şükela:  tümü | bugün
  • kuran dışındaki kitapların değişime uğradığından, kul izleri taşıdığından bahsedilir. ne yazık ki kur'an-ı kerim içinde aynı şeyler diğer dinlerce ortaya atılmaktadır. ama islama ve allah'a inananların sorgulamadan önce unuttukları bir şey vardır: allah'ın kitaplarına iman. kur'an-ı kerim'de açık açık ehl-i kitaplar olarak bu tevat ve incilden bahsedilmektedir. incil ile tevrat'ı kura'an-ı kerim den ayrı koşmak ayeti inkar etmek anlamına geldiğinden kişiyi küfre sürükler.
  • aralarindaki ana farklar cezalandirmak icin kullanilan bilimum iskence yontemleridir. asitle bogazini eritmek, taslayarak oldurmek, orasini burasini kesmek vs vs
  • şekil itibariyle bakıldığında kuran diğerlerine oranla daha kalın bir kitaptır. kurgu ve anlatım itibariyle de dili diğerlerinden farklıdır. incil ve tevratta olduğu gibi ayrı ayrı bölümlenmiş hikayeler ve bölüm başlıkları biçiminde değil akıp giden devasa bir metin şeklindedir. upuzun metin içerisinde konu başlıkları besmele ile ayrılmıştır.

    incil ve tevrattan farklı olarak kuranda, kitap sahibi peygamberin hayatı ve çevresinde olup bitenler dışında diğer peygamberlerin yaptıkları, kavimlerinin başlarına gelenler, insandan ve tüm alemlerden beklenenler bazen net bazen yoruma açık biçimde doğrudan anlatılır.

    kuran metni öyle ya da böyle net biçimde tek elden çıktığı şekil itibariyle de belli bir metindir. özellikle incil; matta, luka gibi yazarının kaynak olarak verildiği bir metindir. romalılara mektuplar gibi bölümler de alıntı metinlerdir.

    kuran arapçadır, diğerleri ibranice.

    sonuç itibariyle aralarında içerik, biçim, kurgu vs birçok açıdan fark vardır. temeldeki en büyük fark, kuranın kendisinden önce gelenleri iddia ettiği bozulmamış biçimleriyle kabul etmesidir. peygamberlerine kendi içerisinde yer verip onlara inanmayı da şart koşmasıdır. hali hazırdaki yaşanan biçimlerini ise tümüyle red etmesi ve yeni baştan düzenlemesidir.

    incil ve tevrat ise serinin devamı gibidir. ilk kitap olduğu için genelde gözden kaçan zeburu yok sayacak olursak kuranı kerim üçlemenin final kitabı sayılabilir. zebur ile bir girişin ardından tevrat ile karakterleri tanımaya başlarız, incil ile karakterler çevresinde birtakım olaylar gelişir, kuran ile olaylar son bulur. final kitabı olarak hikaye sonuca bağlanır.

    dünyanın en çok okunan üçlemesi olmaları nedeniyle üçünü okumamış bir adamın gözümde pek bir değeri yoktur. yüzüklerin efendisi, harry potter, star wars vs halt etmiştir yanlarında. hatta tüm bu kitaplar, üç kutsal kitabın verdiği hayal ilhamı sayesinde ortaya çıkmıştır.
  • incil isa'nin hayatini anlatan bir kitaptir. tevrat ise uzun bir zaman dilimi icerisinde farkli peygamberler ve yazarlar tarafindan kaleme alinan israil'in tarihini belgeleyen kitaptir. kuran ise iki kitabin basarisiz bir kopyasidir.
  • bu kitaplar arasındaki en kocaman fark, kuran'ın tahrif edilmemiş olmasıdır. birtakım bilimsel ve matematiksel mucizeler de bunu desteklemektedir. bu farkı daha iyi anlamak için şu siteye bakılabilir:

    http://www.mucizeler.com/
  • bir süredir "kutsal kitabı" karıştırıyorum. önce tevrat ve zebur var, sonra incil. ben sanırım halen zebur'dayım. arada kuran'a da göz atıyorum.

    kutsal kitap'ta şu an mısır'dan çıkış bölümüdeyim. bu arada konuya hakim olanlar bilir; incil'in ismi kapağında "kutsal kitap" olarak geçiyor. hristiyanlar tevrat ve zebur'a inanıyor mu, onu da bilmiyorum.

    neyse, önce şunu söyleyeyim. kutsal kitap (tevrat ve incil'i kastediyorum) kuran'a göre daha okunaklı, daha sürükleyici. bir takım olaylar anlatılmış, kaptırıp gidebiliyorsunuz. kuran pek akıcı değil.

    kutsal kitap'daki "rab" bana biraz bu işi yeni öğreniyor gibi geldi. sanki öyle her şeye hakim değil de, arada gerekirse -genellikle cezalandırmak için- ortaya çıkıyor. tabiri caizse "çıraklık" döneminde adeta.

