şükela:  tümü | bugün
  • kürt milliyetçiliği ile türk milliyetçiliği arasında yapısal farklar vardır. kürt milliyetçiliğinin altında aşiretçilik, kabilecilik ve soyculuktan kaynaklanan kuvvetli bir biz anlayışı vardır. bu anlayış esasında, ilk anda kürtçülük ekseninde değil, en altta soy/hane en yukarıda aşiret olmak üzere ortaya çıkar. feodal kürtler olabildiğince, diğer aşiretlere karışmamak hatta aşiret içinde olsa dahi diğer sülalere karışmamak eğilimindedirler. bu eğilim sayesinde yerleştikleri topraklarda asimile olmamışlardır. bu "biz"cilik anlayışının milliyetçiliğe dönüşmesi ise 19. yy'a denk gelir. 21. yy ve son 10 sene kürt milliyetçiliğinin doruklara çıktığı dönemdir. bu dönemde artık, uluslaşma çabası içine girilmiştir.

    türk milliyetçiliğinde kuvvetli bir biz anlayışı yoktur. olamaz da, çünkü bugün türk dediğimiz insanların çoğu, anadolu, balkanlar, orta asya'dan zilyon tane ırktan insanın birleşmesi sonucu oluşmuştur. ayrıca osmanlı döneminden gelen bir emperyal gelenek sonucu oluşan çok kültürlülük bilinci biz anlayışının oluşmasını engeller. buna tek istisna, baştan beri osmanlıda bu çok kültürlülüğe ve emperyal geleneğe karşı olan alevi-türkmenlerin biz anlayışıdır. bugün türk milliyetçiliğinden artık tamamen ayrılmış türkçü akımların altına bu inanç yatar. taa, kapıkulu - yeniçeri, osmanlı-safevi mücadelesine kadar gidecek bu ayrım başka bir yazı konusu olacak derindir. bugün nette gördüğünüz türk ırkçısı sitelerin çoğunun kurucusu alevi-türkmen kökenli insanlardır. bunlar da kürt milliyetçilerinin sahip olduğu biz anlayışına sahiptirler.

    (bkz: kürt feodalizmi)
  • (bkz: şövenizm)
  • yugoslavyayi yikan tur aptalca ve ilkel dusuncelerin bir benzeridir. (bkz: fasizm) her afrika kabilesi ulus devlet olmak isteseydi afrika'da insan kalmazdi di mi canlarim? ki birbirlerini de kiriyorlar goruyorsunuz. allahin pesmergeleri devlet kursa ne olacak amerika'ya kukladan baska?
  • kürt diye bir şey vardır dendiğinde icra edilmiş olan milliyetçiliktir bu.
    üstüne kendi dillerini özgürce konuşabilmeli, kendi kültürlerini özgürce yaşayabilmeliler derseniz, faşist bile sayılabilirsiniz, aman dikkat edin!
    şu yaşıma kadar kürt ırkı üstündür, böyle asildir, öyle kahramandır, doğrudur, ne mutludur, çalışkandır diyen tek bir kürt görmesem de bu böyledir.

    tanım: bir insanın, bir diğer insandan doğum itibariyle daha üstün ya da daha zavallı olabileceğini iddia eden sapık ve sapkın fikirleri meşrulaştırmak için uydurulmuş bir milliyetçilik türüdür.
  • belki biraz bununla da ilgilidir...

    (bkz: koyun otlatırken üzerine havan topu düşmesi)

    editçük: sik kafalı milliyetçilerin daha günü dolmadan zamanın ötesine gönderdiği entry için ne kadar üzülsem boş... ama şunu ekleme gereği hissediyorum. diyarbakır'da doğdum büyüdüm, ama kürt değilim... ama etrafımdaki insanların %75'i kürt. ve inan evinden tv'de izlediğin gibi değil herşey...

    eğer sen de doğduğun toprakları terketmek zorunda bırakılsaydın emin ol sen de aynı şeyleri yapardın. bak devlet kabul etti sen mi kabul etmiyorsun a sik kafalı.

    (bkz: http://www.radikal.com.tr/haber.php?haberno=41965)
  • öncelikle, her insanın kendi milletine, kültürüne sıkıca bağlı olma hakkı oluğu gibi kürtlerin de bu hakkı vardır. önemli olan nokta milliyetçilikle ırkçılığı ayırt edebilmek.

    kürt milliyetçiliğini en çok türkler eleştirir ama sebebi de devlet ve bu politikaları genel olarak savunan türklerdir. kürt toplum yapısı feodal bir yapıdadır ve bu durum milliyetçilik için uygun bir zemin değildir. yani tam manasıyla bir toplum olmak yerine, büyük büyük aileler, aşiretler halinde içine kapanık olarak yaşarlar. aşiret sistemi, kürtlerin birey olarak düşünme ve fikir geliştirme yetisini elinden alıp, hepsinin aşiret reisinin lafına bakmasını gerektirir. bu yüzden devlet, feodal yapının bozulması için nerdeyse hiç bir çaba göstermemiştir.

    kürt milliyetçiliğinin gelişim sürecine bakılırsa, ciddi anlamda bir fikirden etkilenmişlik görülemez. daha çok olaylar üzerinden gelişmiştir. cumhuriyet dönemindeki kürt isyanlarının bastırılış şekli, dersim katliamı; yakın geçmişte ise, 33 kurşun, diyarbakır cezaevi, köy baskınları, ohal dönemi ve o dönemin yaşattığı acılar kürt milliyetçiliğinin gelişmesindeki en önemli unsurlar. hatta öyle ki, kürt milliyetçiliğini savunan bir çok aydın, diyarbakır cezaevinde yaşananları kürtler için bir şans olarak görüyorlar. çünkü en sağlam kürt milliyetçileri, orada yapılan insanlık dışı uygulamalar sonucu, bir tepki olarak ortaya çıktı.

    yukarda saydığım örnekler geniş kitleleri etkileyen örnekler. kendi halinde bir kürt'ün, kürt milliyetçisi haline nasıl gelebileceğini sözlükten rahatlıkla görebilirsiniz. kürtlerle ilgili, mantıklı eleştiriden uzak, içeriğini tamamen nefret ve küçümseyici sözlerden oluşturan başlık ve entry'ler bile, bir kürt için diline, kültürüne, halkına sahip çıkma refleksi doğuruyor. bu başlıklara salyalarını akıtarak gülen ve kürtler üzerinden egolarını tatmin etmek isteyen bir çok aptal, bu başlıkları coşturarak kürt milliyetçiliğine daha da katkıda bulunduklarının farkında olmuyorlar.

    sözün özü, kürtlere bok atmak için her oltaya atlayan saflar, sözlükten türkiye'ye, kürt milliyetçiliğinin biraz daha yayılmasını sağladıklarını unutmasınlar.