*

şükela:  tümü | bugün
  • (bkz: masal) - korkunç cadı yakısıklı prensi kurbagaya donusturur. genç ve güzel kızımız kurbagayı bulur ve oper. çirkin kubaga bir afete donusur. hayatlarının sonuna dek mutlu mesut yasarlar.
  • tum masallar icinde kadini pasivize etmeyen tek masaldir, bilakis erkek zavalli bir kurbaga kiligindadir ve kurtaricisi da kadindir.
  • (bkz: prens charles)
  • (bkz: super frog)
  • özellikle kız çocuklarına anlatılırken son derece bilinçli ve dikkatli olunması gereken çocuk masalı*:

    "güzel prenses bir gün sarayın bahçesinde altından yapılmış pırıl pırıl topuyla oynarken topunu bahçedeki karanlık ve derin bir kuyuya düşürür. kuyunun başında çaresizce ağlarken yanı başında bir kurbağa belirir. küçük prenses kurbağanın o yağlı, pis, çirkin görüntüsü ve kokusu karşısında hafif bir tiksinti duyar. ancak korkusundan kaçıp gidemez. kurbağa yumuşak bir sesle prensese neler olduğunu sorar, prenses de her şeyi çaresizce kurbağaya anlatır. kurbağa güzel prensese altın topunu kuyudan çıkarabileceğini, ancak bazı şartları olduğunu söyler. zavallı prenses o kadar çaresiz bir durumdadır ki şartları daha duymadan kabul eder ve kurbağaya topunu çıkarması için yalvarır. kurbağa hemencecik kuyuya dalar ve birkaç saniye sonra prensesin o ışıl ışıl parıldayan altın topuyla kuyunun ağzında belirir. prensese şartlarını söyler: prenses kendisiyle birlikte bir gece yemek yiyecek, aynı gece onunla birlikte uyuyacak ve sabah olunca da kendisini öpecektir. bunları duyan prenses şaşkınlıkla bir çığlık atar ve asla böyle bir şey yapmayacağını söyler. sonra da aldırmadan, mutluluk içinde elinde topuyla saraya doğru koşmaya başlar. koşarken arkadan kurbağanın yalvarmalarını duyar, içi hafifçe cız etse de aldırmadan koşmaya devam eder. tam sarayın kapısından içeri girecekken kralla burun buruna gelir. bu arada zavallı kurbağacık da nefes nefese saraya doğru koşmaktadır. kral prensese neler olduğunu sorar, ancak prenses cevap veremeden kurbağa tüm olanları bir çırpıda anlatır. o şefkatli, sevecen kral birdenbire sinirlenir ve sevgili kızına bağırmaya başlar. verdiği sözleri tutması gerektiğini, aksi takdirde onu bir daha saraya kabul etmeyeceğini söyler. zavallı prenses de mecburen o iğrenç kurbağayı eline alır, odasına götürür. o gece kral, prenses ve kurbağa birlikte yemek yerler. sonra prenses kurbağayı odasına alır ve o gece aynı yatakta uyurlar. sabah olunca da iğrenerek ve korkarak da olsa kurbağayı öper. tam o sırada beklenmedik bir şeyler olur. o iğrenç, kötü kokulu kurbağa gitmiş, yerine çok yakışıklı bir prens gelmiştir. prenses karşısındaki bu adamın güzelliği karşısında öylece kalakalır ve hiçbir şey söyleyemez. prens yumuşacık sesiyle prensese hikayesini anlatır. aslında büyük bir krallığın sahibiyken kötü bir cadı tarafından kurbağaya dönüştürülmüştür. büyünün bozulmasının tek yolu ise güzel bir prensesin onu öpmesidir. kulaklarına inanamayan prenses koşa koşa gidip bunları krala anlatır. ertesi gün genç çift çok güzel bir törenle evlenirler, ve sonsuza dek mutlu yaşarlar....."

