şükela:  tümü | bugün
  • kudüm; iki adet küçük dawuldan oluşur. özellikle ilahi türü müziklerde ve turk sanat muziginde kullanılır.

    çalan adamlar kilolu ve bıyıklı olurlar, kudüm çalan adamların tumba ve bendir başta olmaq üzere, diğer vurmalı çalgılarda da başarılı vurmalarına rastlamak mümkündür.
  • mehter takimlarinda ve tekkelerde kullanilmis olan, metal kaseli, usul vurma araci.
  • analı-avratlı küfredilemeyen, daha az samimi arkadaşlarımıza karşı kullanılabilen nesne ismi.

    -abi arıyorum arıyorum, kapalı telefonun?!
    -hadi len kudüm...
  • türk pop müziğinde slow parçaların vazgeçilmez ritmik unsurudur.en başarılı kullanım örneklerinden birine tarkanın ilk albümünden vazgeçemem isimli eserde rastlayabiliriz ki bu sayede bu enstrüman emre alaturka isimli sample cdsinde müstesna bir yer alabilmiştir.
  • kudûm.

    özellikle mevlevihanelerde kullanılır, derili vurmalı enstrümanlar sınıfındandır.

    çapları yaklaşık 30 cm olan ve gövdeleri yarı küre biçiminde iki davuldan oluşur. davullar bakır gövdenin üzerine deri gerilerek yapılır ve ikisi arasında bir dörtlü ya da üçlü akort farkı vardır.

    pes olanına kuvvetli zamanlar, tiz olanına ise zayıf zamanlar vurulur.

    zahme denilen bir tür özel değnekle çalınır.

    enstrümanı çalan kişiye kudûmi ya da kudûmzen denir.

    geleneksel kudûm kirişlerle gerilir ve gereken ufak tefek akort değişikliği, derinin ısıtılması ya da nemlendirilmesiyle sağlanır.
  • (bkz: düm)
    (bkz: tek)
  • agzi tika basa dolu birinin - ki genellikle bir erkektir - "kizim" demeye calisirken cikarttigi kelime.
  • yanyana koyulmuş birbirinden farklı büyüklükteki tas biçimli 2 ayrı gövdeye deve ya da keçi derisi gerilmesi ile oluşan, zahme adı verilen yumuşak veya orta yumuşaklıkta ağaç sopalarıyla çalınan vurmalı saz.
    kudümün isim babası ve bugünkü kişiliğini kazandıran mevlevilerdir. kudün, klasik musiki topluluklarının içine dahil edilmemiş, günümüze kadar bazı tarikatlar tarafından (en çok bilineni mevleviler) kullanılmıştır.
  • ayin-i şerif `de özel bir ehemmiyete sahip çalgıdır, lakin semazenler semaya bu çalgının "ol", (arapçada "kün") emrini temsil eden vuruşu ile başlar.
  • kudümün vurmalı çalgı olarak belli bir akordu yoktur. ancak üstadlar kudümün icra edilen makamın karar sesine tekin ise makamın güçlü derecesine çekilmesini uygun görürler.