şükela:  tümü | bugün
  • alet amerika'da haziran'da piyasaya çıkacak. bizzat aradım, buradaki korg distribitörü can elektronik, kronos'un türkiye'ye ağustos'ta geleceğini söylüyor. 73 tuşlu modelinin amerika fiyatı 3500 dolar, türkiye fiyatı (yine can elektonik'teki adamın dediğine göre) 2700 euro olacak. forumlarda herkesin ortak görüşü, kronos'un, fantom g'yi de motif xs'i de denize döktüğü yönünde. bakalım göreceğiz.
  • smooth sound transition özelliği ile diğer synthesizer'ların üstüne basan yeni korg ürünüdür.
  • yetmemiş bir de sonuna x ekleyip yenisini çıkarmışlar
    (bkz: korg kronos x)
  • korg kronos x bir an önce piyasaya sürülsün diye hafiften mağdur olan workstation'dır. usb yoluyla bilgisayardan ses tasarımı yapılmasına olanak tanıyan editorü (kronos editor) kronos işletim sisteminin 1.6.0 sürümüne kadar destek verebilmektedir. kronos x ise fabrika standartı olan 2.0.2 işletim sistemi ile piyasaya sürülmüştür. çünkü kronos x'teki bazı donanım iyileştirmelerini (daha büyük kapasiteli ssd, ram ve ethernet mevzuları) ancak 2.0.2 sürümü karşılamaktadır. kronos x'in piyasaya sürülmesiyle kronos için de 2.0.2 güncellemesi kullanıma sunulur, benim gibiler de hemen 2.0.2'ye geçip, kocaman bilgisayar ekranında kronos'u programlamak yerine 8"lik ekranda boyun fıtığına yatırım yapar.

    neyse ki kronos editor 2nihayet çıkmıştır. korg kronos ve kronos x kullanıcıları artık fıtıksız kalabileceklerdir.

    http://www.korg.com/kronos
  • piyanoları hasstr dedirten cinstedir.
    daha önce fantom kullanırken, yok abi ben bunu değiştirmem piyanolar çok iyi derdim, şimdi fantomda piyano çalınca org tadı alıyorum bu biiiiir.

    rhodes'ları nord a bile basar, bu ikiiiiii.
    hammondlar nord a basamaz ama geriye kalan tüm keyboardlara basar bu üüüüüç.
    fastler combide birleştirilince ortaya alevlileri çıkar bu döööört.
    leadler derseniz size derim ki bir workstation için synthesizer kalitesindedir, sololar için müthiştir derim bu beeeeş.
    keyboarddan yaylı çalma düşmanı olsamda özellikle ensemble yaylıları adama oha amk dedirtir bu altııııı.

    sesler dışında, set list bölümünü sahnede kullanmak dünyanın en büyük kolaylıklarını barındırır. öyleki bunu yapan mühendis kör olmuş denebilir, yada gerçekten orospulukta sınır tanımamışlar da denebilir, gerçekten bi keyboardla 157 keyboard izlenimi ancak bu kadar verilebilirdi bu yediiiiiiiii.

    ses yazma, set hazırlama gibi opsiyonarda efektlendirme gibi tüm içsel veriler inanılmaz ayrıntılı ve bi o kadar kolay konumlandırılmış, insan ses yazarken kendinden geçiyyyy bu sekiiiiiiz.

    tasarımı (ben 73 ü eşşek ölüsü kıvamında olduğu için 61 kullanıyorum) gerçekten pek bir seksidir, yanına gelip geneline ve ekranına bakan herhangi bir müzisyenin ilk tepkisi vay amk dir bu dokuuuuuuz.

    keyboard tuşesi bu güne kadar çaldığım en iyisidir, şöyle ifade ediyim ki, sıfır basmayla tam basma arasında öyle bir katman var ki , hissiyatı size müthiş veriyor, yani 0-100 arası fantom vb deki gibi boş değildir bu da oooooooon.

    velhasıl, bahsetmediklerimle birlikte, şu an ki ortamda en iyi workstation diyebilirim.
    bu anlatılanlar özellikle canlı çalım açısından değerlendirilmiş olup, hiç biri hayal ürünü değildir.
  • söylenecek çok söz var,
    1. 9 synth engineden , sgx- cx3 - hd1 - mod7 en başarılı enginelerdir. (pianolara laf eden sopayla kovalanır.)
    2. çoğu patch sample tabanlı hd1 ile yazılmıştır. örneğin harika bir string section buldunuz diyelim, bakın hd1 dir. str engine kullanılmamıştır. str engine neredeyse sadece gitar vb lerinde vardır.
    3. cx3 organ soundları nord ve hammond'a yaklaşmasada diğer cihazlardan iyidir.
    4. al1 - ms20 gibi engine ler vst performansındadır. ( zaten linux üzerinde koşan korg vst pluginidir onlar vine kullanıyorsa hiç şaşırmam)
    5. synth engine soundları, nord gibi fat değildir. (vst olmasından )
    6. mod7 tüm eski dx7 patchlerini açar, internette milyon adet dx7 patchî bulanabilir, ben bir akşam 4-5 saat bir sürü eski patch denedim.(20-30 bin kadar) kendinizi aniden 80lerde bulabilirsiniz.
    7. sol bölgeyi işgal eden potlar, butonlar, slider, switchler, vector joystick, pitch/modulation joystick ve sıkı programlama ile inanılmaz sonuçlara imza atabilirsiniz.
    8. karma bambaşka bir alemin konusu : yaz yaz bitmez.
    9. synth sesleri çok organik değildir. fx leri kaldırdığında makyajsız hali net duyulur. blofeld bile daha organiktir.
    10. 4 tip ses çıkışından kayıt aldığınızda hepsi farklı sonuç verir. ( line - spdıf - usb - headphones ) hangisi daha iyi derseniz, kendinizi usb veya line'a alıştırın. ( ad/da çeviricileri line'da mükemmel texas ınstruments çipleri kullanıyor )
    11. mühendislik açısından mükemmelin ötesindedir. linux tabanlı pc üzerinde koşan sistem fikri , eksiksiz workstation özellikleri, denemeler sırasında hemen cihaz limitine takılmama, harika sample editorü, sample okumada disk-stream metodu, set-list eq'ı - soundtransition'ı vs. vs. eksiksiz mükemmel bir üründür.
    12. tek cihazla sahnede diğer cihazlarınızı getirmeden (sample ederek vs. ) tüm işinizi görebilirsiniz.
    13.yarın bir gün 4 engine daha ekledik derlerse şaşırmam mesela arp-odyessy - moog voyager filan ...
    14. bazı kendini bilmezler bazı sitelerde m50 ile karşılaştırmışlar, m50 daha çok ilham vericiymiş %2 oranında katılabilirim. fabrika patchleri için biraz daha fazla uğraşılmış olsa çok çok iyi olurdu.
  • bir workstationdan beklediğim dijital zekaya sahip tek enstrüman. korg oasys çakması olarak yorumlamıştım zamanında ama işletim sistemi karşılaştıtılmayacak kadar güçlü e nitekim güncelde. çok fazla synthseizer denedim kullandım ama bu kadar işlevselliği olan görmedim. bir 5 yılda göremicez.
  • kelimenin tam anlamıyla "uzay üssü". çok karmaşık ama bu da güzelliğinin bir parçası, (burası çok edit'lenecek).
    (bkz: odyssey)