şükela:  tümü | bugün
  • bir atraksiyonu gerçekleştirmek üzre yapılmış hazırlık, plan-proje aşamasından bi sonraki adım.
  • sadizmi iç bükeysel bir varlıksındır..salt acıdır malzemen..henüz küçük bir çocuksundur da. yılba$ıdır. ailen toplanmı$tır bir evde.sen gider kendini bir odaya kitlersin,ağlarsın 12ye kadar ve sonrasında da..ordaki insanların ne$esi de bölünür.ruh hastası olduğunu tasdik etmi$ olmanun zevkle karı$ık acısı ve aslında o anda öyle olmaması gerektiğine inandığın trajik halin sana zevk veriyordur..acıyı oynaman gerekir..rolüne kapılmı$sındır..ilerleyen süreçte bu sana zarar verir ve cinnet geçireceğin noktaya doğru ilerlersin.
    gazetelerin 3.sayfaları babandan sonra seni de beklemektedir..

    rolüne inandığın için oyunun kurgusu süper olarak nitelendirilir ve ayakta alkı$lanır sana verilen cezalarla.
  • (bkz: montaj)
  • bir ara digiturk'ün film tanıtımlarında ağzına sakız ettiği, hepimizi kurgu manyağı yapıp çileden çıkartan hede. "muhteşem bir kurgu... inanılmaz bir kurgu... ebenin amı kurgu!"
  • sinemada iki kom$u planın birbirine mümkünse sorunsuz bir biçimde bağlanması i$lemidir...
  • bir dolu kelimeden kitap yazmaktir.. anlamsiz goruntulere anlam katmaktir. ustaliktir. zordur.. operator le kurgucuyu karistirmamak lazimdir.. kurgucunun feeling idir filmi film yapan.
  • bir filmi izlenir kılan en önemli unsurlardan birisidir. işkembeden sallayarak yapılmaz, bir takım kuralları vardır. en önemli iki kural şöyledir;

    1) peşpeşe bağlanan iki plan arasında en az 2 ölçek fark olmalıdır. örneğin, bir boy planın akabinde diz plan olmaz, diğer tüm planlar olur****
    2) ilk planı terkeden kişi ikinci planda da aynı yönü korumalıdır, böylece hareket izlenimi yaratılır, seyirciye yön duygusu verilir. yapılmamışsa ya yanlış kurgu olmuştur ya da seyirciye kahramanın kaybolduğu izlenimi verilmek istenmiştir. aynı kural bakışlar içinde geçerlidir, bakış açısı planlar arasındaki geçişlerde korunmalıdır.
  • kurgu evreleri
    kurgucu senaryoyu okumus ve filmin öyküsünü kabataslak bilmek zorundadir. yönetmen ya da yapilan ise hakim biri yaninda girerse harikulade olur
    film kesilmeden önce bastan sonra izlenmelidir
    ilk önce asil film yerine kopya filmi kurgulamak cok akil kari bir istir. bu kopyaya is kopyasi denir.
    is kopyasi denilen film ya da film parcaciklari cekim ve kenar sayilarina göre senaryoya uygun olarak dizilirse isler epey kolaylasir
    kaba montajda cekim notlari onaylanmis film planlari kesilerek arka arkaya eklenir. buna kaba montaj denir. assamble insert cart curt tam da burdadir
    ses dösenmesi bu safhada yapilir
    ince kurguya gecildiginde kesilen parcalar birbirine eklendikten sonra ortam adeta bir dingonun ahiri modundadir. kurgucu bu ahirda bulunan dingolarin sahibi konumundadir. fakat kapasitesine göre davranmali, sapitmamali adam olmalidir

    kurgunun asal cesitleri disinda bir de devinim, anlatim, uyum ve sayi bakimindan cesitleri bulunur.
    bunlari acalim:
    devinim bakimindan kurgu, hareketsiz karelere kurgu sayesinde verilen devinimden bahseder. bu yöntemle heykellere hayat verilebilir, ölmüs kimseler pekala canlandirilabilir.
    ayrica, malkocoglu filmlerinde okun firlatilmasi ve ertesi karede okun saplandigi adam da tam bu kurgu sayesinde muhtemel bir kazadan yirtmistir

    anlatim bakimindan kurgu, konunun anlatimi, zaman icinde gelismesi, olgularin birbirini izlemesiyle ilgilidir. serüven, kovboy, tarihsel ve polisiye filmlerinde kullanilir. düz anlatim, geriye dönük anlatim, ileriye atilis, kosut gelisim ve zamanda gelisim türleri bulunur. lynch filmleri bu türün en korkutucu örneklerini teskil eder, gözü actir ne varsa kullandirmistir.

    uyusum bakimindan kurgu, ardarda gelen iki cekim arasinda saglanan bütünlüktür. iki karedeki görüntüde kamera acisi degisirse seyirci küfreder. bir tasiti sola yol alirken cekip, ertesi karede aracin diger tarafina gecilirse seyirci manyaklasir, tedirginlesir.
    bu kurguda 180 derece kurali vardir. cekimlerde kamera ekvator vari hayali biz cizginin 180 derecelik kisminda kalmali, ayni cekimlerde diger 180'i kullanmamalidir. seyircinin nevri döner, olayi anlayamaz.

    sayi bakimindan kurgu, filmdeki cekimlerin sayisiyla ortaya cikar. cekimler ne kadar uzunsa sayi o kadar az olur, kisayla cok olur iste, bunda anlatcak bisi yok. yalnizca psikolojik filmlerde cekim sayisi cok olur, güldürülerde de az olur.
  • öz türkçesi yapıntıdır.
  • bir olay örgüsünün sıralanma şeklidir.bir anlamda zamanı parçalamaktır.