• hemen sıralayarak anlatayım.

    - komedi dizileri araplara satılmıyor. araplar daha çok tarih ve entrika dizilerini seviyor. bu dizileri türkiye'de ucuz işçilikle bir bölümünü 150 dakika çekip, 50'şer dakika yayınlıyorlar.

    - iş bu yüzden kanal yöneticileri kendilerini sağlama almak için dram dizilerine ağırlık verirler. 6 bölümde patlayan bir dramada yurtdışına satılabilir. ama komediyi satmak güç. örneğin geniş aile, leyla ile mecnun ve işler güçler gibi dizilerin yurtdışında anlaşılması çok zor.

    - bir kanal kötü komedi yapınca uzun süre yapmıyor. komedi yaptık demek ki zamanı değilmiş diye düşünüyorlar. en son iyi aile babası'nda gördük. senaryosu o kadar kötüydü ki, ama kanal yöneticileri bunu üstüne almaz. onlara göre komedinin zamanı değildir.

    - iyi komedi dizisini iyi bir komedi yazarı yazar. komik oyuncunun oynaması diziyi komik yapmaya yetmiyor. örneğin tutunamayanlar. aydın doğu demirkol komik ama yazarları çok vasat olunca dizi kötü oldu. aslında iyi aile babası'nın tutmamasının bir sebebi de bu, evet çağlar çorumlu komik ama senaryo değil.

    - komedi yazarlarının dramatik matematiğe riayet etmemesi de bir başka sebep. esprileri gelişi güzel sıralamak diziyi dizi yapmaz. bunu becerebilen türkiye'de 2-3 yazar var zaten.

    - birol güven ucuzculuğu. birol güven komedi dizilerini genellikle çok ucuza mal eder. bu yüzden kanal yöneticileri iyi içerik yerine ucuz içeriği tercih eder.

    pandemiden sonra komedi açığı yükseldi, sinemada olmadığı için aslında insanlar iyi komediye aç. ama türkiye'de tv kanalları her dönem farklı kafayla çalışır. bir standardı yoktur hiçbir zaman.

    ilginç bir şekilde tv'de olmayan komedi digital mecralarda da yok. özellikle son yapılan hep hayal kırıklığı.
  • (bkz: komedi dizileri neden bitti)

    edit: işbu bakınız orijinal başlıktaki anlatım bozukluğuna farkındalık için oluşturulmuştur. başlık formatına uygun olup olmadığı göz önünde bulundurulmamıştır.
  • dizi süreleri çok uzadığı için. bir sitcom'un süresi max. 20 30 dakikadır.. avrupa yakası mesela 1 saatti ilk başladığında. yılbaşı bölümleri falan 1 buçuk saati bulurdu. zamanla dizi süreleri arttıkça kalitesi düşmüştür. saçma sapan anadolulu tipler çıkarmıştır. var misin yok musun yemekteyiz gibi uzun olabilecek konseptlere yönelmiştir. bugün diziler 2 saat 20 dakikadan aşağı değil. bir komedi için imkansız bir sure bu. gulse birsel niye avrupa yakası gibi bir dizi daha yapamıyor sorusunun cevabı da budur. ayrıca komedi sansür kaldirmaz. bu ülkede cinsel espriler küfür içki aptal salak eşşek gibi kelimeler bile sansurleniyor. şarkıda geçen şarap kelimesi bile kesiliyor. komedi serbestlik ister.. siyasi elestiri yapamıyorsun, dini konuda espri yapsan kelleni istiyorlar. ohooo imkansız komedi. ancak gerçek hayattan uzak romcomlar yapılır.
  • çünkü gülmeyi unuttuk.
  • birkaç komedi senaryosu istemişlerdi.. hatta epey..
    içinde sex, uyuşturucu, küfür ve alkol, devlet büyükleri, kutsal değerler yarrak kürek olmayacak demişlerdi. paraya epey ihtiyaç var.
    günlerce kafa yordum. bi bok çıkmadı.
    sadece komedi dizisi değil.. karikatür de yok artık.
    anadolu da birbirine kerkinen dayılara gülüyoruz youtube de.
    zübük gibi muhteşem bir kara mizah film yok artık.
    komedi kendin ile yüzleşme sanatıdır. inançlarını, değerlerini, kutsallarını sorgularıma, ağlayacak haline gülme sanatı.
    ismini hatırlamıyorum. filistinli bir balıkçı ile domuzun hikâyesi ya da tanrılar çıldırmış olmalı.
    komedi budur.
    aşı ile götüme cip takilacak diyen adama komedi yapamazsın.
    almanya beni kıskanıyor diyen adama sarkazim yapamazsın.
    empati yoksunu bir topluma işte pavyona düşmüş beyaz yakalı kadın ya da ossurarak komedi falan yapardın o da yemiyor artık.
  • gülecek birşey kalmadı çünkü.
  • komedyenlerin özgürlük alanlarını kısıtlayıp gerizekalı duyarlar kasıp onları yaptıkları mizahtan dolayı toplum önünde linç etmeye, can güvenliklerini tehlikeye atmaya çalışmazsanız önünüze kaliteli komedi eserleri çıkar. komedyen iyi bir komedi performası sergilemek için önce sahnede özgür olduğunu bilmelidir. bu durumun suçlusu ve sorumlusu aynı zamanda sizlersiniz.
  • nüktedan insanlar televizyon izlemeyi bıraktı. kalan kısım da neye gülünür neye gülünmez bilmiyor.
  • bence konu cem yılmaz'ın mutsuzluğu.

    cem yılmaz, inanılmaz iyi prodüksiyonlar yaptı. dizilere de geçebilirdi ki, bence niyeti de vardı. kadro da yetiştirirdi, iyi yazarları da toplardı çevresine.

    ama,
    parayla mutlu olamadı.
    mutlu olamadı.

    güzel kadınlarla da mutlu olamadı.

    neyle mutlu olabileceğini çözemedi.

    komedi, mutlu olma ihtimaline duyulan ümitten kaynaklanır.
    mutsuz insanlar gülümsetemez.

    umutları varken beraber güldük.

    şimdi bizi neyin mutlu edeceğini hiçbirimiz bilmiyoruz.

    ve paramız bile yok ki avunabilelim. oyun konsolu paramız bile yok.
    öyle kaldık ortada.

    hiçbir dizinin güldüremeyeceği kadar karanlık bir odada, hepimiz tek başımıza.
  • çünkü kahkahanın sahtesini bile çok görüyorlar.
    çünkü her güzel şeyin önce taklit edildiğini sonra gerçeğinin arzulandığını biliyorlar.
    çünkü gerçekten mutlu olmak isteyenlerin, buna gerçekten engel olanları yıkıp geçeceklerini anlıyorlar.
    görüyorlar. biliyorlar. anlıyorlar.
    ama aksi için hiçbir şey yapmıyorlar.
hesabın var mı? giriş yap