şükela:  tümü | bugün
  • harika bir tasarıma sahip motosiklet.
  • tasarımı hoşuma gitmesine karşın dayanıklılığı hususunda hiç bilgi bulamadığımdan yanaşamadığım cruiser tipi motosiklettir.
  • son bir aydır kullandığım alettir.
    anladığım kadarıyla (ki anlamam) gözlemlerimi yazayım ki genç dimağlar, almayı düşünenler faydalansın bu bilgilerden.

    şimdi şöyle ki bu motoru satın almadan önce iki tekerlik araçlarla aramdaki ilişki o kadar da yakın değildi. bisikletin hakkını veriyordum eyvallah da motorlu olanlarıyla, en fazla kanki direğe kadar gidip geleyim tadındaydı. böyle bir durumda yaptığım araştırmalar sonucunda seçtim kendisini. fiyat olarak sıfırları bile gayet güzel; hele ikinci elleri gerçekten çok iyi. ben 3500 km'deki bir tanesini 5500'e aldım.
    temizini bulursanız ve almayı düşünüyorsanız tavsiye ederim. benim de kafamda soru işaretleri vardı çin malı, ucuz, bilmemne diye; fakat 10 senelik "motorcu abi"lerle yaptığım görüşmeler sonrasında "motora bakarsan sıkıntı olmaz. narin makinelerdir zorlamayacan" öğütlerini alınca o soru işaretlerini de kaldırdım kafadan.

    bir kere motor çok güzel görünüyor. hakkaten şahane bir görüntüsü var. hele ki mat siyah olması süper hareket. baya böyle etraftan "ne lan bu?" diye bakıyorlar. hatta geçen gün bir yerde oturuyorum; baya honda ncs'li abi durup motora bir alıcı gözle baktı. beğeniyle kafa sallayıp gitti. bu da böyle bir anımdır.

    sürüşü gerçekten keyifli bir alet. oturuş pozisyonunun büyük etkisi var bu konuda zaten, ayrıca selesi de gayet rahat. motorun gücü de etkili tabi konforda; bir kere kontrol edemeyeceğiniz kadar güçlü bir şey değil; ama yokuşta falan da bırakacak kadar da güçsüz değil. iki kişiyi gayet dik bir yokuşta paşalar gibi çıkarıyor zorlanmadan. heh ama nedir 200lük bir motor olduğu için kalkarken bir sıkıntısı yok, gayet seri kalkıyor, seri bir şekilde hızlanıyor; ama bir yere kadar. ben henüz acemi olduğum için çok fazla gaza gelmeden kullanıyorum; ama eski sahibi 130'u gördüğünü söyledi. ki bana kalsa bence de görür; ama biraz zorlanabilir. ama 100-110 bence gayet rahat görür tek kişiyle.

    gazı freni gayet güzel. kontrolü çok kolay. gazı çok rahat sabitleyebiliyorsunuz mesela. amiyane tabirle tırıs tırıs gidiyorsunuz sonra. ya da pata pata pata şeklinde. orijinal egzoz biraz sakin bir şey; eski sahibi delik açtırmış, biraz daha tok ve yüksek çıkıyor sesi. örneğin benimki trafikte falan farkedilmeyi epey kolaylaştıracak kadar çıkıyor. arkasında durup beklediğimde çok nadir araba yol vermedi. bu açıdan gayet kullanışlı yüksek sesli egzoz. ama sesin çok yüksek çıktığıyla alakalı bir kaç endişem vardı, arkadaşlarıma sordum yanlarından geçerken bir bakın diye. gayet hoş, rahatsız etmeyecek derecede dediler eyvallah dedim.

    göstergeler epeyce var. hız ve devir göstergesi gayet okunaklı tertemiz. bunların içinde tabi km ve sinyaldir falan da var. ayrıca bir de boş vitesi gösteren uyarı ışığı da var ki, bence direkt vites takibi yapsak güzel olabilirdi. özellikle benim gibi yeni motorcular alışana kadar ikinci viteste kalkmaya çalışabilirler. ama kısa bir süre sonra alışıyorsun o ayrı.

    motor 130 kiloluk bir motor. çok ağır değil gayet rahat kontrol edebiliyorsunuz. dönüşlerde düşme hissi oluşturmuyor. gerçi ben henüz çok da virajlarda yatmadığım için de olabilir; ama yatsan da sıkıntı çıkaracağa benzemiyor.

    amortisörler orijinalde nasıldır bilmiyorum; ama gayet rahat. titreşim sıkıntısı ayaklarda az da olsa var; ama öyle motordan inince elin ayağın tutmayacak kadar değil. ellere zaten vermiyor titreşim; ayaklardaki de tolore edilebilir derecede. uzun yola henüz çıkmadım; ama bana kalsa sıkıntı yaratmayacktır. ayrıca titreşimi de azaltmakla ilgili bazı fikirlerim var uzun yolda rahatsız olursam. azaltabilirim gibi geliyor. başarırsam onu da yazarım buraya.

    eyyorlamam bu kadar.
  • bana "geell geeell" diyor bu alet.

    motosikletle bütün ilişkim bir arkadaşımın arkasında şimdiye kadar toplamda 3 kere (ikisi aynı gün içinde zaten) motosiklete binmekten ibaret olsa da ben fena taktım bu işe.

