şükela:  tümü | bugün
  • 1- kur'an, iyilik yapmayı övüyor ve müslümana iyilik yapmayı emrediyor.
    2- peygamber efendimiz sallallahu aleyhi vesellem'in sünneti bu şekilde

    1
    rabbimiz celle celalühu bizden bu dünya saadetini ve ahiret saadetini hedeflememizi ister. o'nun her emri bizlere eğri ile doğru arasında doğruyu seçtirmeye yöneliktir. bu, yere eğilirken dizlerimizi kırıp eğilmemiz gerektiği gibi bir doğrudur. bu doğrularla toplum tümüyle saadete ulaşır. rabbimiz'in iyilik yapmakla ilgili emirleri de fıtratımız ve toplumun saadeti için en doğrusudur.

    2
    allah'a ve efendimiz sallallahu aleyhi vesellem'e itaat etmemiz vahiy aracılığıyla bize emredilmiştir. onun her yaptığı eğri ile doğru arasında doğrudan taraftır. o halde müslüman, efendimiz sallallahu aleyhi vesellem'e uyarken, onu taklit etmeye çalışırken, bilir ki; yaptıkları yapabileceği seçimler arasından en doğrusudur. (doğrunun mahiyeti hakkında yukarıda örnek vermiştik.) bu doğrular, kişiyi hem fıtratı gereği hem de toplum dinamiklerinin dengesi açısından saadete götüren doğrulardır.

    müslümanın allah rızası için iyilik ödevi, en mantıklı seçim yapabilme yeteneğiyle örtüşür. bu seçim, rabbimiz'in gösterdiği istikamete doğrudur. bu yön bizi ve toplumu dünyevi ve uhrevi saadete götürür.
  • kul nedir ya ne saçma bir sıfat. insan birisi dedi diye iyilik yapıyorsa zaten bir anlamı kalmıyor yaptığı iyilik bir araç haline gelmiş oluyor. asıl menfaat elde etmek için bir araç olarak iyilik yapmak ahlaki bir davranış değil zaten. samimiyetten yoksun pragmatik yaklaşımlarla yapılan eylem iyilik falan değildir. iyilik iyilik için yapılır eğer bir araç olarak ele alacaksak.