şükela:  tümü | bugün
  • bu kaynakta belirtilen akademik çalışmaya göre gerçekleştirildiği iddia edilen hadise. müslümanlar tarafından hz. osman tarafından yazdırıldığına inanılan 2 nüsha ile bugünkü kuran'ı karşılaştırarak, aradaki imla farkları dışında bir farklılık olmadığı tespit edilince, yine kaynaktaki açıklamalara göre, kuran'ın "vahyedildiği andan" itibaren bugüne kadar değişmemiş olduğu kanıtlanmış. sanırım arkadaşlar kuran'ın hz. osman'a indirildiğine inanıyorlar. ayrıca kuran'ın kendisinde defalarca, kuran'da hiçbir değişikliğin yapılamayacağı belirtildiği halde, imla değişiklikleri esası bozmadığından, hiçbir değişme olmadığı ispatlanmış oluyormuş. muş.

    şu analitik zekaya, şu bilimsel yönteme bakın hele. dünyada bu şekilde işleyen ilahiyat diye bir bilim dalının var olması, hakikaten bilimin adına hakarettir.

    düzeltme: ilahiyat yazacağıma diyanet yazmışım, kuduk'a teşekkürler..
  • "allah kuran çarpsın değişmedi" denerek ispatlanmışsa pek bir kıymeti olmaz sanırım.
  • müslümanların yaklaşık 1400 yıldır, her ramazanda, binlerce camiide, binlerce kez okudukları mukabeleler ile yaptıkları ispat.
  • inside the koran adlı belgesel konuya farklı bir bakış açısı olabilir.
  • neden bu denli kafaya takıldığını anlayamadığım hede.

    açıktan açığa değişmediği yönünde bu kadar tarihsel veri varken değiştiğini iddia etmeye çabalamak niye? değiştiği kuranda yazıyor diye mi lan? kuranda yazan herşeye bu kadar mı muhalifsiniz. insanlar iki bacaklıdır dese ona bile itiraz edecek gibisiniz. tarihsel bir perspektifle konuya yaklaştığında hakikaten değiştirilmesi mantıklı değil işte, değişmemiş gibi duruyor. kabul edin bundan sonra güdün militan ateizminizi. değiştirildiğini iddia ederek elinize ne geçiyor...

    ne yani, muhammed'e inen kuran tertemiz ve harikuladeyken sonra osman tarafından değiştirilerek kadınları baskılayan, şiddet yanlısı, tutarsız bir kitap haline mi getirildi?
  • öncelikle belirteyim ki; kur'an'ın değişmemiş olduğunun ispatı bilimsel olarak mümkün değil.

    sonra yine belirteyim ki; kur'an'a iman etmiş biri için, değiştirilmiş olma ihtimalini düşünüp şüphe etmek bile mümkün olamaz.

    kur'an, kendisine inanan insanlar için, peygambere indiği şekliyle bugüne kadar korunmuş, tek harfi bile değiştirilmemiş bir kitaptır. çünkü kur'an'ın kendisinde allah, "onu koruyacağını" söylemiştir. o halde, bir müslüman kur'an'ın değiştirilmiş olabileceği gerçeğini, önüne hangi kanıt getirilirse getirilsin reddetmek zorundadır ve zaten reddeder de...

    bu anlattıklarım işin "iman" bölümüydü. şimdi iman kısmından sıyrılıp bir de "dışarıdan" biri olarak bakalım:

    kur'an, peygamberin ölümüne kadar bir kitap haline getirilmedi. bizzat islami kaynakların belirttiği gibi, sahabe tarafından ezberlendi. ayetlerin tümü veya bir kısmı ise hurma dalları, deri, taş ve kemik parçalarına yazılarak saklandı.

    peygamberin ölümünden sonra ise, yemâme savaşı sonrası vahiy katiplerinin ve kur'an'ı ezbere bilen çok sayıda sahabenin ölmesi nedeniyle kur'an'ı kitap haline getirmek akıllara gelir. bunun için hz ömer'in ısrarlarıyla hz ebu bekir, kur'an surelerinin yazılı olduğu yukarıda saydığım nesneleri toplatır, ezbere bilenlerin ise en az 2 şahit ile bildikleri ayetleri getirmelerini ister. bu şekilde kur'an bir kitap haline getirilir ve saklanır.

    islam toprakları genişleyince, hz osman 7 adet daha kur'an yazdırır ve bunları uzak islam şehirlerine gönderir. işte bugün elimizde olduğunu düşündüğümüz en eski kur'an, bu 7 kitaptan biri kabul edilir.

