebeple çok kuvvetlidir. en can alıcı yeri yıllar sonra mola yerinde karşılaşmalarıdır. yaşlanmışlardır, kadının hayatında pek fazla bir değişiklik olmadığını düşünür insan, hala aynı adama aşıktır, öğretmenliğe devam etmektedir. adam, evlenmiştir, çocuğu olmuştur, ama gözleri yalan söyleyememiştir. o da değişmemiştir, değişememiştir. evet yıllar sonra beş dakika görüşürler, belki bir daha asla karşılaşamayacaklarını düşünerek, içleri sızlayarak, hiçbir şey yapamamanın verdiği acıyla kavrularak. cahit berkay'ın bestesiyle etkisini katlamış bir filmdir, hüzün doludur, aşkın aynı anda kaç bin duygu yaşatabildiğinin filmidir.
  • bir başka ömer kavur filmi olan anayurt oteli 'ni izlemek için gittiğim fransız kültür 'de karşıma çıkan mükemmel eser. sonradan öğrendim ki merkezden gelecek (neresinin merkez olduğu hakkında bir fikrim yok) anayurt oteli ellerine ulaşmamış bu yüzden bu filmi yansıtmışlar perdeye. şu an rahatlıkla söyleyebilirim iyi ki de gelmemiş. izlediğimiz filmin 3 - 4 kere kopmasına her kopuşunda alakasız bir yerinden tekrar başlamasına rağmen gönlümde taht kurmuştur kendileri. özellikle yıllar sonra benzinlikte buluşma sahnesinden etkilendim. kendime geldiğimde kordonda denizi seyrediyordum.
    bu filmi bu kadar sevmemin bir diğer sebebi belki de filmin ayvalıkta geçmesi ve benim filmdeki çoğu kamera açısına kendi çektiğim fotoğraflardan aşina olmamdır.
  • ayvalık'ın ve cunda adası'nın en güzel yerlerinde geçen filmdir. filmdeki aşk zaten yüreğe dokunur, bir de o etkileyici mekanlardaki görüntüleriyle iyice iç sızlatan bir noktaya gelir. kadir inanır'ın, selvi boylum al yazmalım'dan sonra bence gerçek aşkı bu kadar iyi verebildiği tek filmdir.
    filmde kadir inanır'ın, hümeyra'ya armağan ettiği kanaryanın adı sarıkanattır.