şükela:  tümü | bugün
  • ya da deprem üçlemesi. abbas kiyarüstemi'nin minimalist bağımsız çalışması. köker köyünde geçmektedir.

    khane-ye doust kodjast
    zendegi va digar hich
    zire darakhatan zeyton

    http://alihasar.blogspot.com/…i-koker-uclemesi.html
  • muazzam isimlere sahip abbas kiyarüstemi üçlemesi. üstkurmacanın en güzel örneklerinden.

    sıralama şöyle:

    1.hane-i dost kocast (arkadaşımın evi nerede?)
    2.zendegi ve diger hiç (ve yaşam sürüyor)
    3.zir-i dırahtan-i zeytun (zeytin ağaçları altında)
  • abbas kiyarüstemi ‘nin şiir gibi film üçlemesi. nuri bilge ceylan ‘a belkide en yakın yönetmen.
  • (bkz: #120169902)
  • arkadaşımın evi nerede? (1987), ve yaşam sürüyor (1992), zeytin ağaçları altında (1994), hepsi de kuzey iran'daki köker köyünde geçtiğinden, köker üçlemesi olarak adlandırılır.
    ilk film olan (bkz: hane-i dost kocast) (arkadaşımın evi nerede?) küçük bir çocuğun kendisinin sanıp aldığı arkadaşının defterini komşu köyde oturan arkadaşına geri vermek için arkadaşının evini arayışını konu alır.

    ikinci film olan (bkz: zendegi ve diger hiç) (ve yaşam sürüyor) 40 binden fazla kişinin hayatını kaybettiği 1990 iran depreminden sonra ilk film arkadaşımın evi nerede? yönetmeninin filmde oynayan oyuncuları bulmak için deprem bölgesine gitmesini konu alır. belgesel tarzda çekilen bu filmi izledikten sonra fransız yönetmen (bkz: jean-luc godard), "sinema d.w. griffith ile başlar ve abbas kiarostami ile biter" demiştir.

    üçüncü film (bkz: zir-i dırahtan-i zeytun) (zeytin ağaçları altında) ikinci film olan ve yaşam sürüyor'un çekim aşamasını konu alır. sonunda yer alan açık uçlu sahne çok tartışılmıştır ama yönetmen sonu tamamlamayı seyirciye bırakmayı sever. 1994 yılında, iran tarafından yabancı dilde en iyi film dalında yarışmak üzere oscar'a gönderilir fakat beş aday arasına girememiştir.

    yaşam, ölüm, çaresizlik, umut, değişim ve devamlılık gibi temaları işlediği bu filmlerde gücünü saf gerçeklik ve doğallıktan alır (bkz: abbas kiyarüstemi). üçleme, 1990'larda fransa, hollanda, isveç, almanya ve finlandiya gibi ülkelerde başarılı oldu.
    yönetmen kiyarüstemi ise, bu filmlerin bir üçleme oluşturmadığı; ancak, ve yaşam sürüyor ile zeytin ağaçları altında'nın 1997 yapımı kirazın tadı ile bir üçleme oluşturabileceği görüşündedir. bunun nedeni ise, bu üç filmin aynı temayı, yani, "yaşamın değeri"ni işlemesidir.
    kiyarüstemi çektiği filmlerle iran sinemasına bugün dünyada sahip olduğu uluslararası itibarı kazandırmıştır.