şükela:  tümü | bugün
  • muhafazakar sansür kültürü altında büyüyenlerin ancak küfrü önemsiyeceğini sanıyorum. yeri geldiğinde gayet eğlenceli bir araçken zevkler değişince başka şeyler eğlenceli gelebilir.

    gidin görün kamyoncu argosunu, orospu argosunu, polis argosunu küfürden soğursunuz, o ayrı bir konu.

    üstelik freud şöyle diyor: "kavga etmek yerine küfür etmeyi seçen ilk insan uygarlığın kurucusuydu."

    bazen küfür etmek çok asil bir ifade ediş biçmi olabiliyor.

    (bkz: hassiktir be rıfat abi)
  • eleman söz konusu mevzuya -ancak- götünden 'psikoanaliz' diye kelime uyduracak kadar yakın, kalkmış millete laf ediyor.

    işte bunlar hep dunning-kruger...

    edit: sen şimdi gelir bulaşırsın, şunu şuraya bırakayım: (bkz: psikanaliz)
  • yanlışlık varsa moderasyon başlığı düzeltir de, biz nasıl düzeliriz ona kafa yormak lazım.

    ota boka küfür ediyoruz gerçekten..
    görgü sıkıntımız olabilir belki. gördüğümüzü yapıyoruz belki de.
  • adam doğru söylemiş amına koyim. hassiktir, bir dakika doğru söylemeye çalışmış.
    ben sana küfrün analizini yapayım evlat; belli ki sen hiç ağız dolusu siktirsin gitsin deyip içini dökmemişsin. belli ki, getirin ulan o ibneyi buraya diyerek birini davet etmemişsin. naif bir adamcağızsın. biz sana yumuşağa bak lan edep öğretiyor götveren diyor muyuz? hayır! ama sen neden küfredenleri tektipleştirip ötekileştiriyorsun? göte göt diyemiyorsan neyi ispat etmenin peşindesin?
    kendine karşı dürüst ol yiğidim, biz amına koyayım deyince sex yapmayı düşünmüyoruz, siktirsin deyince içine penis almasını ummuyoruz. kafanda kurma. biz, allah kitap deyip çocuk taciz eden orospu çocuklarına, vatanını milletini satan sikiklere, terörist götverenlere, yalancı sahtekar ibnelere, içi dışı bir olmayan kahpelere, ilgi orospusu şerefsiz yavşaklara ne denileceğini biliyoruz. sahi siz kibar insanlar ne diyordunuz; nasıl ediyordunuz?
  • fikir hastası olduğumu öğrendiğim için mutlu oldum. duygu ve düşüncelerimi ifade edemediğim, iki kelimeyi bir araya getirip konuşamadığım için küfür ediyormuşum.
    bak abicim, yıllardır ben dili diye öğretilen, kişinin kendisine değil de davranışına yönelik ifade ettiğim duygu ve düşüncelerim bulduğu yerde patladı. yanlış hissediyorsun bile dendi. güzelce ifade ediyorsun karşından bu senin problemin lafını alıyorsun yutuyorsun. aman kimsenin kişiliğini incitmeyim derken öyle mal gibi kalıyorsun. aynı kişiye biri ana avrat sövüp, kişiliğini uygun deliklere sokunca değişip adam oluyor. şimdi güzel kardeşim ben küfretmeyip ne yapayım.
    küfür, idrak yetersizliği olan kişiler karşısında idrak yollarını açma yolu olarak kullanılıyor. bir nevi lavabo aç anlayacağın.
  • küfür bir kültür değil, kişisel bir bozukluktur.
  • küfür kişisel bozukluk filan değildir götünüzden element uydurmayın. açın bir iki makale okuyun, beyniniz yorulmaz korkmayın.

    --- spoiler ---

    müstehcen veya ayıp sözler içeren konuşmalar -veya daha yaygın kullanılan bir ifade ile küfürlü konuşma- genellikle konuşmacının kelime dağarcığının kıtlığına, kendilerini daha az saldırgan bir üslupla ifade edemeyişlerine ve hatta zekâlarının buna yetmediğine yorulur.

    araştırmalara göre küfür etmek, sanıldığının aksine, dilin daha akılcı kullanıldığının bir işareti olabilir.

    küfür etmek bir taraftan alışkanlığa dönüşürken, bizler farklı durumlarda ve farklı amaçlarla küfür etmeyi tercih ederiz. örneğin; dilsel bir efekt olarak, bir duyguyu aktarmak için, gülmek için ya da belki kasıtlı olarak edepsizleşmek için.

    insanların neden ve ne zaman küfür ettikleriyle ilgilenen psikologlar, küfürlü konuşmanın cahil ve akılsız kişilerin dili olduğu klişesini mercek altına alıyorlar.

    aslında, marist college’de psikologlar tarafından yapılan bir araştırma bir kişinin ingilizcesinin akıcılığı ile küfürlü konuşmasındaki akıcılık arasında bir ilişki olduğunu gösteriyor.

    sözel akıcılık gönüllü katılımcılardan 1 dakika içerisinde, alfabenin belirli bir harfiyle başlayan kelimeleri saymalarını istedikleri kalıpçı bir yöntem ile ölçülebilir.

    dil becerisi yüksek kişiler genellikle verilen süre içerisinde daha fazla kelime üretirler. araştırmacılar bu yaklaşıma dayanarak katılımcılardan 1 dakika içerisinde ne kadar küfür akıllarına geliyorsa onları saymalarını istedi.

