şükela:  tümü | bugün
  • kendisi chaotic neutral karakterin hakkini verir kanimca. npc'lerin dusuncelerini kurcalar, baslarina musallat olur. bir wookie'yi iskence yapmakla tehdit edip uc bucuk attirmasi mumkundur. saga sola laf koyar, ayar verir. pek bir karizmatiktir. yasi genc olsa kesin hit olurdu bu karakter.
  • --- spoiler ---
    darth nihilus ve darth siondan trayus coreda feci şekilde dayak yiyerek exile edilmiş, intikamını alıp forceu yokedebilmek için ise, bizim the exile'ı kullanmış sith historian'ı... ve darth revan'ın da eski master'larından birisi...

    oyun boyunca ona buna karışır, en sonunda dantooine'deki jedi temple'ın yıkıntıları arasında the exile'ı bilinçsiz şekilde bırakarak gerçek yüzünü gösterir, lakin en sonunda trayus core'da eline verilir kendisinin...

    ayrıca darth traya adının da, 3 harfi çıkarılmış olan betrayal kelimesine ne kadar çok benzediği gözlerden kaçmaz...
    --- spoiler ---
  • kendisine sith lord master gibi bir sifat yakistirdigim kotor 2 karakteri.
  • karizmasının doruklarını dantooine'de bize ve jedi master'lere ayar verirken ve telos'ta atris ile konuşurken gören karakter.
    "you were deafened."
    "you heard."
    "you were broken."
    "yet you were whole again."
    "you were blinded."
    "at last, you saw."

    --- spoiler ---

    "i wondered how you managed o leave the force behind and still lived on...
    now i know why you did what you did...
    you were afraid."

    dantooine'de, jedi enclave'de jedi masterleri harcadıktan sonra bize der bunu. bu lafi yedikten sonra değil yirmiyedinci level jedi master, allah olsan karetmez. bitmişsindir. koşarsın visas'ın kollarına ağlayarak.

    --- spoiler ---
  • kotor 2'de, "yok handmaiden la cok yakinlasma, yok visas a iyi davranma diye surekli dirdir eden bi turlu isinamadigim karakter.
  • kotor 2'deki ana karakterin basinin belasi.
    yok oyle yapma, yok sunu soyle, yok bunu deme, insanlara eziyet etme ama onlari kullan ama caktirma ama ucundan goster...
    vb milyarlarca laf etmis bir insandir. gerci hala emin degiliz insan olup olmadigina.
    genelde diyaloglar da su sekilde oluyor, ilginc olmus:

    - merhaba kreia, naber ne yapiyorsun?
    - insanlar manipule edilebilirler, liderlik, force vs vs vs...

    bence yegane iyi, akilda kalan lafi "lightsaber, a jedi's tool, a sith's weapon" gibi bir seydir.
  • bastila'dan sonra kendisi gibi goz alici* bir yardimci basrol oyuncusu* arayanlar ve bulamayanlari saskinliga dusuren ihtiyar delikanli.
  • gamespy sitesi tarafından 2005 yılında çıkan oyunlar arasındaki "en iyi karakter" ödülüne layık görüldü.
  • kotor 2'de bu dır dır konuşup kafa ütüledikten sonra "tamam lan kes kafamı siktin, yürü daha korriban'a gidilecek" diye posta koysanız bile "influence gained: kreia" şeklinde bir mesaj çıkıyor ve üstünde kolaylıkla hakimiyet kurabiliyorsunuz. nasıl iş anlamadım. demek ki iki tokat patlatsak güverteye bir su çekip geminin tüm bakımını kendisi yapacak..
  • kotor 2'de force'un kanseridir. light side bir karakter oynuyorsanız, ying yang temalı aydınlığın içinde karanlık gizlidiri deşip duran karakter. diyaloglarda sütten çıkmış akkaşık rolü yaptığınızı defalarca yüzünüze vurur ve sürekli piskolojik olarak baskı kurar, içinizden light saberla onu ikiye ayırmak gelir ki hemen kendinizi meditasyona adamanız lazımdır. insan ilişkileri üzerine çok iyi tespitleri vardır. insanların neyi neden yaptığı en basit davranışların bile neler doğurduğu konusunda nefesinizi kesebilir, light ve dark side arasında ikileme düşürür, hatta bu yönüyle darth sidious'tan bence kat kat başarılıdır.