    yatıyorum motor, kalkıyorum motor ve öyle hayvan gibi şiii yapan birşey istemsem de yine de olur da bu işe sararım diye motora benzeyen birşey olsun istiyorum. (pizzacı ya da sucu gibi scooter almak istemem açıkçası)

    kendisiyle birkaç buluşmamda kaldırımda görüp beğendik. ben sağdan sağdan efendi efendi giderin işte bununla yaaa. yeter de artar. zaten ben açık yolda bile 50 km'den fazla basamam ki korkudan. hızı sevmem, uslu olurum.

    dediğim gibi, motorla ilişkim 3 kere kısa süreli seyehatlerden ibaret.

    kedi canını senin!

    insanın motor kullanmasa dahi canını motor çektiren motor.
  • fiyatının daha cazip olması ve tipinin daha güzel olması nedeni ile şu aralar en büyük rakibi falcon freedom 250'dir.
  • 200cc tek silindirli, orijinali keeway tarafından üretilmiş, ülkemizde kuba markası ile satılan motordur. yolda dengesi çok iyi, titreşim çok çok az, gaz tepkisi güzel, görünümü zaten oldukça ilgi çekici, piyasada çinli diye tabir edilen birçok motora göre çok daha kaliteli parçalar kullanıldığını söyleyebileceğim bir model. sürücüsüne yolda kalacakmış veya biryerleri bozulacakmış gibi bir güvensizlik vermiyor, oldukça da konforlu. birkaç yerinde belli vidaların gevşemesinden dolayı düzenli olarak sıkılması gerekiyor..ön amortisörü biraz fazla yumuşak, kasisten hızlı geçerseniz ses yapıyor, lastik çok şişkinse hatta keewayin kitapçığında önerildiği gibi 30psi hava basılmışsa yolda zıplıyor, ben 22-25psi kullanıyorum zıplama yapmıyor. performans olarak standart bir otomobilden daha yavaş diyebilirim, insan arabadan inip motora binince gazı açarım ışıklarda uzar giderim kafası yaşıyor ama bunda o yok, yolda süründürmez, çekişi güzel ancak kalkışta kimseyle kapışmayın can sıkar. sakin kullanım, keyifli gezintiler için tasarlanmış,düzenli bakım yapılırsa sahibini memnun edecek bir motordur.
  • cruiser türü bir motosiklettir.

    hikayesi:

    çin markası olan qianjiang motorcycle üretmektedir. keeway ismi ile macaristan kökenli bir alt marka ismiyle satışa çıkmaktadır. aynı şekilde kuba motor'da bu yöntemle qianjiang motorcycle markasından parçaları almakta montajlamakta ve satmaktadır.

    superlight hakkında:

    tek silindirli, karbüratörlü, yağ/hava soğutmalı bir motosiklettir. 200cc ve 150cc modelleri vardır.

    simple machine olduğundan dolayı kolay kolay bir şey olmaz. arıza anlamında başınıza gelecek arızalar genelde mekanik arızalardır, vida gevşemeleri, zıngırdamalar v.s.

    7000 km den sonra motosiklet dökülmeye başlıyormuş hissiyatı oluşturur. evet bu hissiyata kapılmanız büyük olasılık çünkü malzeme kalitesi cidden düşüktür. harley davidson malzeme kalitesi yok sonuçta.

    görünmeyen bir yerinden örnek vermem gerekirse, akünün yerleştiği yuva ana şaseye bağlıdır ve zamanla küflenerek demir çürümüş, akü yuvası ile birlikte gövde içinde serbest kalmıştır. şans eseri bir bakım esnasında farkedilmiş sabitlenmiştir. bunun gibi örnekleri çoklamak mümkün.

    bu motosiklet çok keyiflidir. her zaman derim keşke daha kaliteli, daha güçlü üretselerdi daha fazla paraya alsaydık ama tasarımı aynı olsaydı.

    netice olarak sahip olduktan sonra aranızda bir bağ kurmuşsanız, birbirinizi bırakamazsınız, yeni motosiklet alsanız bile satmaya gönlünüz elvermez.

    2. dünya savaşı motorlarına benzetiyor genelde eski jenerasyon, old school bir tasarımı olması güzeldir.
  • chopperdan ziyade cruiser tarzına kayan dış görünüş olarak harley i anımsatan süper bir başlangıç motoru. çin motoru olduğundan dolayı vida problemleri olabiliyor. ancak iyi bakıldığında gayet fiyat ve performans grafiği güzel olan bir motordur.
  • hız ve uzun yol kullanım beklentiniz yok ve şehir içi gezinti amaçlı kullanmak istiyor iseniz fiyat-performans-görünüm ilişkisi en iyi seçeneklerden biridir. 6 ay kullandım ve şehir değişikliği sebebiyle sattım, yoksa ihtiyaç olmadığı sürece satılacak bir alet değildir.

    eksileri: 80'i geçmez, geçerse de tehlikelidir, uzun kullanımda yorucudur.
  • ilk motosikletim olacak alet...

    şubat sonu mart başı almak için hedeflediğim araçtır kendisi.