    her iki çalışmadan elde edilen sonuçlar karşılaştırıldığında sözel akıcılık testinden en yüksek puanı alan katılımcıların küfür akıcılığı testinden de en iyi sonuçları alanlar oldukları görüldü. sözel akıcılık testinden düşük puan alanlar ise küfür akıcılığı testinde de zayıftılar.

    bu ilişkinin gösterdiği şey küfür etmenin; kelime dağarcığı kıtlığının, dil yetisi zayıflığının ya da düşük zekanın bir işareti sayılacak kadar basit bir şey olmadığıdır.

    bilakis küfür etmenin, kendini açıkça ifade edebilen bir konuşmacının en üst etkileyicilik düzeyinde iletişim kurabilmek için kullandığı bir dil özelliği olduğu anlaşılıyor. hatta küfürlerin bazı kullanımları iletişimin de ötesine geçebilmekte.

    doğal ağrı giderici

    yaptığımız araştırmalarda gönüllü katılımcılardan dayanabildikleri kadar ellerini buzlu suda tutmaları ve bu esnada bir küfür sözcüğünü tekrar etmeleri istendi.

    aynı katılımcı kümesi farklı bir ortamda buzlu su testinden tekrar geçirildi, ancak bu kez küfür olmayan bir sözcüğü tekrar ettiler. her iki katılımcı kümesinin de kalp atış hızları gözlendi.

    bulduğumuz sonuçlar gösterdi ki küfür edenler buzlu suyun acısına daha uzun süre katlanabildi, daha az acı çektiklerini dile getirdiler ve küfür harici bir kelimenin tekrarlandığı testtekine oranla kalp atışları ciddi anlamda arttı.

    onların küfür karşısında duygusal bir yanıt verdikleri ve dövüş ya da kaç etkileşmesine girdikleri ileri sürülüyor: doğal savunma mekanizması sadece adrenalin salgılamaz ve nabzı hızlandırmaz, aynı zamanda “stresle uyarılan analjezi” olarak bilinen doğal bir ağrı giderici içerir.

    kızımın doğumu esnasında karımın ağrı veren kasılmalar nedeniyle çokça küfür etmesi bu araştırmaya esin kaynağı oldu. ebeler şaşırtıcı derecede hiç etkilenmemiş ve bize doğum sırasında sıkça karşılaşılan küfür etmenin normal bir şey olduğunu söylemişlerdi – belki bunun sebebi bizim buzlu su deneyimizdeki nedenlerle aynıdır.

    çift taraflı duygusal ilişki

    küfür ve duygu arasındaki ilişkiyi araştıran çalışmalarımızı derinleştirmek istedik. son çalışmamızın amacı orijinal araştırmanın tam tersini ele almaktı, bu yüzden küfür etmenin konuşmacıdaki duyguları uyarıp uyarmadığına bakmak yerine bu kez duygunun küfür akıcılığında artışa sebep olup olmadığını araştırdık.

    laboratuvar ortamında duygusal uyarılmaya sebep olması için katılımcılardan kendilerinin nişancı rolünde oldukları aksiyonlu bir bilgisayar oyunu oynamaları istendi. onlar 10 dakikalık süre içinde sanal ortamı keşfettiler ve düşmanlarını bulup vurdular.

    biz duygusal uyarılmaya yol açan yöntemi başarıyla bulmuş olduk, çünkü katılımcılar deney sonrasında bu oyunun bir golf oyununa kıyasla kendilerini daha agresif hissettirdiğini dile getirdi.

    sonraki aşamada katılımcılara küfür akıcılığı testi uygulandı. tahmin edileceği üzere aksiyon oyunu oynayan katılımcılar golf oyunu oynayan katılımcılardan çok daha fazla küfür sıralayabildiler.

    böylelikle küfür ve duygu arasındaki çift taraflı ilişkinin varlığı kesinleşmiş oldu. küfür etmek buzlu su deneyinde de görüldüğü üzere sadece duygusal tepkileri aktifleştirmekle kalmıyor, aynı zamanda duygusal uyarılmalar küfürlü konuşmaları akıcılaştırıyor.

    tüm bu araştırmalarda gelinen sonuç küfür etmenin basit bir suç sebebi ya da sözel ifade güçlüğü olmadığıdır. dil, içeriği oldukça geniş bir araç kutusudur ve küfür de dilin sadece dilin bir parçasını oluşturur.

    tahmin edileceği üzere uçak kazalarında ölen pilotların kara kutular tarafından kaydedilmiş son sözlerinin çoğu küfürdür. yaşamla ölüm arasında gidilip gelinen olaylarda küfürlü sözlerin göze çarpması önemli bir noktadır.

    gerçek şu ki; küfür dağarcığınızın genişliği genel kelime dağarcığınızın genişliği ile ilişkilidir ve de küfür, duyguların deneyimlenmesi ve ifade edilişleri ile sıkı sıkıya bağlantılıdır.

    çevirmen: ipek çavuşoğlu
    yazar: richard stephens
    kaynak: science alert
    --- spoiler ---

    (#73118943) zeka küpü yazarların cahil özgüveni de küfretme sebebi olabilir.
    bilimsel bir dayanağı olmadan işkembeden sallamak bedava nasıl olsa...
  • küfür, küfre alışık olmayanı rahatsız eder. bu bir anlık rahatsızlık dahi ikili ilişkilerde baskınlığı etkiler. iyi bir dinleyici olmak baskınlığı pozitif yönde etkileyen faktörlerdendir. rahatsız olanın, küfrü duyduğu anda ister istemez konsantrasyonu dağılır dolayısıyla bir süreliğine iyi bir dinleyici olmaktan uzaklaşmıştır.
    böyle durumlarda küfürden rahatsız olunduğu anında belirtilmelidir.