• santralistanbula geldiler. hoş geldiler. ben de daha önce oyunlarını izlemiş ve de beğenmiş biri olarak sabırsızlıkla bekliyordum bu gelişi. her gün okula gidip geldikçe bina ne durumda diye uzaktan bakıyordum. süper yihu artık dibimizde oyunlarını rahat rahat takip ederim diyordum kendi kendime. taa ki gidip öğrenci bilet fiyatının 25 tl olduğunu öğrenene kadar...

    sözlerime öncelikle yuh diyerek başlicam maalesef ki... evet bu paraya hatta daha da fazlasına tiyatro yapan başka özel tiyatrolar da mevcut. ancak birisi bana şunu anlatabilir mi taksimde garajistanbulda iksv salonda çok daha uygun fiyatlara oyunlarını izlerken okulumun kampüsü sınırları dahilinde kendi sahnelerini oluşturmuş bir topluluğa neden daha önce verdigimin 2 katı para vereyim.. anlıyorum yerleşik sahne yeni masraf demektir. ama açıkçası bu derece bir fiyat artısını gene de anlamlandırabilmiş degilim. çünkü türkiye standartlarında bir tiyatro bileti için yüksek bir fiyattan söz ediyoruz. bilgi üniversitesi dahilinde tiyatro yapan baska bi topluluk daha var.. üstelik okulun yerleşik bir sahne tesis ettiği bir topluluk da değil. oyunbazdan söz ediyorum. bilgi üniversitesi öğrencilerine ücretsiz oynuyorlar örneğin.. ben aynı seyi kampüsümü benimle paylasan krekten de bekliyorum. çünkü şöyle bi durum da var: oyunları 20.30da başlıyormus. ne kadar sürdüğünü bilmiyorum ama 2 saat sürüyorsa shuttle da bitmiş oluyor. dolayısıyla dönüşte bir de taksi masrafı bilmem ne.. ee bunların hepsini birden düşününce maalesef benim için şu durumda oyunlarını takip etmek imkansız...o kampüste burslu okuyan insanlar da var.. bunu da hesaba katmaları en büyük dileğim..

    haa ama biz senin gibi öğrencilere hitap etmiyoruz. farklı bir kitleyi amaçlıyoruz diyolarsa o da baska hikaye tabii.. o zaman yapıcak bişe yok..
  • yıllar sonra bayrak isimli oyunla tekrar sahnelere dönen tiyatro topluluğu.
    (bkz: garajistanbul)
  • ne demek nereden geliyor bu krek sözcüğü diye merakimdan simdi ogrendim ki belli bir anlamı yokmus, berkun oya okuduğu bir metinden rastgele bir heceyi tiyatronun ismi olarak seciyor, tipki yaratmak istedikleri seyin bir ture, bir kategoriye sigmasini istemedikeleri gibi.

    http://www.tiyatrodergisi.com.tr/yazi.php?hng=142
  • o küçücük sahnede ve entelektüel camianın alışkanlıklarının uzağında bir semtte böylesine kapalı gişe bir oyunlar var ettikleri için emeği geçen herkesin eline, yüreğine sağlık deyip çok daha fazlasını söylemek isteyeceğim bir tiyatro ekibi.

    seyretme fırsatı bulduğum iki oyunları** da yumruk yemiş gibi gitmenizi sağlıyor evinize ve kafanızın içinde oyunun kritiğini yapmaktan alıkoyamıyorsunuz kendinizi birkaç gün boyunca.

    kaçırdığım oyunları için hayıflanıyorum şimdi ve ne yapsalar kaçırmayacağım sözü veriyorum kendi kendime.
  • çarşamba akşamı babamın cesetleri adlı oyununu izlediğimiz tiyatro topluluğu. ilk defa bir oyununu izledik. konseptleri enteresan. daha önce de belirtildiği gibi sahnenin önü cam ile kapalı ve oyunu size girişte verilen bir kulaklık+alıcı (kimlik yada benzeri bir kart bırakmanız gerekiyor) vasıtasıyla dinliyorsunuz. oyundan önce kulaklığın çalışıp çalışmadığını kontrol ediyorlar. ayrıca oyun sırasında salonda bir görevli bulunuyor şayet ses giderse diye. 5 kişiydik ve hepimizin ortak kanısı şu oldu: sinemada gibiydik. sahneden midir camdan mıdır kulaklıktan mıdır yoksa oyundan mıdır bilmiyoruz ama genel olarak ortam bize sinema hissi verdi. kulaklıkla izlemek enteresan geldi başta ancak sonra çok hoşuma gitti. konsantrasyonumun bozulmasını engelledi bence aksine. hatta kimi zaman oyuncuların mide gurultularını dahi duyuyorsunuz fakat bence bu hissetmek adına güzel bir şey. artık * takibe aldığım bir topluluk.
  • yeni sezona babamın cesetleri ve ıska adlı iki yeni oyunla başlayacaklar. merakla bekliyoruz.
  • saliha yavuz tarafından yapılan grizine röportajlarına şurdan ulaşılabilir: tık tık.
  • 2010- 2011 sezonu oyun gösterimlerini sonlandırmışlar. yaratıcılık ötesi olan oyunlarını izlemek için şimdi en az dört ay beklemek gerekiyor.
  • uzunca bir aradan sonra harika bir kadroyla geri dönüşlerinin müjdesini veren tiyatro topluluğu. merakla, heyecanla beklemedeyiz efendim.

    "dünyada karşılaşmış gibi"
    link
    yazan ve yöneten : berkun oya
    yapımcı : nisan ceren göknel
    oynayanlar : (alfabetik sırayla)
    alican yücesoy
    defne kayalar
    fatih artman
    okan yalabık
    öner erkan
    serkan keskin
    settar tanrıöğen
  • erdal beşikçioğlu ile ankara'da bir proje yapacaklarmış.
    berkun oya ve erdal beşikçioğlu birlikteliği şahsımı fazlasıya heyecanlandırmıştır!
hesabın var mı? giriş yap