şükela:  tümü | bugün
  • üst edit: soru sormuşsunuz. evet ehliyetim var. ani fren yapmak yerine yavaşlasa ki zaten köpek kaçıyor durmasına gerek kalmadan yoluna devam edebilirdi. arkadaki şöför zaten göt göte gittiği için hatalı en arkadaki şöför telefonla ilgilenirken veya yanındaki ile konuşurken 3 saniye sonra kazaya karışıyor. o zaten mal.

    kadın şöför önüne çıkan köpeği görünce ani fren yapıyor kendi aracı dahil üç araç zincirleme çarpışıyor sonuç 1 ölü. asıl soru şu; köpeğe çarpmayarak doğru mu yaptı yanlış mı?fren yapmasa köpek ölecekti fren yaptı insan öldü. ya da daha farklı bir şekilde bu olaydan kurtarabilir miydi?

    kaza anının görüntüsü

    edit: haber linki

    edit 2: kusura bakmayın ama seyir halinde freni köklersen kazaya davetiye çıkarırsın. takip mesafesi gideceğin hızın yarısı kadar mesafe burada atıp tutanlar takip mesafesine ne kadar uyuyor. duyar kasmaya gelince maşallah hepiniz iyisiniz amk. en arkadaki araç takip mesafesi noktasında hatalı değil ama dikkatsizlik sonucu öndeki araca hızlı çarpıyor.

    ayrıca kadın şöförle erkek şöför arasındaki fark sakinliği koruyabilmektir. kadınlar erkeklere göre daha kuralcıdır ama panik anında çözüm üretme noktasında zayıftır. boşu boşuna feminizm kasmayın.

    edit3: kendi düşünceme göre bana sığır diyen orospu çocukları kendilerinin her boku bildiğini sanan yavşak olduğunu unutmasın.
  • (bkz: takip mesafesi)
    doğru olanı yapmış.
  • toros'un fren mesafesine hayran kaldığım kaza.
  • seyit esnasında önümüze bir canlı fırlamasında (kedi, köpek, at, insan) 10 şöförün 9 u ani fren yapar,
    bu su götürmez bir gerçektir. köpeğe çarpmamak için fren yaparak doğru yapmasa da yanlış yapmamıştır.
    (bkz: takip mesafesi) türkiyede hiç bir zaman dikkat edilen bir unsur olmadığı için de ölümlü/ yaralanmalı kaza kaçınılmazdır.

    edit: seyit değil seyir.
  • burada konu köpek veya başka bir hayvan değil. seyir halindeyken önüne herhangi bir şey çıkınca insan normal olarak frene basar, durur veya yavaşlar. arkadaki takip mesafesini korumalıdır ki öndeki durduğunda durabilsin. insan sebepsiz yere de fren yapabilir, takip mesafesi denen şey bunun için vardır.
  • ölümün sebebi çok büyük ihtimal emniyet kemeri takmaması (araç şahin arkada yüksek ihtimal emniyet kemeri yok olsa da takan yok) ya da önde ise hava yastığı olmaması. bu kadar basit bir kazada ölüm olması ülkede kullanılan doğru düzgün güvenlik önlemi olmayan araçlardan başka birşey değil.
    köpeği görüp fren yapan sürücünün hiçbir suçu yok.
  • rahatlıkla hafif sağ yapıp frensiz de kurtarabilecek gibiymiş aslında. ama yine de hatalı değil.

    edit: lan tamam gördüm tırı. ona rağmen yazdım bunu zaten. elbette kadın hatalı değil. ama fazla yavaşlamadan ve sadece bir lastiği sağ şeride atarak sağ sol yapsa gayet kurtarabilirdi. kurtaramazdı diyenler muhtemelen çok sürüş deneyimi olmayan kişilerdir.
  • normalde hayvan hayatıyla insan hayatı arasında bir fark görmeyen biriyim, yani "bir can kurtarmak isterken başka bir cana mal olmuş" derdim sadece, ama burada durum onun ötesinde.

    özellikle en arkadaki beyaz şahin, o tekerlekli tabut gibi arabasıyla kim bilir ne kadar hız yapıyordu da yavaşlayamadı bile... takip mesafesi yok, gereksiz hız var, suçlu köpeğe çarpmamak için yavaşlayan kadın mı oldu şimdi? özellikle o beyaz şahin gerçek bir trafik canavarı, kazanın en büyük suçlusu o.
  • önde fren yapan sürücünün hatalı olmadığı kazadır.
  • hayatının tek kazasını gebe bir köpeğe çarpmamak için yapmış ve bu yüzden az kalsın ölecek olan ben:
    adam hem vicdanen hem trafik kuralları açısından doğru olanı yapmış ve durmuş.
    arkadan çarpan araç yüzde yüz suçlu, takip mesafesi diye bir şey var.
    ona arkadan çarpan araç yüzde iki yüz suçlu. hem takip mesafesi diye bir şey var, hem de meskun mahalde hız sınırı diye bir şey var. ölüm de o araçta olmuştur muhtemelen