    şimdi, asıl tartışma şurada: kur'an'ı ezbere bile çok sayıda sahabe, ilk kitap oluşturulmadan önce öldü. aynı zamanda kur'an'ın tümü taş, deri vs parçalara yazılmamıştı. kur'an yazımı sırasında ayet bildiriminde bulunan kişilerin bir kısmı kur'an'ı doğrudan peygamberden değil, sahabeden öğrenmişti ve o sahabeler artık yoktu. getirilen taş, kemik, yaprak vs parçalarda yazılı kur'an ayetlerinin tümü peygamber döneminde yazılmamıştı. o öldükten sonra da bu yazım işi sürmüştü.

    o halde, kur'an ilk toplanırken, bazı ayetler eksik kalmış, bazı ayetler ise başkaları tarafından uydurulmuş olabilir mi?

    hz ebu bekir'den hz osman'a kadar geçen uzun süre boyunca, ilk yazılan kur'an elden ele dolaşmış, en son hz ömer'in kızı hz hafsa'da kalmıştı. oysa hz osman'ın yazdırdığı kur'an ise, hz hafsa'daki kur'an kopyalanarak yazılmamış, yeniden bir yazım söz konusu olmuştu. islami kaynaklar, hz osman'ın bu yeni yazılan kur'an'ı, hz hafsa'daki kur'anı ödünç alarak kontrol ettirdiğini ve bir farklılık görmediğini söyler. bunun üzerine bu yeni kur'andan 7 tane daha yazılıp dağıtılır.

    özbekistan'da bir müzede yer alan hz osman dönemine atit 7 nüshadan biri: http://img.webme.com/…slami/ozbek.hz.osm.kurani.jpg

    ikinci tartışma da burada olur. hz osman döneminde yazılan kur'an gerçekten hz ebu bekir'in yazdırdığı ve en son hz hafsa'da kalan kur'an'ın aynısı mı? eğer elimizde hz ebu bekir'in yazdığı kur'an zaten mevcut ise niçin yeniden bir derleme işine girişildi? velev ki, bu derleme işinden sonra hz osman ilk kitabı hz hafsa'dan ödünç isteyip karşılaştırma yapıyor. niçin doğrudan bu kitabı alıp kopyalattırmadı? yoksa, hz osman'ın yaptığı söylenen bu kontrol, şüpheleri ortadan kaldırmak için sonradan uydurulmuş bir rivayetten mi ibaret?

    elimizde ne hz hafsa'daki kur'an, ne de hz osman'ın yazdırdığı nüsha yok. sadece, hz osman'ın yazdırdığı kitabın 7 kopyasından biri olduğu söylenen 2 nüsha var. bu nüshaların gerçekten hz osman dönemine ait nüshalar olup olmadığını da bilemiyoruz. peki bilgi eksikliği nereden kaynaklanıyor?

    islam'ın ilk yüzyıllarında, tarihi olayları kayda geçiren ve bunları yazılı belgeler olarak gelecek nesillere aktarmayı amaçlayan "tarihçi" bulunmuyor. yani aslında, islam'ın ilk yılları, 4 halife ve ilk emevi yıllarına ait elimizde tarihçilerce kayda geçirilmiş yazılı bir kaynak yok. bu nedenle ki, söz konusu devirlere ait tüm bildiklerimiz rivayetler ve yüzyıllar sonrasında yazılmış eserlerden ibaret.

    öyle ki; ehl-i sünnet'in en güvenilir ve en eski hadis kaynaklarından biri olan sahih-i buhari bile, peygamberin ölümenden 200 yıl sonra yazılmış.
  • (bkz: şeytan ayetleri)
    (bkz: incilin değiştirilmesine rağmen kuran'ın korunması/@manzikert)

    bir tür ego tatmini, iman doyurma ihtiyacı sonucu yapılmış eylem.

    tutarsız, çelişkili, tanrısal bir kurgudan ve akıldan yoksun, tanrısal bir düzene değil insani günlük siyasete sahip bir mantalitesi bulunup sık sık görüş değiştiren bir yazarı olan, insani kin, nefret, intikam ve yeminler içeren ve yahudi efsanelerini tekrar edip duran bir kitap değişse ne olur, değişmese ne olur? hem kuran'ı sonsuza dek korumaya dair sözler eden bir yaratıcı, daha önceden gönderdiği tevrat'ı niye koruyamamıştır, evrende hiçbir şey hükmündeki insanlar tarafından değiştirilip tahrif edilmesine nasıl olup da mani olamamıştır? eğer öyleyse ki öyle, bu acizlik allah'ın yüceliği, kudreti, her şeyi en başından bilen ve her şeye gücü yeten iradesi ile bağdaşır mı?

