şükela:  tümü | bugün
  • kredi kartı taksitlendirme ve kart borçlarını yeniden yapılandırmaya yönelik alınan ve dün resmi gazete'de de yayımlanan yeni kanunun, diğer maddeler arasında kim vurduya giden yeni yasağı. ben de "çok kullandığım bir ürün ucuzlamış, en iyisi stok yapayım." derken, taksit seçeneği sunulmayınca farkettim.

    önce kozmetik malzemeleri yurtdışından getirtmemizi engellediler, strawberrynet.com'u kapattılar, şimdi de bu. kozmetik diyince, aklınıza sadece fondöten, ruj vs gelmesin, bu kapsama, saç ve cilt bakım ürünleri, kremler ve de en önemlisi, parfümler de giriyor. yani durum kadın/erkek herkesi ilgilendiriyor.

    benim anlayamadığım şey, bunun nedeni. kıyafetler 9'a hatta yeni yasayla 12'ye bölünüyor, aldığımız her malı taksitlerle ödeyelim diye herkes elinden geleni yapıyor. ama kozmetiğe gelince "hayır peşin ödeyin!". sanırım artık devlet de, bizim kozmetik için çılgınlarcasına vergi ödememiz yerine, tüm ihtiyaçlarımızı free shoplardan karşılamamızı istiyor. yoksa bu saçma kısıtlamanın başka bir nedeni olamaz.
  • (bkz: tekin acar)
    (bkz: sephora)

    gibi şark kurnazı firmaların devlete "abi bak biz vergi veriyoz ama iş yapamıyoruz,yurtdışından kozmetik alımını yasaklayın" demesi ile başlayan süreç.
  • kadinlar adina uzucu bir durumdur. hem daha 1298908 taksitle tom ford fondoten alacaklardi.
  • markafoni ve trendyolda da yürürlüğe girmiş yasakç
  • sebebi cep telefonu ile aynıdır.

    cari açığı kısmak.

    kozmetik malzemenin cari açığa etkisi nedir tartışılır, açıkçası paylaşılan bir veri görmedim. ama gördüğüm kadarı ile satılan malzemelerin %99'u ithal ediliyor. hatta watsons, gratis gibi mağazalarda mendil, tırnak makası ürünlerin bile ithal olduğunu görüyorsunuz dikkat ederseniz.
  • asgari ücret kadar geliri olmayan şişe şişe ithal parfüm dizip sonra param yok abiyyy diye ağlayan bir tanıdığım olmasa kızacaktım ama biz tüketmesini bilmiyoruz aq.
    o yüzden destekliyorum. 200 lira bir parfüm tek çekim almakla sana koyuyorsa alma kardeşim.
    tanım: yerinde bir karar.
  • harcamaları dolaylı olarak yerli üretime yönlendirmek istemişler belli ki; çünkü henüz yerli üreticiler high end ürün yapamıyorlar ve fiyatları onlara nazaran ucuz. peşin para ile alınabilecek bi bunlar, bir de yine gratis ve watsonslarda satılan drugstore ürünleri var. sephora yabanci bir mağaza zinciri, tekin acar ve sevil ile birlikte mid ve high end ürünleri satıyor. yüksek gelirli müşterileri olduğu kadar asıl olayları orta sınıf kadınların taksitle de olsa kaliteli ürün alma isteklerini karşılaşmaları. eğer taksit yoksa para biriktirip en beğendiği bir tane iyi ürünü alacak artık insanlar (aslında bi bakıma olması gerelen de bu). o nedenle ben bu büyük mağazaların işin arkasında olduğunu düşünmüyorum açıkçası. yurtdışı yasağında varlardı, ama bu sefer ithal tüketimini kısıtlamak adına onlara da ket vuruldu.

    renkli kozmetikte durum bu iken, işin cilt bakımı ayağı pek de iç açıcı değil maalesef. yerli üretim cilt bakımı ürünleri piyasada çok yer bulamıyorlar ki şahsen ben de biotherm'in yüz bin tane testten geçmiş ürünü (bu testlere hayvan testleri de dahil maalesef; fakat konumuz bu değil) yerine, türkiye'de üretilmiş ve sağlık bakanlığı yerine tarım bakanlığı'nın onay verdiği bir bileşimi yüzüme sürmek istemem. zaten yerli cilt bakım ürünlerinin çoğu aktarlarda satılıyor. içerikleri ise çoğunlukla bizim bugün kaçınmak için pek çok şey yaptığımız maddelerden oluşuyor. yani renkli kozmetikte bi nebze görmezden geldiğimiz içerik sorunu, sıra cildimize iyi bakmak için kullandığımız ürünlere gelince pek de göz ardı edilemiyor. bunun yanına hayvan deneyleri gibi etik bir sorunu da eklersek işin içinden hiç çıkamıyoruz zaten.

    önce yurtdışından yapılan alışverişi kısıtladılar, ardından pay pal gibi bir ödeme aracısı ülkeden çıkmaya zorlandı, şimdi ise kozmetik ürünler taksitli alışverişten muaf tutuldu. belki teknolojik ürünler kadar bit cari açık yaratmıyordur; ancak son yıllardaki kozmetik çılgınlığına yakından şahit olan biriyim. her tüketim malzemesinde olduğu gibi bu süs püslerde de dışarıya bağımlıyız. harcadığımız para olduğu gibi amerika, fransa, italya ve kore gibi ülkelere dağılıyor. ha kötü mü bu? küreselleşmenin, serbest piyasanın bi getirisi bunlar. ekonomini toparlamışsan güney kore gibi olur on yıl içinde elaleme güzellik sırları satmaya başlarsın. aynı dönemde sana da gelen sıcak parayı inşaat harcına karmışsan on yılın sonunda böyle yasaklar koyarsın halkına.

    hayırlı olsun.
  • cari açığı kısmak için yapılmış olabilir ama insan sağlığını etkileyerek cari açık kısılmaz. flor mar ile nars'ın cilde etkisi ne yazık ki aynı değil. hatta yerli ürünler cildin içine ediyor.
    iyice bok ettiler ülkeyi.
  • bir süredir öyleymiş zaten
    pazar günü zaradan parfüm aldım kasada taksit yapamıyorum bilginiz olsun dedi ben de farketmez de alt limit mi getirdiniz diye sorunca kozmetik ürünleri taksit dışına alındı bizle ilgili değil dedi.
    200 lük gio yu taksitsiz almak da koyar lan adama
  • kiko'nun turkiyeye gelmesini beklemekle gencligi heba olmus kadinlari yikan karardir.