    son olarak, bendeki kuran elmalılı hamdi yazır çevirisi, arada bir takım editör eksiklikleri var; indeks bölümünde falan bazı hatalar olduğunu hatırlıyorum.
  • tevrat sinirlidir.

    incil biraz daha sakindir.

    kuran sinirlidir.

    nette görmüştüm, şimdi kendi tespitimmiş gibi atlamayayım, bu durum sinirli bir yapısı olan tanrının, oğlu olunca biraz sakinleşmesine, oğlu öldürülünce tekrardan sinirlenmesine bağlanmıştır.
  • yahudi bakışıyla: tevrat tanrının yapılması gerekenleri insanlara açıkladığı tek yetkin olan yasadır. kutsaldır, değişmeyecek ve bozulmayacaktır çünkü tanrı bozulmasına izin vermez.

    hristiyan bakışıyla: tevrat tanrının yapılması gerekenleri insanlara açıkladığı yetkin olan bir yasadır. kutsaldır, değişmemiş ve bozulmamıştır. tanrı bozulmasına izin vermez. incil ise isa'nın yani tanrının sözünün yanı tanrının kendisinin insanların kurtuluşu için acı çekerek ölmek "amacıyla" yere insan olarak inmesi, ölüp 3. gün dirilmesi ve ölüleri yargılayacak olması olayının kendisidir. öğrencileri isa'nın ağzından dinledikten ve gördükten sonra, insanlara bunu anlatmak için çeşitli yerlere gidip mektuplar yazmaları sonucunda ise bugünkü yazılı incil ortaya çıkmıştır. bu kitaptaki mektuplar ise tanrının esinlemesiyle yazılanların yanlış olmasına izin vermeyeceği şekilde yazılmıştır, tanrı sözünün yansımasıdır, kutsaldır ve tevrat gibi incil(müjdelenen olay) de değişmez.

    müslüman bakışıyla: tevrat geldi, insanlar ilk başta uydular ama sonra sapıtıp tevratı değiştirdiler ve tanrı bir süre sonra(!) incili yolladı (kitap olarak, kuran gibi ayet ayet) incil'e de bir zaman sonra insanlar uymayıp onu da tahrip edince bu sefer allah kuran'ı yolladı ve artık bunu korumaya karar verdi.

    temel olarak fark, tevrat ve incil'in tarihsel süreçte devamlılık arz etmesi ve kuran'ın uzun bir devamlılığı bozarak kendisini bozulmamış tek yetkin kaynak olarak tanıtmasıdır.

    bunun sebebi ise olasılıkla yahudi kültürüne tam olarak hakim olmayan arap halkın hem yahudi-hristiyan inancını tam olarak bilmemesinden hem de kendilerine yabancı olan bu adetlerin, inandıkları tanrının gerçek görüşü olamayacağı inancından kaynaklıdır
  • hz. muhammed'in mesleği uluslar arası ticarettir, pek çok şehir gezmiş ve pek çok dini inanışı öğrenmiştir. tevrat, zebur incil birbirini tamamlayan 3 kitap niteliğinde iken kuran bunların ve zerdüştlük gibi birkaç farklı inancın daha harmanlanmasıyla oluşturulmuş ve kültürlü muhammed tarafından cahil arap halkına sunulmuş, gerçek ya da uydurma bilinmez ama; pek de işe yaramış kitaptır.
  • --- alıntı ---

    din bilginleri ve ferisiler, zina ederken yakalanmış bir kadın getirdiler. isa’ya, “rabbi, bu kadın zina ederken yakalandı” dediler. “musa, yasa’da bize böyle kadınların taşlanmasını [recm edilmesini] buyurdu, sen ne dersin?” isa doğruldu ve “içinizde kim günahsızsa, ilk taşı o atsın!” dedi.
    bunu işittikleri zaman, yaşlılardan başlayarak birer birer dışarı çıkıp isa’yı yalnız bıraktılar. isa kadına, “kadın, nerede onlar? hiçbiri seni yargılamadı mı?” diye sordu. kadın, “hiçbiri, efendim” dedi. isa, “ben de seni yargılamıyorum” dedi. “git, ve artık doğru yoldan ayrılma!” (yuhanna 8:4-11)

    "zina eden kadın ve erkeğin her birine yüzer değnek vurun. allah'a ve ahiret gününe inanıyorsanız, allah'ın yargısı konusunda o ikisine merhamet göstermeyin. onların azabına, müminlerden bir topluluk da şahit olsun. zina eden erkek, ancak zina eden veya müşrik kadınla nikâhlanabilir. zina eden kadın, ancak zina eden veya müşrik olan erkekle nikâhlanabilir. [aksi] müminlere haram kılınmıştır." (nur suresi, 2-3)

    --- alıntı ---