    bu arada ilginçtir ki kuran-ı kerim, indiği dönemin tevrat ve incil'ini, bu kitapların 7. yüzyılda elde bulunan tüm nüshalarını tasdik eder, onaylar: (#16525634). (bu da başlı başına bir çelişki).

    ya hadi hepsinden geçtim. kuran'ın değişmemiş olduğu ispatlandı madem, o halde günümüzdeki kuran metni bütünüyle allah'ın sözlerinden oluşuyor değil mi? öyle ya. o halde soruyorum: tüm evreni yaratan yüce bir tanrı, sonsuz merhametli bir allah: "henüz büluğa ermediği için hayız göremeyen, daha ergenliğe adım atacak yaşta olmadığından adet göremeyen küçük yaştaki kız çocukları ile cinsel ilişkiye izin verir mi?"

    vermemeli değil mi?

    ama ne yazık ki allah, değişmemiş olduğu kanıtlanan kutsal kitabı kuran-ı kerim'de: henüz hayız görmeye başlamamış küçücük kız çocuklarıyla evlenmeye ve onlarla cinsel ilişkiye girmeye izin veriyor. buyur oku: (bkz: talak/@altay).
  • bilimsel olarak imkansızdır.
    osman'ı diktatör, medine halkını koyun zanneden insanların islam tarihi'ni okumadıklarını da anlamış oluyoruz ama öte yandan. objektif bir gözle okumaya çalışmaya devam edelim:
    sen medinedeki binlerce insana göre dünyanın en önemli şeyini yapıyorsun. allah'ın sözlerini gelecek nesillere aktarmak amacıyla derleyip toparlıyorsun. nitekim bu olay 100'lercesinin sözleri bugüne kadar çeşitli rivayet zincirleriyle ulaşmış binlerce medinelinin ortasında yapılıyor. ve bu insanlar daha önce mallarını, kanlarını hatta canlarını gözlerini kırpmadan vererek islam'a olan bağlılıklarını ispatlamış, çok çok fazlası da samimi adamlar. bu adamlar kendi ana babalarına kardeşlerine karşı kılıç çekip savaşacak kadar muhammed'in güttüğü davaya inanmışlar, öyle iman etmişler. bu adamlar "anam babam sana feda olsun ya resulullah"ı parola haline getirmiş adamlar. hani ateistik gözle muhammed ahaliyi kandırdı ya; işte bu adamlar hakikaten tüm samimiyetle kanmışlar.

    şimdi sen bu adamların gözleri önünde inmiş olan kuranı, bu adamların gözleri önünde değiştirecek ve bu değişikliği bu adamların hepsine dayatacaksın. neye güvenerek? islam toplumu bugünün modern toplum tipolojisinden öyle farklı ki... orduya mı güveneceksin? ordu zaten bu adamlardan müteşşekil. düzenli bir ordu yok. servete mi güveneceksin, osman'dan çok daha zengin sahabiler var ve yaşıyorlar. kabilene mi güveneceksin? kabilesi osman'dan kuvvetliler var, kaldı ki osman'la aynı kabileden başka samimi müslümanlar da var. yani, bugünün devleti gibi halktan bağımsız, halkı baskılayabilen, kopuk ve güçlü bir devlet yok piyasada. devletle halk arasında net bir çizgi yok zaten. camilerde karar almadan bahsediyorum ben sana. camide tüm cemaatin katılımıyla kararlar alınıyor.

    şimdi böyle şartlar altında kuranı bile isteye kendi lehine değiştireceksin ve medinede bulunan onca sahabi seslerini kesip susacaklar ha? ki düşün ali zamanında bu insanlar ali anlaşmazlığı çözerken hakem tayin etti diye isyan etmişlerdi, o kadar hassaslar. haksızlar, ama hassaslar. kolayca isyan bayrağını göndere çekebiliyorlar. böyle adamlarla hercumercken toplumu devlet gücüyle (?) baskılayıp kuranın değiştirilebileceğini iddia etmek ne yazık ki tarih bilmeden atıp tutmakla eşdeğer.
  • böyle bir ispat allah'a karşı gelmektir. zira allah'ın kuran'da dediğine göre kuran değiştirilmiştir. (bkz: kuran-ı kerim'in değiştirilmiş olma olasılığı/#20010629)