şükela:  tümü | bugün
  • 'kızı istemek ancak alamamak' durumuna tekabül eder.

    ataerkil toplum ve aile ilişkilerinden dolayı, kadının erkeğe aitliği ve bu aidiyetin devrinin gerçekleştirilmesi olarak gördüğüm 'kız isteme'nin daha bir bıktıran halidir. genellikle göçmen türklerde yaygın adettir.

    mantığı ise 'benim kızım, benim kızım olduğu için, biriciktir. sen bir kere istedin diye hemen verecek(!) değilim. uğraş dur pezeveg' olsa gerek.

    kayınbabanın da nazlısı hiç çekilmez gibi. düşün ilk istemede kızı bile veriyor, adam kızı vermiyor. garip.
  • "biz bir değerlendirelim, sonuç olumlu olursa sizinle iletişime geçeriz." diyen babadan daha iyidir. dalga falan geçmiyorum, yaşanmış bir gerçek bu.
  • insan kaynaklarında çalışan baba olma ihtimali yüksek.

    yada (bkz: kız evi naz evi)
  • terbiyesizce bir hareket. kalk bilmem kac yuz km.den, yaninda anan baban aile buyuklerin. o kadar masraf yapilsin hediyesi cikolatasi boku pusuru alinsin. sanki kizin kendisinin, anasinin, babasinin hic haberi yok gibi ee biz kizi vermiyoruz. siktir git sen kimsin got. madem niye cagiriyosun bu kadar insani ayagina. hayatta kariyer olarak geldigi tek nokta kiz babasi olmak. valla ben kendi babami taniyorum kiz babasi boyle bir gider yaparsa benim peder direk gelisine vurur.
  • hiç tanık olmadığım hede. gerçekten var mı böyle bişey? nerede yaşıyorsunuz olm siz? bir kere kız isteme tantanalarına girmeden önce zaten babanın rızası alınır ve o topa öyle girilir. masraf falan yapılır.

    böyle bişey anca filmlerde ya da çat kapı habersiz gidip 'kızına talibim amıcabey' derseniz başınıza gelebilir.
  • babamla hiç böyle bi muhabbete girmedik ama vermezmiş gibime geliyor asker adam sonuçta zor biri ben bile şunu yapabilir miyim diye 2 kez izin istiyorum kızınızı alabilir miyim diyen beye hemen tamam derse bozulurum*
  • kızı da "babam vermiyorsa olmaz" diyorsa biran önce kaçmak gerekir. hayır yıl olmuş 2018, gönüllerini almak için isteme gibi saçma sapan bir merasime giriyorsun, bir de vermeyecek paşa, öyle mi? hayat geçer mi böyle manyakla?