şükela:  tümü | bugün
  • sadece cahiliye döneminde değil günümüzde de yapılan eylem.

    günümüzde de babalar kız çocuklarını kendi hallerine, bilmedikleri arkadaş çevrelerine, televizyona ve modaya ve internetteki alengirli sitelere, farkında olmadan kocaman bir kaosa kocaman bir kuyuya itmiyor mu.... kızlar kuyulardan bağırıyor ama sesleri babalara ulaşmıyor, babalar sesin geldiği yeri arıyor bulamıyor...

    yaşarken üzerlerine anne-babası, çevre ve "erkek arkadaş bozuntusu" arkadaşları tarafından kim bilir kaç kez toprak atılıyor kızların..

    harıl harıl pornografik sitelerde 13-14 yaş altı kızların görüntülerini arayan meymenetsiz adamların 17 aylık bir bebeğe tecavüz eden elli altmış yaşlarındaki sapık adamlardan ne farkı var. -ah evet derece farkı var tabi. bir derece üstteki b.kun içindeler evet-
  • sadece cahiliye döneminde değil günümüzde de yapılan eylem.
    analar-babalar alır eline küreği, "sokağa çıkmayacaksın, kimseyle görüşmeyeceksin, kır dizini otur evinde" diyerek atar toprağı kızlarının üzerine...
  • kutadgu bilig'in 59. babındaki, 4511. beyitte geçen insanlık dışı, insanlığın sonunu getirecek eylemdir.

    beyit 4511: ey dost, arkadaş, sana kesin bir söz söyleyeyim; bu kızlar doğmasa, doğarsa yaşamasa daha iyi olur.
  • islamiyet öncesi arap kültüründe olan bu insanlıkdışı eylem, bugün islamiyet adına kadınlar toprağa gömülüp taşlanarak yapılıyor. recm denilen bu eylemin islamiyet'le alakası olmadığı, arapların bunu islamiyet'e soktukları açık. islamiyet öncesi kız çocuklarını diri diri toprağa gömenler bugün kadınları beline kadar toprağa gömüp taşlayarak öldürüyorlar. bu iki eylemin arasında bir benzerlik yok mu? acayip derecede var. yani "kadını taşlayarak öldürmek" aslında islamiyet'in içinde olan bir şey değildir. kız çocuklarını diri diri toprağa gömen arapların islamiyeti kendilerince yorumlamalarından ileri gelmiştir. bugün islamiyeti referans göstererek kadınlara her türlü zorbalığı yapan bu çevreler kuran'da kadını dövmek olduğu safsatasını da cahilce savunurlar. arap dilinde bir sözcük birden fazla anlama gelir. kuran-ı kerim'de de bu sözcükler elbette vardır. farklı ayetlerde geçen aynı kelimelerin kullanıldığı anlam, kadınlarla ilgili ayetlere geldiğinde erkek hegamonyasına uygun şekilde çevrilmiştir. sözcük aynı olmasına rağmen ikinci, üçüncü anlamlarıyla çevrilen sözcükler, islamiyet'i bir korku dini haline getirmiştir. islamiyet'te ne kadını dövmek vardır, ne taşlayarak öldürmek vardır. bunlar islamiyet'le bağdaşan şeyler değildir.
  • kuran-ı kerim'de zuhruf/17'de uzaktan değinilen, tekvir/8-9'da ve nahl/58-59'da bahsedilen, mümtehine/12'de de menedilen vahşice eylem. (bkz: cahiliye devri/@altay)
  • kuran'da bahsi geçen konu.
    "onlardan birine, rahman olan allah'a isnat ettikleri bir kız evlad müjdelense, içi öfkeyle dolarak yüzü simsiyah kesilirdi." zuhruf 43/17,
    "diri diri toprağa gömülen kız çocuğunun hangi suçla öldürüldüğü sorulduğu zaman..." tekvir 81/8-9
  • (bkz: güldünya)
  • aslında o dönem bütün arabistan'da geçerli olan bir gelenek değildir. islamiyet öncesinde mekke'nin birçoğunda ve kureyş kabilesinde böyle bir gelenek yoktur. o dönem var olan esetoğulları ve semimoğulları kabilelerinde görülen bir barbarlıktır.