    pek çok diğer çocuk masalı gibi bu masal da çocukların bilinç altına büyüme ve olgunlukla ilgili kavramlar yerleştirme ve farkettirmeden cinsel eğitim verme amacı gütmektedir*. masaldaki her nesne ve kişi çocuğun hayatına ve iç dünyasına yönelik önemli noktalara işaret etmektedir. örneğin masaldaki prenses çocuğun kendisi, yani egosudur. çocuk bu kahramanla özdeşleşip kendisini çözmeye başlar.masalın başında prensesin oynamakta olduğu altın top, çocuğun henüz gelişmekte olan narsist ve benmerkezci kişiliğini temsil etmektedir. sarayın bahçesindeki karanlık ve derin kuyu da dış dünyanın acımasız gerçeklerini ve çocuğun savunmasızlığını simgeler. top kuyuya düşünce çocuk daha önce bilmediği, tanımlayamadığı erişkinler dünyasının acı ve sevimsiz gerçekleriyle aniden yüz yüze gelir. prensesin yardımına koşan çirkin, kötü kokulu, ürkütücü kurbağa çocuğun yeni yeni gelişmeye başlayan en derin cinsel arzu ve dürtülerinin dışa vurumu, yani ididir. aslında aşina olduğu bu güdüler çocuğu korkutmakta ve tiksinmeyle karışık bir korkuya neden olmaktadırlar. bu yüzden masaldaki prenses kurbağayı reddeder ve kaçar. kral ise, masalda çocuğun süperegosunu simgeler. verdiği sözleri yerine getirmezse onu saraya kabul etmeyeceğini belirterek toplumun çocuk üzerindeki etkisini ve doğruları vurgular. ayrıca, buradaki en önemli nokta, kralın kurbağayı yatağına alması ve öpmesi konusunda prensesi cesaretlendiriyor oluşudur. bu da çocuğun henüz gelişmekte olan cinsel dürtülerine karşı hissettiği utancın esasen anne ve babasına karşı hissettiği suçlulukla ilgili olduğunu vurgular. kısacası masalı dinleyen çocuk, bilinç düzeyinde olmasa bile bu dürtülerinin anne ve babasının onayını alabilecek normal şeyler olduğunu hisseder. öpüşme sonrası kurbağanın prense dönüşmesi de bir olgunluk alametidir. çocuk seksin masumiyeti ve güzelliği hakkında bilgilenir, büyümenin ve erişkinlerin dünyasına girmenin sandığı kadar acı ve zor olmadığını hisseder. artık cinsellik onun için hayatın normal bir parçasıdır.

    (bkz: freud a ne yaptık da çocuklarımız böyle oldu)
    (bkz: the uses of enchantment)
  • the frog prince continued diye bir devami vardir bu hikayenin. pamuk prenses, hansel ve gretel, uyuyan guzel, cinderella gibi diger masallarin cadilarini ve iyilik perilerini alip hepsini kurbaga prensle tanistirir. sonunda prens ve prenses kurbagaya donusup sonsuza dek mutlu bir sekilde hoplarlar. tabi bu mutlu sondan once, prensimizin basina bir arabaya donusup ormanda mahsur kalmak gibi degisiklik talihsizlikler gelmektedir.
  • dinledigim tek ve en fantastik versiyonu ufacik ama agir konya sivesi konusan bi cocugun (bizim eski komsunun torunu, tanimazsin) agzindan idi.. aklimda kalan tek cumle ise :

    ".. seninki gilinciyi gaptiiynan kuut demis bunun gaffasiya.."

    o yasta nerden kaptin o siveyi bre cocuk.. hey gidi ya..
  • türk kız çocuklarına feministliği aşılayarak, erkekler üzerinde kontrolleri olduğu varsayımı çıkartmalarını sağlamak için dış güçler tarafından uydurulmuş, aslı astarı olmayan, münafık hikayedir.

    kızlarımızı bu sapkın hikayeden uzak tutmalı, kurtulmak için yakışıklı prense muhtaç olan pamuk prenses, prens yolu gözleyen külkedisi, fedakar rapunzel gibi masallar tekrar tekrar anlatılmalıdır.

    nitekim erkekleri düzeltebileceğini sanan kadınların toplum üzerindeki olumsuz etkileri açık seçik ortadadır.