şükela:  tümü | bugün
  • peygamber zamanında mı olduğu yoksa peygamberin vefatından sonra mı olduğu konusunda yoğun tartışmaların olduğu konudur.
  • "kur'an, tevrat gibi uzun yıllar arasında yazılmamıştır. muhammet’in vahi olarak söylediklerinin küçük bir kısmı kendi zamanında taşlar, hurma dalları, ağaç yaprakları, kemikler üzerine yazılmış, büyük kısmı da bazı kimseler tarafından ezberlenmiştir. peygamber öldükten sonra, bu ezberleyenlerden bazıları savaşlarda ölmeye başlayınca onlar tamamıyla ölüp bitmeden bunların toplattırılıp bir kitap haline getirilmesine karar verilmiş. başta ebubekir buna sıcak bakmamış, peygamber zamanında uygulanmayan bir şeyin sonradan yapılmasını hoş görmemiş. fakat etrafındakilerin zorlaması üzerine halife ebubekir zeyid adındaki birine yazılı olanları toplattırmış. ayrıca zeyid mescit kapısında oturarak peygamberden ayet olarak kim ne biliyorsa gelip söylemesini istemiş. böylece yazılı ve ezberde olanlar bir araya getirilerek iki ayrı kitap halinde yazıya geçirilmiş. bunlar için kullanılan yazılı malzeme de yakılarak, kırılarak ortadan kaldırılmış. ebubekir öldükten sonra yazılan kitaplar halife ömer’e geçmiş. o ölünce de kızı hafza almış.

    halife osman zamanında yazılan iki kitaptaki vahiler ve sureler arasındaki farklılıkların bazı karışıklıklara meydan verdiği anlaşılıyor. bu karışıklıkların giderilmesi için bir kurul oluşturulmuş. bu kurulda kitaplar yeniden ele alınmış ve ezberinde olanlar toplanmış ve onların yardımıyla ayrılıklar düzeltilmeye çalışılmış, surelerde eksiklik olduğu düşünülen yerler tamamlanmış ve bugünkü şekliyle kur’an yazılmış. aslında bütün vahileri ezberleyen çok az kimse varmış, daha çok orasından burasından ezberleyenler bulunuyormuş.

    bu ezbercilerin doğru söyleyip söylemediklerine önceleri iki tanık istemişler, ama daha sonra bunu tek tanığa indirmişler. bu ezberciler kendiliklerinden bir şeyler söyleyemez mi? kur’andaki şeytan ayetleri denilen ayetleri, aynı konuda kimi olumlu, kimi olumsuz, çelişkili birçok ayeti bu kimseler yazdırmış olabilir diye düşünmeden edemiyor insan."

    (bkz: kuran'ın yazılışı hakkında), (bkz: turan dursun), (bkz: kur'an), (bkz: kaynak yayınları), (bkz: s.114)

    edit:
    ayrıca;
    (bkz: ilhan arsel), (bkz: kuran'ın eleştirisi), (bkz: kaynak yayınları)
    ve;
    (bkz: muazzez ilmiye çığ), (bkz: kuran, incil ve tevrat'ın sümerdeki kökeni), (bkz: kaynak yayınları), (bkz: s.104)
  • ne idiğü belirsiz insanların ezberinden yazılmış, "değiştirilmemiş" kitap.