şükela:  tümü | bugün
  • sağlıklı bir $ekilde ortaya çıktığı görüldüğünde bencillikten nasibini almı$ cemaatlerin üyelerinin baltalamaktan kaçınmayacakları ve köküne kibrit suyu dökmek için kasacakları olu$um..
  • daha çok öğrenciyken yaşanılan, evlendikten sonra ortadan kalkan bir durum. (bkz: bir evde on kişi) ortak sosyal yaşayış ve faaliyet. bireyciliğin tam karşıtı.
  • komunizmin ekonomik görüsüdür....
  • bireyciligin tersi, hofstede'in kültür siniflamasina göre, kültürlerin yapilarini belirleyen dört boyuttan birisinin parçasi. buna göre kültürler bireycilik-kolektivizm, erillik-disillik, güç uzakligi ve belirsizlikten kaçinma durumlarina göre farkli özelikler gösterirler. bunlaa bakilarak biribirlerine uzak ya da yakin kültürler tespit edilebilir.
  • bireyciliğin tam karşısında yer alan ve 19. yüzyıl liberalizminden uzaklaşarak, genel bir sosyal geliş­me çizgisi, ekonomik bir reform programı, insanlık için ütopik bir düzen ve, sosyalizm, komünizm, sendikalizm ve bolşevizmde ol­duğu gibi, otoriteye dayalı bir toplumsal de­netim mekanizması geliştiren ortaklaşacılık düşüncesine; üretim araçlarının bölgesel, ulusal ya da evrensel düzeyde ortaklaşa kul­lanılmasını amaçlayan iktisat sistemine verilen ad.
  • üretim araçlarından kişisel sahipliği kaldırıp ortak kullanmayı ve toplum içinde her türlü harekette ortak davranışı savunan öğreti, ortaklaşacılık.
  • bu topraklarda pek kullanilmayan kavram. cemaatleşme daha popüler. ama cemaatcilik de din dışı olup bireyin özel hayatini belirli bir mecrada yasamasini isteyen toplasmalari da pek hatirlatmiyor. varsa yoksa irticai cagrisimlari dolusturuyor bilincaltina. tam olarak ne oldugu, nasil sekillendigi, bireyin hayatini nasil bloke ettigini adim adim izlemek isterseniz ayn rand'in ego hikayecigini okuyabilirsiniz. zaten tablet gibi, kisacik, 50 sahifelik bir metin.
  • teorik olarak dogaya karsi bir cesit baskaldiri,tamamrn insan bir felsefe ve iyi bir sey olsa da pratikte dogaya aykiridir ve ayakta kalmasi icin bir yigin (cogu baskiya ve endoktrinasyona bagli) mekanizma gerekir.onemli olan toplum mu yoksa birey midir,toplumun ilerlemesi kavrami nedir,hala bilinemeyen sorular ama bireysellikgin agir bastigi topluluklarda refah duzeyi ve bilim daha ileridir,cunku bireyler genis dusunmeye tesvik edilir,surekli farkinda olmadiklari mekanizmalarla hayatlari kontrol edilmez.ornek olarak iskandinav sosyalizmi verilebilir.
    bu modelde bireysellik gorece on plandadir ve toplum planlamasi da bireylerin iyiligini saglayarak yapilir (bu planlama aci ama gercek bir kavram).kabul edersiniz ki iskandinav sosyalizmi bilim adamlarinin onunu tikamasi disinda en basarili sosyalist sistemdir.

    sonuc olarak kolektivizmin bir cesit memeoid oldugunu soyleyebiliriz.kavram ilk asamalarda insanlarin iyi yasamasi icin ortaya ciksa da sistemi yurutecek mekanizmalar o kadar sikilasir,fire verdikce yama icin o kadar cok mekanozma cikar ki en sonunda sistemin amaci toplumun iyiligini saglamak degil,toplumun amaci sistemi ayakta tutmak olur ve bireylerin hayatlarini yonlrndirme sanslari neredeyse sifira iner.ayrica ileri kolektivizmde insan haklari ihlalleri daha sik yasanir.kaynak veremesem de konuyla ilgili olanlar kaynaklara daha rahat ulasabilirler.
  • bireylerin toplum içinde bir sayıdan başka bir şey ifade etmediğini savunduğu halde çok ciciymiş gibi anlatılıyor.

    savaşlarda ölenler, savaş kazanildiginda değerini kaybeder. yarim milyon insan ölür, kimisi sakat kalır ve bunlar sadece istatistikten ibarettir, psikolojik travma yaşayanlar genelde istatistik dahi olamaz. ölenlerin birey oluşu yok sayılır çünkü önemli olan toplumun refahidir. bir yakinimizin ölümü bile trajikken, yüzlerce binin ölümü fedakarlıktan başka bir şey sayılmaz.

    altruizmin yüce bir şey olarak öğretildiği sistemlerde individualizm, egoistlik ve topluma zarar veren bir şey olarak tanıtilır. şehitlikle kandırılan insanlar toplumun yararı için ölmeye ve öldürmeye hazırdır.

    faşizmin temelinde kolektivizm vardır. bir düşüncenin hatasını göstermek için felsefi temellerini yikmaniz gerekir. ancak daha çocukken atılan bu temel o kadar derinde ve yıkılması zordur ki, sıra faşizme gelene kadar derindekileri aşmanız çok zordur.

    henüz 7 yaşında varlığını milletinin varlığına armağan eden çocuğun birey haline gelmesi, kendine has özellikler edinmesi beklenecek bir durum değildir. farklı yapıdaki insanları kontrol etmek daha zor olacağından, tek tip insan yaratmak bunun bir sonucudur.

    ayni zamanda savaşların en büyük sebebidir. bir bireyin tek başına başka toplulukları katletmesi için bir sebep yoktur, mümkün değildir.

    milliyetçilik, kolektivizmin tehlikesine örnek olabilir. bir yunanistan vatandaşının benimle bireysel olarak sorunu olmadığı halde, hükümetlerin tavırları yüzünden, kendini yunan toplumun bir üyesi saydigi için ve beni türk toplumunun bir üyesi sayarak benden nefret edebilir.
    bugün hala bir taraf kendini kürt, diğer taraf türk gördüğü için aralarında savaş var ve insanlar ölüyor.

    (bkz: liberteryenizm)
    (bkz: voluntarizm)
    (bkz: agorizm)
    (bkz: anarko kapitalizm/@crash bandicoot)
    (bkz: komünist yaşam tarzı/@crash bandicoot)
    (bkz: sosyalizm/@crash bandicoot)
  • altruist felsefeden beslenen sistemdir.
    altruizmin diğer adı ise diğergamlıktır.
    beni yok sayar. bu açıdan bakıldığında sosyalizm ve faşizm de dahil olmak üzere birçok sistem kollektivisttir. hepsi altruist felsefeden beslenir ve dünyada dökülen kanların büyük bir kısmı kollektivizm sebebiyledir.