şükela:  tümü | bugün
  • aynı isimli film, körpe cuneyt arkin ile, kostümleriyle, padişah hayati hamzaoglu ile, ismini şimdi hatırlayamadığım "gawur aslanı" ile tam bir klasik olmuştur.

    köroğlu'nun toyluktan "cengaver"liğe yükseliği, fatma girik'in dekolte elbiselerle, dinç ergenliğimize bi güneş gibi doğduğu, hele ki o "eşsiz" ses tonuyla bile milyonları köpek ettiği bir güzel "macera" filmidir.

    "dana sicrama" tabir edilen hareketi bu filmde bolca görebilirim, isteyen görebilir...
  • yine aynı isimli filmde uyuz, boz bi atın; ahıra kapatılıp, türlü solüsyonlarla [tezek], beyaz bi kısrağa dönüşmesi sekansı da unutulamaz güzel, eğlencelidir.
  • 16.yy da yaşamış asıl adı "ruşen ali" olan halk kahramanı ve şairi.
  • halk kahramanı köroğlu ve ozan köroğlunun kimlikleri hakkındaki görüşler:

    i. görüş: köroğlu bir destan kahramanıdır. eşkiya köroğlu ile ozan (şair) köroğlu birbirinden farklı şahsiyetlerdir.

    ii. görüş: köroğlu diye bir kişi yaşamamıştır. halkımızın oluşturduğu bir muhayyel destan kahramanıdır. halkımız, yüzyıllar içinde; güzel şiirlerin, hatta bu şirlerin ezgilerinin de yer aldığı çok hoş bir destanı ortaya çıkarmıştır.

    iii. görüş: köroğlu bir tarihî şahsiyettir. köroğlu destanlarında geçen maceraların bazıları gerçek olaylara dayanmaktadır. köroğlu aynı zamanda çok iyi bir ozandır.

    iv. görüş: köroğlu destan kahramanı ruşen ali ile ozan köroğlu aynı kişidir. ama bugün bilinen ve elimizde bulunan şiirlerin tümü ona ait değildir. zaman içerisinde, başka ozanların şiirleri köroğlu'na maledilmiştir. muhtemelen köroğlu'nun gerçek şiirleri de zaman içinde unutuldu veya başka ozanlar bu şiirleri sahiplendi. değişik coğrafyada, destanların değişik varyantlarla anlatılması bu sebebledir.

    v. görüş: destan kahramanı köroğlu diye bir kişilik var. bu üstelik iyi bir ozan ama başka köroğlular da var. meselâ 1585'de tebriz'de özdemiroğlu osman paşa'ya mersiye yazan, 16. yüzyılın ikinci yarısı ile 17. yüzyılın ilk yarısında yaşamış ve muhtemelen bir yeniçeri ozanı köroğlu bulunuyor. hatta, değişik yüzyıllar içinde ve değişik coğrafyada yaşamış köroğlu'lar var. mesela; evliya çelebi, seyahatnamesinde uşşaki adlı sazşairini diğer saz şairleri ile karşılaştırırken o çağda yaşayan köroğlu adlı bir ozanla mukayese etmiştir.

    vi. görüş: yüzyıllar içinde pek çok taklid köroğlu'lar çıkmıştır. köroğlu'nun ismini bu destan kahramanının şöhretine binaen kendilerine mahlas olarak almışlardır. bu sebeble gerçek köroğlu'yu ortaya koymak çok zordur.

    vii. görüş: bir destan kahramanı köroğlu var amma o bir ozan değildir. onun kahramanlıklarını bir ozan veya ozanlar hikaye ederek anlatmışlar ve kendi şiirlerini de destana katmışlardır. çünkü şiirler incelendiğinde görülecektir ki şiirler üslup ve ifade bakımından birbirlerine çok da yakın değildir. bundan anlaşılıyor ki daha sonraki başka hikaye ve destan anlatıcıları aynı üslupla söylemeye çalışarak köroğlu'na izafe edilen şiirleri giderek çoğaltmışlardır.

    viii. görüş: köroğlu'nun nerede ve hangi yüzyılda yaşadığı kesin değildir. azerbaycan, antep, maraş, erzurum, bolu, kars, halep, gürcistan, özbekistan, dağıstan, silistre, buhara, mısır vb. yerleri sayarsak coğrafyası çok geniştir. 15., 16. ve 17. yüzyılda mı yaşadı? köroğlu kol destanları çok değişik varyantlı anlatılıyor. bazen olaylar bu varyantlarda çok ters ve değişik cerayan ediyor. varyantlarda bir yakınlık yok. öyleyse köroğlu, muhayyel bir destan kahramanıdır.

    ix. görüş: köroğlu bir destan kahramanıdır. gerçek ve tarihî bir şahsiyettir. hem kahraman ve hem de bir ozandır. başka köroğlu'lar yoktur. şiirler onun gerçek şiirleridir. bolu'da doğmuş ve olaylar bolu çevresinde cerayan etmiştir. ünü; büyük bir coğrafyaya bolu'dan yayılmıştır. belki ona öykünen ve onun şöhretinden yararlanmak isteyen köroğlu mahlaslı şairler ve ozanlar olabilir am bu durum bolu'lu köroğlu'nun tarihi şahsiyetini şüpheli hale getirmez.
  • enfes bir metin eloğlu şiiridir.delisidir ya da.

    köroğlu

    andıkça içim sızlar
    çukurmuhallebici'de yediğimiz o sütlacı
    suratına çalarım şu sahanı
    canım benim

    istakozun üstüne maydonoz ekiyorlar
    bu öğlen ali'yle dalaştık
    ali çerkeztavuğu yiyor ben niye yemeyeyim
    kaldır önümden şu kapuskayı

    kaldır dedim ulan
    kaldır dedim ulan
    kaldır dedim
  • fatma girik'in memelerini seyircinin gözüne gözüne soktuğu filmdir.
  • tüfeğin nasıl bir alet olduğunun insan üzerinde denendiğini gördüğümüz film.

    -beyim, bakın buna tüfek derler. bunu çektiğiniz zaman patlar ve karşısında ne varsa tuzla buz eder.
    -yaa. güüüm. (karşıdaki adam ölür)

    aynı yöntem amerika tarafından hiroşima ve nagazaki'ye karşı kullanılmıştır.

    -başkanım başkanım bak bu atom bombası.
    -iyi bi deneyelim bakalım
  • (bkz: derya koroglu)
  • benden selam olsun bolu bey'ine
    çıkıp şu dağlara yaslanmalıdır
    ok gıcırtısından kalkan sesinden
    dağlar seda verip seslenmelidir.

    düşman geldi tabur tabur dizildi
    alnımıza kara yazı yazıldı
    tüfek icad oldu mertlik bozuldu
    eğri kılıç kında paslanmalıdır.

    köroğlu düşer mi yine şanından
    ayırır çoğunu er meydanından
    kır at köpüğünden düşman kanından
    çevrem dolup şalvar ıslanmalıdır
    dizelerini yazarak delikanliligin ne oldugunu acikca dile getirmi$tir.